Aplikacja Google na iOS może automatycznie konwertować tekst witryny na linki do wyników wyszukiwania Google, jak ogłoszono w poście społeczności SERoundtable łaciasty.
Google wywołuje funkcję „Adnotacje strony” i mówi, że „wyodrębnia interesujące elementy ze strony internetowej i wyróżnia je w wierszu”, co może następnie przenieść Cię do wyników wyszukiwania po ich dotknięciu – wstawiając linki bez uprzedniego wyraźnego pytania użytkownika lub właściciela witryny. Wydaje się to ciekawym posunięciem dla firmy uwikłanej w spory antymonopolowe dotyczące obu swoich spółek szukaj I reklama biznesy.
Google ma formę wydawcom internetowym możliwość rezygnacji z linków. Zgodnie z formularzem „funkcja adnotacji strony uruchomiona w Twojej witrynie zostanie wyłączona w ciągu 30 dni” od jego wypełnienia. Osoby, które to robią, muszą wprowadzić wszystkie odmiany swojej witryny, w tym „www i inne niż www, http i https oraz subdomeny”.
Jak 9to5Google podkreślata funkcja jest podobna do „intencji reklamowych” oferowanych przez Google wprowadzony na swoją platformę AdSense na początku tego roku, ponieważ automatycznie umieszcza w tekście witryny linki wyświetlające „trafne, organiczne wyniki wyszukiwania z reklamami”. Różnica polega jednak na tym, że właściciele witryn muszą wyrazić zgodę na intencje reklam, zamiast z nich rezygnować.