Frontier Communications ujawniło, że informacje dotyczące ponad 750 000 klientów – w tym imiona i nazwiska oraz numery ubezpieczenia społecznego – zostały ujawnione w wyniku naruszenia bezpieczeństwa danych po cyberataku, który miał miejsce 14 kwietnia. Hakerzy twierdzą, że mają jeszcze więcej i wypuszczą to, chyba że Frontier zapłaci okup.
Jak wynika z próbki zawiadomienia Frontier, atak umożliwił hakerom dostęp do 751 895 danych osobowych klientów w systemach Frontier złożony w Biurze Prokuratora Generalnego stanu Maine. Granica ma powiadomieni klienci, których to dotyczy i zapewnił im roczny bezpłatny monitoring kredytów i usługi w zakresie kradzieży tożsamości, ale twierdzi, że „nie wierzy”, że w wyniku naruszenia ujawniono informacje finansowe klientów.
Piszczący komputer informuje, że Grupa wyłudzająca RansomHub przyznała się do ataku z 4 czerwca i grozi ujawnieniem 5 GB danych klientów, które rzekomo ukradła, jeśli Frontier nie odpowie na ich żądania do 14 czerwca. Grupa twierdzi, że skradziony zbiór danych zawiera informacje należące do dwóch milionów klientów Frontier, w tym ich pełne imię i nazwisko, adres fizyczny, datę urodzenia, numer ubezpieczenia społecznego, adres e-mail, ocenę zdolności kredytowej i numer telefonu.
Frontier twierdzi, że po ataku zwiększył bezpieczeństwo swojej sieci i powiadomił zarówno organy regulacyjne, jak i organy ścigania. A złożenia papierów wartościowych ujawnia, że firma była zmuszona zamknąć niektóre swoje systemy, aby powstrzymać incydent.