The Zegarek Google Pixel jest jednym z najlepsze smartwatche obecnie na rynku, pomimo mniej niż pożądanej żywotności baterii i niektórych płatnych funkcji. To najbliższe urządzenie do konkurowania z Zegarek Apple, działa płynnie i ma doskonałe optymalizacje oraz funkcje, z których większość funkcji chciałaby korzystać. Ma doskonałą integrację z aplikacjami innych firm, a także ekosystemem Fitbit i nic dziwnego, że Google zdołał sprzedać tak wiele jednostek. Albo to zrobił? Istnieje kilka wyjaśnień, dlaczego Google wyprzedził Samsunga na rynku urządzeń do noszenia, i omówimy je poniżej.
Według nowego raportu z Kanały, rynek opasek do noszenia spadł o 18% i osiągnął 50 milionów sztuk. Po raz pierwszy spadek jest mierzony dwucyfrowo, mimo że czwarty kwartał dominował w sprzedaży w okresie wakacyjnym. Podobny los spotkał kategorię smartwatchów z 17% spadkiem, podczas gdy rynek zegarków podstawowych wzrósł zaledwie o 3%.
Dostawy opasek do noszenia na całym świecie i roczny wzrost, Źródło:
Kanały
Rynek w dużej mierze pozostał taki sam, z Apple na czele, osiągając 27,5% udziału w rynku, dostarczając ponad 13,8 miliona urządzeń. Google awansował na drugie miejsce z 8% udziałem w rynku i dostarczył 4 miliony urządzeń. Trzecie miejsce zajmuje Xiaomi z 7,2% udziałem w rynku i 3,6 mln wysłanych urządzeń, a za nim HUAWEI z 6,4% i 3,2 mln sztuk. Samsung spadł na piąte miejsce i zakończył czwarty kwartał 35% spadkiem. Samsung miał 5,9% udziału w rynku i dostarczył zaledwie 2,9 miliona urządzeń przy malejącej sprzedaży.
W 2022 roku rynek smartwatchów wzrósł zaledwie o 3%, podczas gdy podstawowe zegarki wzrosły o 21%. Podstawowe opaski spadły o 39%, co doprowadziło do spadku całego rynku opasek do noszenia o 5%. Chociaż wiadomości nie są zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę obecne spowolnienie gospodarcze, nadal zaskakujące jest to, że Google wyprzedza tak powszechnie znaną markę, jak Samsung, HUAWEI, a nawet Xiaomi, ale nie jest to nieuzasadnione.
Fitbit pomógł Google zdobyć pozycję lidera urządzeń do noszenia
Google przejął Fitbit w 2019 roku za około 2,1 miliarda dolarów, co pomogło Google pozyskać talenty i już ugruntowaną platformę, na której można było budować. Google udoskonalił ofertę Fitbit, ale ostatecznie niewiele się zmieniło. Firma nadal koncentruje się na opaskach fitness i smartwatchach zorientowanych na fitness, które pomagają użytkownikom śledzić postępy, mierzyć wydajność i monitorować stan zdrowia.
Google Pixel Watch z pewnością pomógł firmie stać się bardziej znaną marką na rynku urządzeń do noszenia, a klienci z pewnością to zauważyli. W końcu zarówno strony Google Store, jak i Fitbit podkreślają Pixel Watch jako jedno z najlepszych urządzeń śledzących, które użytkownicy mogą kupić.
Google dostarczył ponad 880 000 zegarków Pixel
The Kanały raport twierdzi, że Google dostarczył 880 000 urządzeń Pixel Watch w czwartym kwartale 2022 r. Ta liczba pomogła firmie stać się bardziej ugruntowanym graczem w tej dziedzinie i pokazuje, że istnieje popyt na smartwatch. Mimo że Google sprzedaje swoje urządzenia marki Pixel tylko w dziewięciu krajach, firmie udało się wyprzedzić Samsunga i wiele innych firm, które działają w branży od wielu lat. Biorąc pod uwagę, że Pixel Watch zaczyna się od 349 USD i 399 USD, odpowiednio dla modeli GPS i LTE, jest to wielkie osiągnięcie.
Wyobraź sobie, że Google sprzedawał swoje urządzenia na ponad 30 rynkach, takich jak Samsung czy Apple, w 60 krajach. Firma prawdopodobnie jeszcze bardziej zwiększyłaby swoją sprzedaż i chociaż wątpimy, czy byłaby w stanie pokonać Apple, z pewnością ma szansę zdominować rynek i utrzymać drugie miejsce jeszcze przez jakiś czas.
Pakiet Pixel 7 pomógł jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż Pixel Watch
Chociaż Google zdołało dostarczyć ponad 880 000 urządzeń Pixel Watch, nie daje nam to pełnego obrazu tego, ile z tych jednostek zostało sprzedanych. Widzisz, Google połączył Pixel Watch ze wszystkimi urządzeniami Pixel 7 Pro, kiedy nowe flagowce zostały ujawnione w październiku. Specjalna promocja była dostępna w kilku wybranych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie wszyscy klienci, którzy kupili Pixel 7 Pro, otrzymali Pixel Watch za darmo. Ci, którzy kupili standardowego Pixela 7, otrzymali znaczną zniżkę na zakup Pixel Watch za znacznie mniej.
Nie wiemy, ile urządzeń z serii Pixel 7 sprzedało Google. Mimo to można bezpiecznie założyć, że nowe flagowe urządzenia sprzedawały się dobrze – przynajmniej zgodnie z własnymi oczekiwaniami Google – i udało im się wysłać dziesiątki tysięcy smartwatchy, aby wprowadzić ludzi do ekosystemu Google i Fitbit.

Zegarek Google Pixel
Google Pixel Watch to pierwszy smartwatch giganta oprogramowania, nad którym pracuje od wielu lat. Zegarek jest zasilany przez Wear OS 3 i ma Asystenta Google, funkcje śledzenia zdrowia Fitbit i nie tylko.