Halo Studios stworzyło coś specjalnego na 25-lecie Aureola przyszły rok. Halo: Kampania ewoluowała jest pełnym remakiem oryginału Walka ewoluowała która została wydana wraz z pierwszą konsolą Xbox firmy Microsoft w 2001 roku. Zawiera całkowicie przebudowaną kampanię z grafiką 4K, nową bronią i pojazdami, trybem współpracy online dla czterech graczy oraz zupełnie nową zawartością fabularną.
A wszystko to pojawi się na Xbox Series X/S, PC i – po raz pierwszy – na PlayStation 5 w 2026 roku.
W tym tygodniu grałem w przedpremierową sekcję demonstracyjną misji Cichy kartograf, aby poznać wszystkie zmiany. Jest to ten sam poziom, który był używany w wersji demonstracyjnej Halo: Walka ewoluowała zarówno na komputery Mac, jak i PC, ale ta przerobiona wersja otwiera się natychmiast ze zaktualizowanymi filmami, ulepszonymi kwestiami głosowymi oraz znacznie zmienionymi efektami wizualnymi i animacjami.
Wygląda i czuje się wyjątkowo Aureolaale potem zacząłem biec w stronę przebudowanego Warthoga, który ma dodatkowe siedzenie z tyłu i zdałem sobie sprawę, że dużo się dzieje Kampania ewoluowała poza grafiką opartą na silniku Unreal Engine 5.
„Pracowaliśmy nad tym Aureola Rocznica. Pewnych rzeczy nie byliśmy wówczas w stanie osiągnąć, pewnych rzeczy nie byliśmy w stanie zrobić” – mówi Greg Hermann, dyrektor techniczny w Halo Studios. „Przygotowując to, nie tylko nałożyliśmy warstwę farby na oryginalne filmy. Skończyło się na tym, że ponownie dokładnie sprawdziliśmy, w jaki sposób zostały zablokowane, jak zostały ułożone w kolejności i jak zostały połączone. Zrobiliśmy to we wszystkich obszarach.”
Halo Studios zatrudniło nawet głównych aktorów głosowych Walka ewoluowała aby ponownie nagrać swoje kwestie. Zauważyłem to natychmiast po załadowaniu się misji Cichy kartograf. „To naprawdę zapewnia stopień wierności, jakiego nie byliśmy w stanie osiągnąć w przypadku Aureola Rocznica– mówi Hermann.
Kultowe widoki w Aureola również zostały odbudowane, podobnie jak obca architektura i otoczenie. Została naprawdę zaprojektowana jako ostateczny remake oryginalnej kampanii, która jest zarówno przyjazna dla nowych graczy, jak i zbudowana w sposób respektujący oryginalne dzieło i historię Bungie.
„Za każdym razem, gdy wprowadzamy zmianę, najważniejszą rzeczą jest wierność oryginalnej grze” – mówi Dan Gniady, główny projektant gry w Halo Studios. Gniady dołączył do Halo Studios w zeszłym roku i wcześniej pracował nad oryginalnymi wydaniami Bungie’s Przeznaczenie I Przeznaczenie 2 tytuły.
Halo Studios ma dostęp do oryginalnych zasobów źródłowych i kodu Aureolaa także oryginalne scenorysy. Umożliwiło to zespołowi zremasterowanie i zremiksowanie muzyki wraz ze zmianami kinowymi i ogromnymi ulepszeniami wizualnymi. Cała nowa zawartość w grze jest tworzona w UE5 i nakładana na systemy i kod używany w oryginalnej grze, aby zachować jej wyjątkowość Aureola czuć.
Kampania ewoluowała zawiera trzy nowe misje bonusowe. „Bardzo ważne było, abyśmy zachowali oryginalną historię w niezmienionej postaci, dlatego te misje mają stanowić prequel dla głównego refrenu” – mówi Max Szlagor, dyrektor ds. projektowania studia w Halo Studios. „Te nowe misje zapewnią nowe możliwości interakcji między Chiefem a Johnsonem”. Misje będą obejmować nowe środowiska, rozgrywkę, postacie i wrogów.


Pojawiły się także nowe mechaniki i zachowania AI. Być może najbardziej oczywistą jest możliwość sprintu w grze, dzięki której wszystko, od walki po poruszanie się po misjach, wydaje się znacznie szybsze. W Warthogu pojawiło się nawet nowe siedzenie, pieszczotliwie nazywane przez twórców Halo Studios siedziskiem do wózka golfowego lub siedziskiem zderzaka. Będzie idealny do misji w trybie współpracy, ponieważ ktoś może teraz zwisać z tyłu Warthoga.
W tę kampanię online mogą grać razem maksymalnie cztery osoby, niezależnie od platformy, na której się znajdują, dzięki grze krzyżowej i współdzielonym postępom na konsoli i komputerze PC. Podobnie jak w oryginalnej grze, istnieje także możliwość rozgrywki lokalnej w trybie współpracy dla dwóch graczy na podzielonym ekranie na konsolach. „Powiększymy niektóre przestrzenie, ale chcemy też mieć pewność, że same spotkania będą autentyczne” – mówi Szlagor. „Jest to więc balansowanie między dostosowaniem trudności a dostosowaniem tych spotkań do odpowiedniego rozmiaru i odpowiedniej przestrzeni”.
Cała broń została przemodelowana i przebudowana z większą wiernością, więc wygląd, styl i dźwięk broni są znacznie lepsze niż to, co Halo Studios osiągnęło w zremasterowanych wersjach; efekty plazmowe z broni całkowicie rozświetlą nawet pomieszczenia wewnętrzne. Możesz teraz celować w dół przy użyciu wszystkich rodzajów broni, a do dyspozycji jest dziewięć dodatkowych broni z drugiej strony Aureola seria dostępna w Kampania ewoluowała — w tym możliwość podniesienia Miecza Energii po zabiciu Elity. Jeśli jesteś fanem pojazdów w Aureolabędziesz mógł nawet porywać wrogów, dzięki czemu będziesz mógł pilotować w tej kampanii w pełni sterowalnego Wraitha.
Jeśli chcesz zwiększyć poziom trudności, Halo Studios w tym remake’u jeszcze bardziej opiera się na czaszkach, modyfikatorach rozgrywki z Halo: Kolekcja Master Chiefa. Istnieją dziesiątki opcji czaszek Kampania ewoluowała„najwięcej, jakie kiedykolwiek mieliśmy w Aureola gry” – mówi Szlagor. Jest ich tak wiele, że twórcy nie sądzą, że uda się nawet ukończyć grę w trybie legendarnym z włączonymi wszystkimi czaszkami. „Jest tego mnóstwo, więc jeśli uda Ci się zrobić prawdziwy legendarny bieg z czaszkami na pełnych obrotach, daj nam znać, bo chętnie to zobaczę” – mówi Gniady. Na pewno hardkor Aureola fani znajdą jednak sposób w przyszłym roku.


Jedyna rzecz, której brakuje Kampania ewoluowała jest tryb wieloosobowy. Oryginalna gra zawierała lokalny tryb wieloosobowy i mapy, ale została wydana przed usługą Xbox Live, więc nigdy nie było oficjalnego trybu wieloosobowego online. Podczas gdy wersja na PC dodała rozgrywkę online, Halo Studios trzyma się wyłącznie elementów kampanii z oryginału Aureola gra. The Aureola franczyza znana jest z trybu wieloosobowego, ale tak naprawdę zaczęło się od tego Halo 2. Poprosiłem Microsoft o komentarz na temat braku trybu dla wielu graczy, ale firma odmówiła dyskusji na ten temat.
Nawet bez trybu wieloosobowego Kampania ewoluowała jest planem na przyszłość Aureola zawody sportowe. „W przypadku przyszłych tytułów będziemy nadal przesuwać granice technologii, zapewniając jednocześnie rdzeń Aureola rozgrywkę w tej grze można zobaczyć, poczuć, usłyszeć i ewoluować tam, gdzie jest to potrzebne” – mówi Hermann.
Halo: Kampania ewoluowała ukaże się w 2026 roku na Xbox Series X/S, PC i PS5. Będzie to gra dostępna od pierwszego dnia w ramach subskrypcji Game Pass Ultimate/PC Game Pass, obsługująca także usługi Xbox Cloud Gaming i Xbox Play Anywhere.
