Google nie wymieniło imponującego filmu demonstracyjnego Gemini, który opublikował w grudniu ubiegłego roku i który wydawał się niezwykle konwersacyjny. Krajowy Dział Reklamy (NAD) BBB National Programs, organ nadzorujący branżę reklamową, zapytał, czy film „dokładnie przedstawia działanie Gemini w reagowaniu na polecenia głosowe i wideo użytkownika”.
Google zdecydowało się zakończyć dochodzenie, zaprzestając promowania pokazano, jak Gemini szybko reagował na różne polecenia głosowe, np. identyfikował fragmenty rysunków lub spontanicznie tworzył grę geograficzną.
W opisie zamieszczono zastrzeżenie wskazujące, że demo może nie być tak dobre, jak się wydaje: „Na potrzeby tego demo zmniejszono opóźnienie, a dane wyjściowe Gemini zostały skrócone dla zachowania zwięzłości”.
Inna notatka na początku filmu mówiła: „Sekwencje są skrócone”. I Google DeepMind’s Oriol Vinyals wyjaśniono, że film pokazuje, jak „mogłyby wyglądać multimodalne doświadczenia użytkowników tworzone przy użyciu Gemini”.
Odpowiedź Google na zapytanie obejmuje usunięcie filmu z listy i dalsze jego udostępnianie powiązany wpis na blogu o tym jak to zostało zrobione.
Google nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz. Informacja prasowa NAD zawiera oświadczenie Google, w którym stwierdza, że „z przyjemnością akceptuje rozwiązanie NAD w tej sprawie”.