Halo Studios o tym, dlaczego Xbox ponownie tworzy Halo: Combat Evolved


W zależności od tego, jak to liczyć, Halo: Kampania ewoluowała to (przynajmniej) trzecia duża reedycja pierwszej gry Halo. Dlaczego więc wydawca Xbox Game Studios po raz kolejny wraca do studni? Z obszernego wywiadu przeprowadzonego z kluczowymi członkami dewelopera Halo Studios wynika, że ​​krótka odpowiedź jest taka, że ​​Halo po raz pierwszy pojawi się na PlayStation i że pierwsza gra z serii jest naturalnym punktem wyjścia do wdrożenia nowych graczy.

Dłuższa i bardziej zniuansowana odpowiedź brzmi: jeśli zostanie wykonana poprawnie, Halo: Kampania ewoluowała może nadać tempo przyszłości Halo. To szansa nie tylko na unowocześnienie klasyka, ale także na naprawienie niedociągnięć remastera z 2011 roku i wypracowanie nowej metody produkcji gier Halo. Ponownie, jeśli zostanie to zrobione poprawnie.

Premiera w 2026 roku na PlayStation 5, komputery PC z systemem Windows i Xbox Series X. Halo: Kampania ewoluowała to najnowszy remake strzelanki Bungie z 2001 roku Halo: Walka ewoluowała. Jest tworzony od podstaw w całości w Unreal Engine 5w przeciwieństwie do poprzednich gier Halo, które zostały opracowane przy użyciu własnego oprogramowania do tworzenia gier. Nie zostanie uruchomiona z komponentem dla wielu graczy, ale będzie obsługiwać tryb kooperacji (dwóch graczy na kanapie lub maksymalnie czterech graczy online). Wprowadzono szereg innych zmian, począwszy od włączenia mechaniki sprintu po dodanie trzech zupełnie nowych misji. Ale największą zmianą jest prawdopodobnie kwestia PlayStation.

“Przed nami naprawdę ważny kamień milowy, 25. rocznica Halo. I znowu, czy jest lepsze miejsce na rozpoczęcie naszej podróży zarówno dla nowych graczy, jak i dla weteranów”, Damon Conn, producent wykonawczy Halo: Kampania ewoluowałapowiedział Polygon w wywiadzie grupowym przeprowadzonym w tym miesiącu w Halo Studios. „[It’s the] największa publiczność, jaka kiedykolwiek grała w grę w tym samym czasie, dzięki tej pierwszej historii, która w ogóle się zaczęła”.

Reklama
Zdjęcie: Halo Studios/Xbox Game Studios

Halo: Walka ewoluowałaoczywiście, było wokół bloku. Wydanie z 2001 roku uczyniło Halo de facto maskotką Xbox i doprowadziło do przeniesienia gry na komputery PC z systemem Windows w 2003 roku. Po oddzieleniu Bungie od Microsoftu powstające wówczas studio 343 Industries wydało zremasterowaną wersję, Rocznica Halo: Combat Evolvedna konsolę Xbox 360 w 2011 r. Ta wersja gry została dołączona do pakietu z 2014 r. Halo: Kolekcja Master Chiefa dla Xbox One. Przez lata gracze mieli mnóstwo okazji, aby zagrać w pierwszą grę Halo. Najnowsza wersja musi prezentować coś choć trochę innego, żeby się wyróżniać.

„Sama gra została przebudowana. Została przerobiona w Unreal 5. Została unowocześniona” – powiedział Conn. “Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zachować serce Halo podczas przebudowy i retuszowania wszystkiego. Ton, atmosfera i emocjonalny wpływ oryginału zostają zachowane w tym, co budujemy.”

„Każdy element został dotknięty, zmodyfikowany lub w jakiś sposób sprawdzony, gdy go przedstawialiśmy” – dodał reżyser gry Greg Hermann, zauważając, że Kampania ewoluowała będzie także zawierać ponownie nagrane kwestie głosowe kluczowych aktorów, takich jak Steve Downes z Master Chief i Jen Taylor z Cortany.

Master Chief prowadzi Guzieca w Silent Cartographer w Halo Campaign Evolved Halo CE Remake Zdjęcie: Halo Studios/Xbox Game Studios

To trudne balansowanie. Nie zmieniaj wystarczająco dużo, a to po prostu kolejna reedycja gry, która była wydawana wiele razy (patrz wyżej). Zmień zbyt wiele, a zrazisz długoletnich fanów. Grałem w część czwartego poziomu gry, „The Silent Cartographer”, w ramach: demo dla Halo: Kampania ewoluowała. Chociaż jest to natychmiastowe osiągnięcie estetyczne i dźwiękowe, niektóre z nowszych funkcji, takie jak opcjonalna mechanika sprintu, wyraźnie pokazują, że nie jest to tylko wersja gry z 2001 (lub 2003, 2011 lub 2014).

„Naprawdę przyglądamy się Jak zachować klimat rozgrywki? Sposób, w jaki przechodzisz grę? … A potem także, Co naturalnie robisz, gdy bierzesz do ręki ten kontroler, jeśli chodzi o sposób gry w tę grę?” powiedział dyrektor kreatywny Max Szlagor. „Sprint jest tam dla ciebie dostępny, jeśli tego chcesz. Możesz to wyłączyć, jeśli tego nie zrobisz. Ale myślimy o tym w kontekście… tego, co organicznie pasuje do oczekiwań współczesnych graczy Halo i tego, jak pierwotnie grało się w tę grę, a potem o tym myślimy – upewniając się, że tempo, spotkania i cele działają w ramach tego, co robimy.

Bazując na tym, co grałem, „The Silent Cartographer” jest geograficznym, indywidualnym odtworzeniem oryginalnej wersji. Konstrukcje są architektonicznie identyczne. Wrogowie są na tych samych pozycjach. W ciasnych przestrzeniach dodanie funkcji sprintu jest ledwo zauważalne, ale w niektórych bardziej otwartych obszarach pozwala po prostu… biegać wokół niektórych spotkań (przynajmniej na poziomie trudności normalnym i heroicznym).

„Zdecydowanie chcemy mieć pewność, że nadal pracujecie nad tymi samymi celami, tymi samymi przestrzeniami spotkań, abyśmy mogli zachować wyczucie tempa starć i tym podobne” – powiedział Szlagor. “Więc w przypadku takich rzeczy jak sprint, w przypadku współpracy dla czterech graczy, myśli się o przestrzeniach i o tym, jak można się po nich poruszać. Chcemy, żeby było tak, jakbyś mógł przedostać się przez te przestrzenie. “

Master Chief strzela do igłowca w remake'u Halo Campaign Evolved Halo CE Zdjęcie: Halo Studios/Xbox Game Studios

Przejście na nową technologię tworzenia gier pozwala Halo Studios na ponowne przemyślenie nie tylko oryginalnej gry Halo, ale także potencjalnych przyszłych gier Halo. Poprzednia gra z serii, rok 2021 Halo Nieskończonezostał opracowany na autorskim silniku Slipspace Engine, który sam został zbudowany na technologii sięgającej czasów Bungie. W ogłaszając rebranding studia na rok 2024od 343 Industries po Halo Studios, programiści wskazali na starzejącą się technologię jako jeden z powodów, dla których tworzenie gier Halo zajmowało tak dużo czasu.

W rozmowie z Polygon Conn przyznał, że utrzymywanie silnika Slipspace podczas tworzenia gier Halo jest jak próba zbudowania statku podczas Również próbując zbudować narzędzia niezbędne do budowy tego statku. Przejście na standardowy silnik branżowy, taki jak Unreal, minimalizuje pewne trudności w tworzeniu Halo: Kampania ewoluowałato teoretycznie ten sam proces można by zastosować przy tworzeniu przyszłych gier Halo.

„Celem przejścia do Unreal jest dla nas umożliwienie nam skupienia się znacznie bardziej na procesie tworzenia gier” – powiedział Hermann. „Kiedy współpracowaliśmy ze Slipspace, byliśmy rodzajem studia będącego połączeniem studia silników i studia gier, a z biegiem czasu stwierdzenie stało się dla nas dużo bardziej naturalne: OK, tak naprawdę musimy skupić się na tej przestrzeni i polegać na innych ludziach, takich jak Epic, którzy zapewnią nam więcej elementów związanych z silnikiem. To powiedziawszy, bardzo ważne jest dla nas utrzymanie autentycznych wrażeń i klimatu Halo, gdy będziemy pracować nad Unreal”.

Na wiele sposobów Halo: Kampania ewoluowała zasadniczo przypomina grę Halo. Skok pływający nadal istnieje. Ciężar pistoletu magnum nadal tam jest. Przejście z jednego silnika na drugi nie spowodowało usunięcia Halo z Halo, as niektórzy fani katastrofalnyale doprowadziło to do pewnych kompromisów. Zwłaszcza gry Halo Halo: Walka ewoluowałaod dawna chwalone za dziwaczne, niemal komediowe systemy fizyki. Na przykład w oryginalnej grze można było połączyć kilka granatów, aby stworzyć potężne eksplozje w wyniku reakcji łańcuchowej. Szlagor powiedział, że nadal pracują nad odtworzeniem tego.

„Oryginał Halo: CE system fizyki był całkowicie niestandardowy i nie był to coś, co tak naprawdę przekazali silniki Halo. W większości polegaliśmy na Havoku [a popular physics engine] lub fizyka oparta na Havoku. Zatem odtworzenie niektórych z tych zachowań jest naprawdę bardzo trudne” – powiedział Hermann. „W jaki sposób się to dokładnie będzie objawiało? W przypadku niektórych z nich nie jestem do końca pewien, czy produkt końcowy będzie dostępny. Naprawdę nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, jak speedrunnerzy zaangażują się w interakcję… ponieważ myślę, że kiedy to nastąpi, wszyscy dowiemy się znacznie więcej o grze, którą stworzyliśmy”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Szef gier firmy Microsoft potwierdza własny projekt konsoli Xbox na potrzeby premiery konsoli nowej generacji

Niedawno, po wypuszczeniu przez firmę ASUS Seria ROG Xbox Ally i pojawiły się pogłoski o potencjalnym porzuceniu przez Xbox długiej linii własnych projektów...

Swift SDK dla Androida jest już dostępny

Po ogłoszeniu ww Grupa robocza Androida na początku tego roku właśnie wydano pierwszą wersję zapoznawczą pakietu Swift SDK dla systemu Android. Oto szczegóły. „Ten...

Oczy kolejnego startupu Sama Altmana wykorzystują fale dźwiękowe do czytania w mózgu

To jest fragment Źródła: Alex Heathbiuletyn o sztucznej inteligencji i branży technologicznej, dystrybuowany raz w tygodniu tylko dla subskrybentów The Verge.Sam Altman zaprosił...
Advertisment