Historia intensywnego odcinka 3 Body Problem. 5 scena statku


Adaptacja gęstej naukowo powieści Cixina Liu Problem trzech ciał nie jest łatwym zadaniem. Książka jest wypełniona strona po stronie szczegółowymi opisami procesów naukowych, od wpływu trzech słońc na pojedynczą planetę po to, jak superkomputer wielkości protonu mógłby zakłócać wyniki działania każdego akceleratora cząstek na Ziemi jednocześnie.

Z pewnością jest to wyzwanie dla showrunnerów Davida Benioffa, DB Weissa i Alexandra Woo, ponieważ musieli podjąć trudne decyzje dotyczące tego, które elementy powieści pokazać, które opowiedzieć, a które po prostu zatuszować. Ale było to również szczególnie trudne zadanie dla Netflixa 3 Problem z ciałem seria’ zespół ds. efektów wizualnych, którego zadaniem było wcielenie w życie wielu najtrudniejszych koncepcji powieści – przedstawienie zaawansowanych procesów naukowych opisanych w książce z najdrobniejszymi szczegółami, ale w sposób zrozumiały dla widza telewizyjnego zredukowanych do ich podstawowych elementów wizualnych.

„Zdecydowanie mieliśmy pewne wyzwania związane z bardziej abstrakcyjnymi rzeczami” – kierownik ds. efektów wizualnych Stefen Fangmeier, który współpracował z Benioffem i Weissem przy Gra o tron– powiedział Polygon. „W przypadku niektórych fragmentów po prostu skopiowano je prosto z książki i teraz muszę wymyślić, jak to powinno wyglądać. [Like] wewnątrz akceleratora cząstek, aby pokazać, jak to zrobić [the Sophon] zakłóca te elementy cząsteczkowe i rozwój wymiarowy od 10. wymiaru protonu do dwóch wymiarów. Nawet takie rzeczy jak odliczanie. To niezwykle trudne, ponieważ zrobiliśmy wiele wersji tego i nie chcieliśmy, żeby wyglądało jak budzik, ale musiało być czytelne.

Fangmeier twierdzi, że kluczową częścią rozległego zespołu ds. efektów wizualnych była praca nad efektami wizualnymi BUFparyskiej firmy, która pracowała nad prowadzoną przez Neila deGrasse Tysona odświeżoną serią filmów naukowych Kosmos. Ich doświadczenie w pracach związanych z naukami ścisłymi (oraz własne oprogramowanie) było „niezbędne”, jeśli chodzi o zdolność zespołu do komunikowania niektórych z trudniejszych procesów naukowych.

Reklama

Obraz: Netflix

Jeden z największych projektów dla zespołu VFX (i całego 3 Problem z ciałem załoga) przedstawiało graficzne zniszczenie dużego statku i wszystkich osób na pokładzie podczas jego przepłynięcia przez Kanał Panamski w odcinku 5. Jest to rodzaj wyzwania wizualnego, na którym utalentowane zespoły rozwijają się: wielki moment, który można sobie wyobrazić w teorii, ale na który nie mamy przykład z życia wzięty, z którego można czerpać. Zaadaptowana bezpośrednio z jednej z najbardziej zapadających w pamięć i przerażających sekwencji z książki, sekwencja przedstawia, co się dzieje, gdy nanoprzewody są używane do przecinania gigantycznego statku morskiego, zabijając tysiące ludzi na pokładzie.

Wszystkie wyzwania związane z adaptacją terroru rozgrywającego się na łodzi powodują jedną z najbardziej wyraźnych różnic między sposobem przedstawienia tej sceny w książce i w serialu. Książka, na dobre i na złe, nie poświęca tyle uwagi postaciom i ich rozwojowi, co adaptacja Netflixa. Inaczej niż w serialu, nie mamy okazji zobaczyć życia na statku ani spotkać dzieci, które za sprawą działań naszych bohaterów spotkają brutalny koniec.

„Chcieliśmy to pokazać, nie chcieliśmy tego unikać” – powiedział Benioff podczas okrągłego stołu na początku tego miesiąca. „Myślę, że kiedy faktycznie zobaczysz coś na ekranie, będzie to bardziej przerażające niż w książce. Czytasz te opisy, ale nie widzisz krwi, nie widzisz grupy uciekających dzieci, nie widzisz dziecięcych plecaków dzielonych na pół.”

Skazany na zagładę Jonathan Pryce trzyma się za ręce ze skazanym na zagładę dzieckiem w skazanej na zagładę stołówce na skazanej na zagładę łodzi w 3 Problemach z ciałami.

Zdjęcie: Ed Miller/Netflix

„Wyzwanie polega na tym, że musieliśmy przynajmniej spełnić, jeśli nie przekroczyć, wyobraźnię ludzi czytających książkę” – mówi Woo. „Daj im wszystko, co sugeruje ta sekwencja. Dlatego też strona logistyczna pochłonęła prawdopodobnie więcej godzin krwi i potu na klatkę niż jakakolwiek inna sekwencja w serialu”.

Przewody są rozmieszczone co 3 stopy, dzieląc statek na warstwy. Dla Fangmeiera najłatwiejszy wizualny punkt porównania pojawił się w nieprawdopodobnym miejscu: menu deserów.

„Wyobraźcie sobie, że macie na wózku duży tort pokrojony na wszystkie warstwy i pchacie go. Kiedy uderza w ścianę, wszystko zaczyna się po niej zsuwać” – mówi Fangmeier. „Punkt oporu, zatrzymujący pęd do przodu, sprawia, że ​​wszystkie elementy nagle myślą: Och, wciąż idę do przodu, bo tak naprawdę nie jestem już z niczym związany. I tak to sobie wyobrażaliśmy. Górna warstwa poszłaby jako pierwsza i w pewnym sensie odciążyłaby dolne warstwy, więc wszystko zaczęło się przesuwać.

Dodatkowym wyzwaniem była lokalizacja. Początkowo serial rozważał kręcenie filmu na Kanale Panamskim, ale ostatnie wydarzenia w świecie rzeczywistym sprawiły, że nie było to możliwe. „Skontaktowaliśmy się z Kanałem Panamskim, ale oni nie byli tak naprawdę zainteresowani zleceniem nam kręcenia tego w Panamie po [Ever Given incident at the] Kanał Sueski” – mówi Fangmeier. „[They said]„Nie chcemy mieć z tym nic wspólnego”. A potem dział prawny Netflix przyjrzał się tej sprawie i powiedział: – Tak, ale nadal możemy go nazwać Kanałem Panamskim. To nie jest znak towarowy, to lokalizacja geograficzna.”

Zatem oprócz animowania statku i jego zniszczenia zespół ds. efektów wizualnych musiał także stworzyć komputerową rekonstrukcję samego kanału, wykorzystując jako bazę olimpijski obiekt wioślarski pod Londynem i przekształcając go w „znacznie bardziej tropikalną” Panamę Kanał w postprodukcji.

Gdy rozpoczęło się krojenie, wprowadzono dodatkowy element chaosu. Niektóre elementy zostały nakręcone w praktyce — sceny zbudowane w Shepperton Studios w Londynie miały przedstawiać pokłady statku, a kaskaderzy biegali po korytarzach, „pokrojeni w plasterki”. Ale większość sekwencji była CG, z pewną praktyczną pomocą.

Statek wycieczkowy z Problemu trzech ciał podróżujący przez Kanał Panamski, cały w jednym kawałku.

Obraz: Netflix

Statek wycieczkowy z Problemu trzech ciał, pocięty nanowłókienem, zaraz rozpadnie się na brzegu

Obraz: Netflix

„Deb Riley, nasza scenografka, narysowała linie na ścianach, mówiąc To tutaj będą włókna– mówi Weiss. „Wszystko, co przejdzie przez te włókniste podkładki, zostanie przecięte na pół”.

„Zainstalowaliśmy paski LED, które odwzorowywały prędkość przewodów podczas przepływania statku” – mówi Benioff. „To była niesamowita ilość pracy przygotowawczej, a potem niesamowita ilość pracy końcowej ze strony zespołu VFX”.

Obraz pokrojonych plecaków jest jednym z najbardziej zapadających w pamięć w całej sekwencji i został wykonany dzięki połączeniu efektów praktycznych i grafiki komputerowej.

„Właściwie zespół ds. efektów specjalnych [cut] te plecaki i zmierzyłem czas” – mówi Fangmeier. „Wypuścili ich z timerem. Musieliśmy więc cyfrowo zszyć je razem, a następnie odsłonić linie cięcia, gdy opadną”.

Kiedy przyszło do projektowania wizualizacji ludzi pociętych przez nanowłókno, celem było uniknięcie posunięcia się za daleko do tego stopnia, że ​​wydawałoby się to śmieszne.

„Miło jest robić nacięcia w tułowiu. Może ładnie tuż pod głową” – mówi Fangmeier. „To było trochę makabryczne, ale nie przesadnie. Nie było to zbyt wyzyskujące. Tak jak Zabij Billa 2 — Wciąż pamiętam, jak w tej sekwencji odcięto wszystkie ramiona i tryskały fontanny krwi; zrobiło się tam dość komicznie. A tego zdecydowanie chcieliśmy uniknąć.”

„Było naprawdę zabawnie, na swój makabryczny sposób” – zgadza się Weiss. „Odbyły się naprawdę zabawne spotkania produkcyjne dotyczące tego, który dział będzie robił którą rzecz i jak to wszystko połączyć”.

Doświadczenie Fangmeiera dało mu wyjątkową perspektywę połączenia całego projektu z artystycznego i naukowego punktu widzenia. Jako były informatyk, zaczynał w branży rozrywkowej, pracując z łowcami burz przy tworzeniu trójwymiarowych modeli powstawania tornad. Jak to ujął: „Przyszli naukowcy i trzy dni później jesteśmy filmowcami”. Dziesięć lat później pracował dalej Tornadozataczając koło, ale jego długa kariera obejmuje pracę nad Terminator 2: Dzień Sądu, Park JurajskiI Pan i dowódca: Dalsza strona świataa także reżyserię Eragona film.

Czy zatem Fangmeier, biorąc pod uwagę jego pochodzenie, uważa, że ​​serial spełnia wymogi naukowe?

„Cóż, zobaczymy, co Neil deGrasse Tyson ma na ten temat do powiedzenia”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Amazon upiera się, że Just Walk Out nie jest potajemnie prowadzony przez pracowników obserwujących Twoje zakupy

Amazon odpiera twierdzenia, że ​​w Indiach jego bezkasową technologią Just Walk Out zarządzają ludzie, a nie sztuczna inteligencja. W wpis na blogu...

Samsung i Qualcomm osiągają innowacyjny, pierwszy w branży kamień milowy dzięki zaawansowanej technologii modulacji

Firmy Samsung Electronics i Qualcomm Technologies, Inc. ogłosiły dzisiaj, że firmy pomyślnie ukończyły testy 1024 kwadraturowej modulacji amplitudy (QAM) zarówno dla pasm widma...

Pixel 7A to nokaut w rekordowo niskiej cenie 349 dolarów

Oczekuje się, że Google wprowadzi nowość Piksel 8A na swoim Konferencja programistów wejść/wyjść w następnym miesiącu. Prawdopodobnie jest to czynnik przyczyniający się...
Advertisment