Firma Google ogłosiła dzisiaj, że dodaje popularne żądanie klientów do swojego oprogramowania Google TV: oddzielne profile dla dzieci. Profile dzieci pozwolą Ci wybrać, które aplikacje są dostępne dla młodych widzów. Jeśli konto Google dla dziecka już istnieje, możesz dodać je jako profil dziecka – ale konto Google już nie wymagany; możesz również utworzyć profil, po prostu dodając imię i wiek dziecka.
Podobnie jak w Google TV dla dorosłych, dzieci zobaczą wiersze polecanych programów odpowiednich do wieku. Możesz też zdecydować się na udostępnianie kupionych już filmów i programów telewizyjnych w profilu dziecka w Bibliotece rodzinnej Google Play. Przynajmniej teraz nie będziesz musiał zajmować się treściami dla dzieci, które infiltrują twoje własne rekomendacje.
Rodzice mogą ustawić dzienne limity czasu oglądania dla profili dzieci i wprowadzić wyznaczoną porę snu. „Twoje dzieci zostaną powitane trzema znakami ostrzegawczymi odliczania, zanim pojawi się ostatni ekran„ Czas się skończył ”i zakończy ich łączny czas oglądania” – napisał w poście na blogu Saleh Altayyar, menedżer produktu Google TV. „Zawsze będziesz mieć możliwość dodania dodatkowego czasu, gdy nie jest to wieczór szkolny”.
Zdjęcie: Google
Rodzice mogą uniemożliwić dzieciom przełączanie się na zwykłe profile, ustawiając blokadę profilu, która wymaga podania kodu PIN do ominięcia. Możesz także sprawdzić aplikację Google Family Link na smartfony, aby „sprawdzić, ile czasu Twoje dzieci spędzają w swoich ulubionych aplikacjach, blokować i odblokowywać aplikacje, kontrolować aktywność w aplikacjach i nie tylko”.
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22352849/theme.jpg?w=696&ssl=1)
Zdjęcie: Google
Tło profili dzieci można dostosować za pomocą różnych motywów, a Google twierdzi, że doda awatary profili „w nadchodzących tygodniach”. Pamiętaj, że chociaż Google TV dodaje profile dla dzieci, nadal nie oferuje możliwości utworzenia więcej niż jednego dorosły profil – miejmy nadzieję, że nie jest to daleko w tyle.
Profile dzieci zostaną wprowadzone na Chromecasta z Google TV i innymi urządzeniami Google TV w USA od tego miesiąca, a globalny rozwój nastąpi „w ciągu najbliższych kilku miesięcy”. Ta funkcja była zdecydowanie potrzebna i pomaga utrwalić Google TV jako interfejs przesyłania strumieniowego do pokonania.