Gry wideo to nie jedyne media, które mają problemy z licencjonowaniem muzyki


W czwartek Remedy Entertainment ogłosiło, że wkrótce skrawek Alan Wake wyciąć „Space Oddity” Davida Bowiego z napisów końcowych gry z powodu problemów z licencją. Muzyka była problemem dla Alan Wake przedtem: Remedy musiało usunąć całą grę ze Steam, Xbox Games Store i innych platform od maja 2017 do października 2018, ponieważ licencje były renegocjowane. I to nie jest tylko problem Remedy. Wydaje się, że zdarza się to raz po raz: Sega i Obsidian Entertainment Protokół Alfa, Gry Rockstar Grand Theft Auto: Vice City (Grand Theft Auto 3Premiera PlayStation 3 została opóźnionarównież w zakresie zezwolenia na muzykę), 2K Gry Operacje specjalne: linia, Nadchodzące dzieło Sony Interactive Entertainment Gwiezdne Wojny: Rycerze Starej Republiki, Activision Tony Hawk Pro Skater HDi wiele innych miało problemy z licencjonowaniem muzyki.

Ludzie, którzy są związani z branżą gier wideo, słyszą o grach wycofywanych ze sprzedaży z tych powodów cały czas — coś, co prawdopodobnie będzie się powtarzać w przyszłości. Ale co z innymi rodzajami mediów? Na Polygon Alan Wake W artykule prasowym komentatorka VeronicaTriumphant zadała poruszające pytanie: „Dlaczego to ciągle zdarza się w grach, ale nigdy w filmach?”

Odpowiedź jest skomplikowana i nie jest taka sama dla wszystkich filmów, programów telewizyjnych i gier wideo. Mówiąc ogólnie, jednak robi zdarza się to innym formom mediów. Jeffrey Cadwell, prawnik ds. własności intelektualnej w kancelarii prawnej Dorsey & Whitney, powiedział Polygon, że jest to bardziej powszechne w przypadku starszych programów telewizyjnych, które nie rozważały umów licencyjnych, na przykład dla platform streamingowych, takich jak Netflix, które nie istniały, gdy programy były tworzone.

„Na przykład wiem, Przyjaciele z Bosom (stary program Toma Hanksa) pierwotnie miał piosenkę Billy’ego Joela jako motyw przewodni, ale na DVD, a teraz w syndykacji, używa oddzielnego motywu przewodniego”, powiedział Cadwell. „Przywracając go do aktualności, ten sam problem z Zatoczka Dawsona. Kluczem przy negocjowaniu licencji muzycznych jest próba uzyskania wszystkich praw na zawsze, aby nie trzeba było wracać w przyszłości w kwestii zmian formatu lub opłat za ponowne wykorzystanie”.

Raport Vox z 2015 r. powiedział, że większość współczesnych programów telewizyjnych negocjuje teraz „wszystkie możliwe zastosowania piosenki — początkową emisję, powtórki, syndykację, DVD, międzynarodowe i strumieniowanie online”. Dlatego nie widzimy zbyt wielu problemów z programami stworzonymi po wzroście popularności platform streamingowych.

Zwykle producenci tych programów w razie potrzeby zmieniają muzykę, jak w przypadku Zatoczka Dawsona — kultowa piosenka przewodnia, „I Don’t Want to Wait” Pauli Cole, została zastąpiona w serwisach streamingowych przez „Run Like Mad” Jann Arden z powodu problemów z licencją. Ale sam ten przykład jest również lekcją tego, jak skomplikowana może być cała ta sprawa: „Run Like Mad” Arden została w rzeczywistości napisana dla Zatoczka Dawsona i oryginalny wybór producentów co do tematu programu, według Huffington Post. Dyrektorzy Warner Bros. zmienili zdanie później, dodając „I Don’t Want to Wait” jako piosenkę przewodnią, gdy serial zadebiutował. Umowa musiała zostać renegocjowana kilka lat później, kiedy Zatoczka Dawsona stracił „I Don’t Want to Wait”. Zamiast płacić Cole’owi więcej pieniędzy, przywrócili piosenkę Arden. Kiedy Zatoczka Dawsona trafił na Netflixa w 2020 roku, fani zbuntowali się przeciwko usunięciu kultowego utworu „I Don’t Want to Wait”, napisał Billboard w 2021 r.W 2021 roku Zatoczka Dawsona producenci zawarli nową umowę z Cole; nagrała piosenkę ponownie, więc jest licencjonowana przez nią i ponownie nagraną płytę główną, a nie Warner Records. I tak piosenka powróciła.

Reklama

Uważa się, że filmy mają dłuższy okres przydatności niż gry wideo, lub przynajmniej tak było w przeszłości. Z tego powodu producenci filmowi częściej otrzymywali licencję na zawsze. Podobnie jak w przypadku programów telewizyjnych i filmów, gry wideo, które są usuwane z listy z powodu problemów z licencją na muzykę, są często starszymi grami, których wydawcy nie spodziewali się po dekadach. Zamiast licencji na zawsze, gry wideo są często wydawane „bardziej ograniczonej licencji”, powiedział Schacht, która wymaga od producenta „powrotu w celu renegocjacji – i zapłaty – za dodatkowe prawa, gdy ich potrzebuje”.

Jeśli wydawcy i studia nie mogą — lub nie chcą — renegocjować, muszą wycofać swoją grę lub naprawić muzykę. „Naruszyciel może być obciążony dużymi pieniędzmi i nie będzie mógł korzystać z muzyki”, jeśli będzie nadal korzystał z muzyki z wygasłymi licencjami, powiedział Schact.

Jeśli szukasz Krótko mówiącoto jest: Filmy i programy telewizyjne Do mają podobne problemy z licencjonowaniem jak gry wideo, ale zwykle dotyczy to starszych programów, które nie uzyskały licencji na dystrybucję domową lub przesyłanie strumieniowe. Możesz o tym nie słyszeć tak często, ponieważ programy pojawiają się i znikają z serwisów przesyłania strumieniowego przez cały czas. Ale na pewno to rozpoznasz, gdy następnym razem załadujesz Alias na Disney+, tylko po to, aby nauczyć się, że wszystkie twoje ulubione sekwencje mają nowe piosenki.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Telegram umożliwia teraz firmom korzystanie z aplikacji do weryfikacji numerów telefonów

W tym tygodniu Telegram ogłosił aktualizację zawierającą kilka nowych funkcji, a jedna jest szczególnie interesująca. Platforma umożliwi teraz firmom korzystanie z Telegramu do...

Wykonane na iPadzie: kultowe projekty masek bramkarzy NHL ożywają dzięki iPadowi Pro i Apple Pencil Pro

Tima Cooka Nike Air Max 1 z lat 86 to nie jedyne rzeczy, które w tym roku „stworzono na iPadzie”. Krajowa Liga Hokejowa...

Nigdy nie było lepszego momentu na zakup inteligentnego środka czyszczącego Dreametech

Niezależnie od tego, czy jesteś fanem inteligentnej pomocy przy sprzątaniu ręcznym, czy też delegujesz całe zadanie sprzątania robotowi, nigdy nie było lepszego momentu...
Advertisment