W wyszukiwarce Google jest nowa karta. Możesz mieć Widziałem to niedawno. Nazywa się tryb AI i wprowadza chatbot w stylu gemini lub chatgpt Twoje wyszukiwanie w sieci. Możesz go użyć do znalezienia linków, ale także do szybkiej powierzchni informacji, zadawania pytań kontrolnych lub zapytania modeli AI Google o syntetyzację rzeczy w sposób, którego nigdy nie znajdziesz na typowej stronie internetowej.
Na razie tryb AI jest tylko opcją w wyszukiwarce Google. Ale to może nie trwać. Na konferencji programistów we/wy 20 maja Google ogłosił, że toczy tryb AI dla wszystkich użytkowników Google w USA, a także dodaje kilka nowych funkcji do platformy. W wywiadzie przed konferencją ludzie odpowiedzialni za wyszukiwanie w Google wyjaśniły, że jeśli chcesz Zobacz przyszłość Najważniejszej wyszukiwarki w Internecie wszystko, co musisz zrobić, to Tab do trybu AI.
Google lubi przypominać ludziom, że znaczna część podstawowej technologii leżącej u podstaw rewolucji AI została faktycznie stworzona w Google. „T” w CHATGPT oznacza „Transformer”, koncepcję opracowaną przez grupę Googlerów w 2017 roku i zaprezentowaną w artykule zatytułowanym Uwaga to wszystko, czego potrzebujesz. Przemysł nadal szuka każdego zakątku, w którym może wepchnąć duży model języka, ale „wynalazliśmy wiele tych rzeczy Do Wyszukaj ”, mówi Nick Fox, który uruchamia wszystkie produkty wiedzy i informacyjne Google. A dzięki pracy AI Google uważa, że wyszukiwanie może być nie do poznania inaczej – i, o wiele lepsze – za kilka lat.
„Wynalazliśmy wiele z tych rzeczy Do szukaj”
„W przeszłości”, mówi Fox, „wyszukiwanie byłoby ograniczone do„ gdyby tam jest informacje, mogę je kogoś dostarczyć ”. Nazywa to fazą wyszukiwania informacji. „Ale w tych modelach jest to, że mają one możliwość rozumowania, przekształcenia, łączenia kropek, syntezy, robienia wszystkich innych rzeczy, które wykraczają poza pobieranie informacji do tego pojęcia inteligencji”. Od lat, dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, mówił o tym, że Google był więcej pomocnyi właśnie to Fox uważa, że wyszukiwanie może teraz zrobić lepiej.
Nowe funkcje przybywające w trybie AI to głównie rzeczy, których po prostu nie można zrobić z normalnym zapytaniem Google. Istnieje głębokie wyszukiwanie, Google’s podejmowanie głębokich badań w modelach AI, które zamienia monit w wiele wyszukiwań i spędza czas na poszukiwaniu i syntezy informacji, aby dać (miejmy nadzieję) szerokie i spójne podsumowanie nawet bardzo dużego tematu. Project Mariner, wcześniej eksperymentalna funkcja, która może faktycznie kliknąć w Internecie i robić rzeczy – Google lubi wyświetlać dla Ciebie podróże na wakacje Mariner lub polować po Internecie w celu uzyskania najlepszych cen biletów na koncert, a następnie kupowanie najlepszej oferty samodzielnie – jest teraz wbudowana w tryb AI. A dzięki Search Live możesz wchodzić w interakcje z wyszukiwarką, rozmawiając z nim i wskazując aparat na wszystko, czego szukasz.
Tryb AI może teraz również uzyskać dostęp do starych pytań wyszukiwania i możesz zdecydować, aby umożliwić dostęp do wiadomości e -mail (i ostatecznie innych aplikacji Google), aby dać systemowi więcej kontekstu na temat tego, kim jesteś i na czym ci zależy.
Dodaj wszystkie te rzeczy razem, a otrzymujesz wersję wyszukiwania, która jest znacznie bardziej elastyczna i spersonalizowana, zarówno dla użytkownika, jak i indywidualnego zapytania. Wyobraź sobie wersję Google, która nie jest tylko stroną pełną linków, ale oferuje zupełnie inny interfejs i zestaw danych za każdym razem, gdy naciśniesz Enter. Tak Liz Reid, która prowadzi zespół wyszukiwania Google, chce wyglądać produkt.
„Myślę, że strona wyników wyszukiwania była konstrukcją” – mówi. Sposób, w jaki wszyscy przejechaliśmy przez dwie dekady, był w dużej mierze odpowiedzią na samą strukturę sieci: strony internetowe, strony internetowe. Dobre modele AI mogą teraz obejść tę strukturę oraz znaleźć i syntetyzować informacje z wielu źródeł. Pytanie do Google, mówi Reid, brzmi: „Czy informacje są właśnie przedstawione, czy też są one przedstawione w sposób, który wydaje się tak przydatny, jak chcesz?”
Tryb AI Chatbot-First nie zastąpi w pełni strony wyników wyszukiwania na jakiś czas. Nawet nie zastępuje przycisku „Mam szczęście”, bez względu na to, co ostatnio widziało kilka osób. Google jest zbyt skomplikowanym produktem, używanym dla zbyt wielu rzeczy, aby dokonać takiego przełącznika naraz. Na razie Fox porównuje konfigurację ze sposobem korzystania z Google Images lub Google News: jako zarówno dedykowane przestrzenie do określonego użycia, jak i sekcja w ogólnych wynikach wyszukiwania. „Uważamy, że główne doświadczenie wyszukiwania powinno być najlepszym doświadczeniem dla większości naszych użytkowników. I powinno wprowadzić sztuczną inteligencję, obrazy, wiadomości, cokolwiek to jest, ma sens. A następnie zapewniamy tryby dla ludzi, którzy mogą zagłębiać się w to, czego szukają”.
Jeśli chcesz zobaczyć, gdzie dzieje się przejęcie AI – i to Jest Happening – miej oko na przegląd AI, które pojawiają się na szczycie twoich wyników. Google ogłosił również na I/O, że 1,5 miliarda ludzi co miesiąc widzi przegląd AI w swoich wynikach wyszukiwania, co według Fox jest zarówno funkcją Google pokazującą je na więcej wyszukiwań, jak i użytkowników coraz częściej wyszukujących rzeczy, które pokazują przegląd. „Naprawdę widzimy, że ludzie tego szukają” – mówi. Przegląd AI były w przeszłości nieco problematyczne: AI Google kazało ludziom Jedz skały I Załóż klej na pizzęa przynajmniej przez pewien czas z radością zdefiniowałby każdy wymyślony, mówiąc, że pytasz. Ale są tutaj, aby zostać, a Fox i Reid mówią, że są pewni, że będą się coraz lepiej.
Z czasem Google wydaje się myśleć o trybie AI i przeglądach AI, a co za tym idzie wyszukiwanie jako całość, a nie jako „niektóre tekst podsumowujące wyniki wyszukiwania”, ale coś bardziej jak puste płótno do udostępniania informacji. Czy niektóre wyniki powinny być filmami lub podcastami generowanymi AI? Lub automatycznie generowane wykresy i wykresy, które tryb AI może już dla Ciebie stworzyć? A co z pełną, jednorazową aplikacją internetową, stworzoną przez Gemini, aby pomóc ci odpowiedzieć na pytanie, które zadałeś? Co jeśli, zamiast po prostu oferować ci informacje o twoim pytaniu, Google może wykorzystać Project Mariner i po prostu rozwiązać swój problem? To jest przyszłość wyników wyszukiwania, uważa Google i nie ma wiele użycia dla strony pełnej niebieskich linków.
Przyszłość wyników wyszukiwania nie ma wiele użycia dla strony pełnej niebieskich linków
Kiedy pytam Foxa i Reid, co to może oznaczać dla sieci, a dla milionów właścicieli witryn i wydawców, którzy od dawna zależą od Google, aby wysłać im ruch, Fox twierdzi, że przekonał, że powstanie sztucznej inteligencji nie jest końcem otwartej sieci. „Głęboko wierzę, że jest to moment ekspansyjny” – mówi. „Śmierć sieci trwa 25 lat i tak się nie dzieje. Sieć rośnie”. Mówi, że dane Google pokazują, że ludzie klikną linki w przeglądach AI i mogą być bardziej zaangażowani w witryny, do których przechodzą, ponieważ celowo szukają głębiej. Ale pozwala, aby jest optymistą w tej sprawie.
Cokolwiek to będzie oznaczało dla Internetu, nie ma wątpliwości, że Google jest zaangażowane w całkowitą renowcję tego, jak wygląda wyszukiwanie, a co to w ogóle, iść naprzód. W ciągu trzech lat, mówi Fox, wszyscy będziemy myśleć o poszukiwaniu w sposób całkowicie nie do poznania dla dzisiejszego produktu. Kierownicy Google zawsze uwielbiają rozmawiać o misji firmy – zorganizować informacje na świecie i uczynić je powszechnie dostępnymi i przydatnymi – oraz Fox i Reid odwołują się do niego wiele razy. Google spędził 25 lat pracując nad „Organizacją” i „dostępnymi”, a Reid twierdzi, że praca przechodzi teraz do ostatniego słowa w zdaniu. Co to znaczy, aby Google przyjmował wszystkie informacje na świecie i zrobić to użyteczne? W trybie AI i w najważniejszym produkcie Google oznacza to, że uruchomienie Bliźnięta.