Google wyprzedza Samsunga na rynku urządzeń do noszenia: jak to się stało?


The Zegarek Google Pixel jest jednym z najlepsze smartwatche obecnie na rynku, pomimo mniej niż pożądanej żywotności baterii i niektórych płatnych funkcji. To najbliższe urządzenie do konkurowania z Zegarek Apple, działa płynnie i ma doskonałe optymalizacje oraz funkcje, z których większość funkcji chciałaby korzystać. Ma doskonałą integrację z aplikacjami innych firm, a także ekosystemem Fitbit i nic dziwnego, że Google zdołał sprzedać tak wiele jednostek. Albo to zrobił? Istnieje kilka wyjaśnień, dlaczego Google wyprzedził Samsunga na rynku urządzeń do noszenia, i omówimy je poniżej.

POCKETNOW WIDEO DNIA

Powiązany: Oto wszystkie smartwatche, które mogą wykonać EKG

Według nowego raportu z Kanały, rynek opasek do noszenia spadł o 18% i osiągnął 50 milionów sztuk. Po raz pierwszy spadek jest mierzony dwucyfrowo, mimo że czwarty kwartał dominował w sprzedaży w okresie wakacyjnym. Podobny los spotkał kategorię smartwatchów z 17% spadkiem, podczas gdy rynek zegarków podstawowych wzrósł zaledwie o 3%.

Reklama

Dostawy opasek do noszenia na całym świecie i roczny wzrost, Źródło:
Kanały

Rynek w dużej mierze pozostał taki sam, z Apple na czele, osiągając 27,5% udziału w rynku, dostarczając ponad 13,8 miliona urządzeń. Google awansował na drugie miejsce z 8% udziałem w rynku i dostarczył 4 miliony urządzeń. Trzecie miejsce zajmuje Xiaomi z 7,2% udziałem w rynku i 3,6 mln wysłanych urządzeń, a za nim HUAWEI z 6,4% i 3,2 mln sztuk. Samsung spadł na piąte miejsce i zakończył czwarty kwartał 35% spadkiem. Samsung miał 5,9% udziału w rynku i dostarczył zaledwie 2,9 miliona urządzeń przy malejącej sprzedaży.

W 2022 roku rynek smartwatchów wzrósł zaledwie o 3%, podczas gdy podstawowe zegarki wzrosły o 21%. Podstawowe opaski spadły o 39%, co doprowadziło do spadku całego rynku opasek do noszenia o 5%. Chociaż wiadomości nie są zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę obecne spowolnienie gospodarcze, nadal zaskakujące jest to, że Google wyprzedza tak powszechnie znaną markę, jak Samsung, HUAWEI, a nawet Xiaomi, ale nie jest to nieuzasadnione.


Fitbit pomógł Google zdobyć pozycję lidera urządzeń do noszenia

Logo LI Fitbit i Google

Google przejął Fitbit w 2019 roku za około 2,1 miliarda dolarów, co pomogło Google pozyskać talenty i już ugruntowaną platformę, na której można było budować. Google udoskonalił ofertę Fitbit, ale ostatecznie niewiele się zmieniło. Firma nadal koncentruje się na opaskach fitness i smartwatchach zorientowanych na fitness, które pomagają użytkownikom śledzić postępy, mierzyć wydajność i monitorować stan zdrowia.

Google Pixel Watch z pewnością pomógł firmie stać się bardziej znaną marką na rynku urządzeń do noszenia, a klienci z pewnością to zauważyli. W końcu zarówno strony Google Store, jak i Fitbit podkreślają Pixel Watch jako jedno z najlepszych urządzeń śledzących, które użytkownicy mogą kupić.

Google dostarczył ponad 880 000 zegarków Pixel

LI własne opaski Google Pixel Watch

The Kanały raport twierdzi, że Google dostarczył 880 000 urządzeń Pixel Watch w czwartym kwartale 2022 r. Ta liczba pomogła firmie stać się bardziej ugruntowanym graczem w tej dziedzinie i pokazuje, że istnieje popyt na smartwatch. Mimo że Google sprzedaje swoje urządzenia marki Pixel tylko w dziewięciu krajach, firmie udało się wyprzedzić Samsunga i wiele innych firm, które działają w branży od wielu lat. Biorąc pod uwagę, że Pixel Watch zaczyna się od 349 USD i 399 USD, odpowiednio dla modeli GPS i LTE, jest to wielkie osiągnięcie.

Wyobraź sobie, że Google sprzedawał swoje urządzenia na ponad 30 rynkach, takich jak Samsung czy Apple, w 60 krajach. Firma prawdopodobnie jeszcze bardziej zwiększyłaby swoją sprzedaż i chociaż wątpimy, czy byłaby w stanie pokonać Apple, z pewnością ma szansę zdominować rynek i utrzymać drugie miejsce jeszcze przez jakiś czas.

Pakiet Pixel 7 pomógł jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż Pixel Watch

LI Google Pixel 7 Pro, Pixel Buds Pro i Pixel Watch alt

Chociaż Google zdołało dostarczyć ponad 880 000 urządzeń Pixel Watch, nie daje nam to pełnego obrazu tego, ile z tych jednostek zostało sprzedanych. Widzisz, Google połączył Pixel Watch ze wszystkimi urządzeniami Pixel 7 Pro, kiedy nowe flagowce zostały ujawnione w październiku. Specjalna promocja była dostępna w kilku wybranych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie wszyscy klienci, którzy kupili Pixel 7 Pro, otrzymali Pixel Watch za darmo. Ci, którzy kupili standardowego Pixela 7, otrzymali znaczną zniżkę na zakup Pixel Watch za znacznie mniej.

Nie wiemy, ile urządzeń z serii Pixel 7 sprzedało Google. Mimo to można bezpiecznie założyć, że nowe flagowe urządzenia sprzedawały się dobrze – przynajmniej zgodnie z własnymi oczekiwaniami Google – i udało im się wysłać dziesiątki tysięcy smartwatchy, aby wprowadzić ludzi do ekosystemu Google i Fitbit.

Zegarek Google Pixel

Zegarek Google Pixel

Google Pixel Watch to pierwszy smartwatch giganta oprogramowania, nad którym pracuje od wielu lat. Zegarek jest zasilany przez Wear OS 3 i ma Asystenta Google, funkcje śledzenia zdrowia Fitbit i nie tylko.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

SuiteConnect London 2024: GenAI wszędzie

Podczas ostatnich wizyt na konferencjach klientów w Londynie dwóch czołowych dyrektorów Oracle przedstawiło wszechobecność GenAI jako przewodni motyw oferty aplikacji biznesowych dostawcy. Niedawno Evan...

Recenzja Stellar Blade: Dużo błyskotliwości i zabawy, ale przeważnie nudna

W początkowych momentach Gwiezdne Ostrze, główna bohaterka, Eve, biegnie wzdłuż pełnej wrogów plaży, podczas gdy ogromne eksplozje wstrząsają nią na każdym kroku. ...

W miarę postępu prac nad sztuczną inteligencją Apple udostępnia nową rodzinę wydajnych modeli językowych typu open source

Przed czerwcowym debiutem iOS 18 na WWDC firma Apple udostępniła rodzinę wielkojęzycznych modeli typu open source. Nazywany OpenELM, Apple opisuje je jako:...
Advertisment