W poniedziałek Google po raz pierwszy odpowiedział na propozycje Kongresu dotyczące bezpieczeństwa dzieci w Internecie własną kontrofertą, wzywając prawodawców do porzucenia problematycznych zabezpieczeń, takich jak technologia weryfikacji wieku.
W ramach tego Google odrzuca stanowe i federalne próby nakładania na platformy obowiązku weryfikowania wieku użytkowników, na przykład zmuszanie użytkowników do przesyłania kopii ich urzędowych dokumentów tożsamości w celu uzyskania dostępu do usług online. Niektóre stany posunęły się ostatnio tak daleko, że uchwaliły przepisy wymagające od platform uzyskania zgody rodziców, zanim osoba poniżej 18 roku życia będzie mogła korzystać z ich usług. Google odrzuca te przepisy dotyczące zgody, argumentując, że uniemożliwiają one bezbronnym nastolatkom dostęp do przydatnych informacji.
„W miarę jak młodzi ludzie stale zmieniają sposób, w jaki pojawiają się w Internecie, zmieniają się także nasze usługi i zasady”
„Dobre modele legislacyjne – takie jak te oparte na zasadach projektowania dostosowanych do wieku – mogą pomóc w pociąganiu firm do odpowiedzialności za promowanie bezpieczeństwa i prywatności, umożliwiając jednocześnie dzieciom i nastolatkom dostęp do bogatszych doświadczeń” – powiedział Kent Walker, prezes Google ds. spraw globalnych w poście na blogu.
Ustawodawcy, tacy jak autor KOSA, senator Richard Blumenthal (D-CT) i senator Ed Markey (D-MA), wezwali firmy technologiczne, aby zaprzestały kierowania reklam do dzieci. W swoich ramach Google twierdzi, że platformy powinny zakazać tej praktyki „w przypadku osób poniżej 18 roku życia”.
W ciągu ostatniego roku legislatury stanowe w całym kraju to zrobiły uchwalił nowe przepisy regulujące sposób, w jaki dzieci poniżej 18. roku życia może komunikować się z Internetem. Niektóre stany, np. Luizjana, dostosowały swoje rachunki tak, aby zabraniać dzieciom oglądania materiałów pornograficznych w Internecie, zmuszając wszystkich, w tym dorosłych, do sprawdzania swojego wieku przed skorzystaniem z witryny. Propozycja Google nie sprzeciwia się weryfikacji wieku na stronach pornograficznych i hazardowych.
Youtube opublikował swój własny zbiór zasad w poniedziałek za ochronę dzieci i opisuje, w jaki sposób platforma wdraża niektóre wytyczne zawarte w zasadach Google. W poście na blogu dyrektor generalny YouTube, Neal Mohan, powiedział, że platforma nie wyświetla dzieciom spersonalizowanych reklam i zapewnia rodzicom zestaw rodzinnej kontroli.
„Rodziny na całym świecie zasługują na to samo bezpieczne korzystanie z Internetu wysokiej jakości, niezależnie od tego, gdzie mieszkają” – napisała Mohan. „Wszystkie dzieci i nastolatki powinny mieć taki sam dostęp do możliwości, jakie zapewnia Internet. W miarę jak młodzi ludzie stale zmieniają sposób, w jaki pojawiają się w Internecie, zmieniają się także nasze usługi i zasady”.