Google jest wdrażanie nowych, generatywnych narzędzi AI do tworzenia reklam, od pisania nagłówków i opisów pojawiających się wraz z wyszukiwaniami, po tworzenie i edycję towarzyszących im obrazów. Jest to narzędzie przeznaczone zarówno dla agencji reklamowych, jak i firm nieposiadających własnego personelu kreatywnego. Korzystając z podpowiedzi tekstowych, reklamodawcy mogą iterować po wygenerowanym tekście i obrazach, aż znajdą coś, co im się spodoba.
Google obiecuje również, że nigdy nie wygeneruje dwóch takich samych obrazów, co pozwala uniknąć niezręcznej możliwości, że dwie konkurujące ze sobą firmy otrzymają dokładnie te same elementy zdjęcia.
Kreator reklam krok po kroku jest dostępny dla użytkowników kampanii reklamowych Performance Max firmy Google i może generować reklamy przeznaczone dla miejsc Google, takich jak wyszukiwanie i zakupy. Zaawansowane rozwiązanie do edycji obrazu podobne do Możliwości Edytora Magii (jak wymiana nieba) dostępna w nowym Google Pixel 8 również nadchodzi.
Klienci mogą używać edytora do aktualizowania istniejących reklam wizualnych, które mogą zachować główny zasób podczas wprowadzania odpowiednich zmian. W jednym z przykładów podanych przez Google użytkownik ponownie użył modelu z produktem do pielęgnacji skóry, ale zastąpił tło choinką, aby była gotowa na święta. Dodatkowo możesz generować odmiany reklam do wykorzystania w różnych sytuacjach.
Sprzedawcy korzystający z Merchant Center Next, narzędzia kontrolującego wygląd produktów w Google, również otrzymają narzędzia generujące sztuczną inteligencję. Według Google cała treść reklam generowana przez sztuczną inteligencję będzie podlega SynthIDznak wodny z metadanymi, który pomaga wykrywać treści utworzone za pomocą sztucznej inteligencji.