Firma rekrutacyjna Hays napisała do HM Treasury z żądaniem odroczenia wprowadzenia reform sektora prywatnego IR35 na kolejny rok, ponieważ firmy już teraz walczą z trwającymi skutkami pandemii Covid-19.
Pismo z dnia 23 lutego 2021 r. Wzywa sekretarza ds. Finansów Jessego Normana do „pilnego rozważenia” przesunięcia daty rozpoczęcia reform w kwietniu 2021 r. O rok, ponieważ pandemia nadal ma „istotny wpływ na siłę roboczą kraju i firmy potrzebują dalszego wsparcia ”w tych trudnych czasach.
„Reformy te miały wejść w życie 6 kwietnia 2020 r., Ale zostały opóźnione ze względu na wpływ Covid-19 w zeszłym roku– głosi list, podpisany przez Simona Winfielda, dyrektora zarządzającego Hays w Wielkiej Brytanii i Irlandii. „Gdy uchwalono ustawę i potwierdzono datę 6 kwietnia 2021 r., Była nadzieja, że gospodarka będzie w lepszej sytuacji. Niestety tak nie jest. Dlatego wzywamy do pilnego przeglądu i opóźnienia roku ”.
Jednocześnie firmy z sektora prywatnego również muszą zmagać się ze skutkami Brexitu, powiedział Winfield, a dodatkowe obciążenie administracyjne, które wiąże się z koniecznością dostosowania się do nadchodzących zmian IR35, jest rozproszeniem, którego firmy nie potrzebują w tej chwili.
„Wpływ Covid-19 jest nadal dotkliwy i został połączony ze skutkami Brexitu” – napisał. „Ważniejsze niż kiedykolwiek jest to, aby pracownicy tymczasowi w Wielkiej Brytanii otrzymywali wsparcie, a firmy nie były obciążone dodatkowym obciążeniem w postaci IR35. Obecnie firmy są rozproszone, przygotowując się do reform IR35, zamiast skupiać się na utrzymaniu swoich biznesów lub szukaniu sposobów na przyspieszenie wzrostu ”.
Reformy, które mają wejść w życie 6 kwietnia, spowodują, że średnie i duże firmy z sektora prywatnego przejmą odpowiedzialność za określenie sposobu opodatkowania wykonawców, z którymi współpracują, w oparciu o pracę, którą wykonują i jak jest ona wykonywana.
Obecnie to wykonawcy sami decydują, czy ustalenia dotyczące pracy, jakie mają z klientami końcowymi, oznaczają, że powinni być opodatkowani w taki sam sposób, jak pracownik zatrudniony na stałe (w ramach IR 35), czy jako pracownik pozapłacowy (poza IR35).
Wewnętrzne ustalenie oznacza, że wykonawca jest uważany za pracownika do celów podatkowych, a zatem musi płacić ten sam podatek dochodowy i składki na ubezpieczenie społeczne (NIC), co pracownik zatrudniony na stałe, ale świadczenia pracownicze – takie jak płatny urlop i zwolnienie chorobowe – pozostają wolne -limity do nich.
Według HM Revenue & Customs, przeniesienie odpowiedzialności z kontrahentów za ustalanie ich statusu podatkowego pomoże powstrzymać problem niektórych osób, które zamierzają celowo błędnie zaklasyfikować swoje zobowiązania jako poza IR35, aby zminimalizować ich zobowiązania podatkowe z tytułu zatrudnienia.
Jednak obawy były wielokrotnie zgłaszane przez liderów biznesu i interesariuszy-wykonawców o tym, jak firmy z sektora prywatnego mogą mieć trudności z radzeniem sobie z dodatkowym obciążeniem administracyjnym, jakie te zmiany na nich nałożą.
Zgodnie z listem Winfielda, wezwanie Haysa do odroczenia i przeglądu reform ma poparcie zarówno Konfederacji Brytyjskiego Przemysłu (CBI), jak i Federacji Zatrudnienia Rekrutacyjnego.
„CBI rozumie, że aby Wielka Brytania była konkurencyjnym i dynamicznym rynkiem, firmy muszą mieć dostęp do umiejętności, które pomogą im generować wzrost” – czytamy w liście. „Rozumie również, że firmy potrzebują pomostu, aby przejść przez Covid-19 i Brexit. Jednym z przykładów takiego pomostu byłoby opóźnienie realizacji reform IR35 ”.
Hays upublicznił list w dniu 2 marca, na dzień przed rządowym wiosennym budżetem, który społeczność wykonawców będzie z zainteresowaniem obserwować, aby sprawdzić, czy nadchodzą jakiekolwiek planowane zmiany w reformie IR35.
Firma potwierdziła również Computer Weekly, że w czasie pisania tego listu nie otrzymała odpowiedzi od HM Treasury.
Hays nie jest jedynym, który wzywa rząd rozważyć opóźnienie wprowadzenia reform, z podobnymi zaproszeniami do składania wniosków w ostatnich miesiącach.