GARM to inicjatywa utworzona w 2019 r. przez Światową Federację Reklamodawców (WFA); jej celem było powstrzymanie reklamowania się na platformach mediów społecznościowych, które nie spełniają określonych norm bezpieczeństwa. W swoim pozwie X stwierdził, że GARM „zorganizował bojkot Twittera przez reklamodawców”.
Pozew złożony przez platformę, dawniej znaną jako Twitter, był jednym z kilku dziwnych działań prawnych Elona Muska — takich, które wydają się bardziej nastawione na karanie każdego, kto się z nim nie zgadza, niż na opieranie się na jakiejkolwiek spójnej teorii prawnej. Musk ma pozwał również OpenAIkonkurenta jego X.AI i Sprawy mediówaby spróbować uciszyć organizację non-profit.
Dodał: „Jeśli ktoś będzie próbował mnie szantażować reklamą, szantażować pieniędzmi, to idź się pieprzyć. Idź się pieprzyć. Czy to jasne? Mam nadzieję, że tak”.
Kiedy Musk kupił Twittera, większość jego przychodów pochodziła z reklam — a pieniądze te wyschły wraz z jego przejęciem. Być może reklamodawcy byli niespokojni o podejście Muska do moderacji, które polegało na zasadzie „wszystko ujdzie” — a może to było Własne posty Muska, w tym jeden o „białej dumie”.
Chociaż Obudowa X jest śmiesznie cienkaosiągnął swój cel: pozbawił GARM-a kłów. W połączeniu z niektórymi innymi pozwami Muska, jest wyraźny motyw. Jeśli sprzeciwiasz się Muskowi, bądź gotowy zapłacić za kosztowne procesy.