Google stawia na hybrydowy wzorzec pracy po ponownym otwarciu biur, dodając szereg funkcji do swojego produktu Workspace, aby połączyć personel pierwszej linii i pracowników zdalnych z pracownikami biurowymi.
Workplace, który zastępuje G Suite i Google Hangouts, obejmuje pakiet biurowy Google wraz z pamięcią masową w chmurze, wideokonferencjami, narzędziami do współpracy oraz zabezpieczeniami punktów końcowych i funkcjami zarządzania.
W poście na blogu opisując nową funkcjonalność, Javier Soltero, wiceprezes i dyrektor generalny Google Workspace, napisał: „Odkąd uruchomiliśmy Google Workspace w październiku ubiegłego roku, od wielu naszych klientów – od globalnych przedsiębiorstw po małe firmy – słyszeliśmy o nowych sposobach łączą się, tworzą i współpracują, często w różnych salonach, strefach czasowych i kontynentach. Ta odpowiedź napędza nas do realizacji naszej misji budowania przyszłości dzięki rozwiązaniu, które jest elastyczne, pomocne i inspiruje innowacje ”.
Branża technologiczna szykuje się do powrotu do pracy, który prawdopodobnie będzie się bardzo różnił od pracy przed pandemią. Niedawna ankieta firmy Gartner wykazała, że 90% respondentów planuje zezwolić na to pracownikom pracować zdalnie przynajmniej przez część czasu, nawet po powszechnym przyjęciu szczepionki Covid-19. Znajduje to odzwierciedlenie w Deloitte Trendy technologiczne 2021 raport, który sugeruje, że środowisko pracy będzie mieszane, w którym ludzie mogą czasami pracować z domu.
Retailer Toolstation przeszedł na Google w lutym 2020 r., Tuż przed pierwszą blokadą koronawirusa. Kiedy ogłoszono blokadę w całej Wielkiej Brytanii, zamknięto ją na jeden dzień, aby zmienić konfigurację operacji z 80% sprzedaży w sklepie na 100% kliknięć i odbiór online.
„Mamy dość mały zespół zarządzający i byliśmy w stanie zmienić model biznesowy na 100% e-commerce w jeden dzień” – powiedział Stuart McGrogan, główny architekt w Toolstation. „Było to możliwe dzięki Google Hangouts komunikować się z ludźmi ”.
Z doświadczenia McGrogan wynika, że przejście na Google było stosunkowo łatwe, ponieważ w centrali w Bridgwater Somerset wdrożyła MacBooki, co oznaczało, że nie było „kaca po WinTel”, takich jak złożoność migracji z Microsoft Active Directory. Firma miała wcześniej 120 licencji na Office 365, ale teraz została zmniejszona do 20, które są używane tylko w finansach. Wszyscy inni używają produktów Google do zwiększania produktywności w biurze.
McGrogan powiedział, że korzystanie z Google do współpracy umożliwiło również Toolstation zmianę sposobu rekrutacji pracowników. „Nie jesteśmy już ograniczeni do rekrutacji w promieniu 15 mil od biura, co otwiera pulę talentów”.
Firma zamierza rozszerzyć zakres wdrażania Google Workspace na 5000 pracowników.
Producent samolotów Airbus to kolejny klient Google korzystający z funkcji pracy zdalnej. „Airbus spędził ostatni rok, myśląc o tym, co właściwie oznacza powrót do pracy, i chcemy wesprzeć większą elastyczność dzięki Google Workspace w roli wiodącej.
W 2020 roku przeprowadziliśmy 5,6 miliona sesji Google Meet, a teraz mamy ponad 70 000 dysków współdzielonych, na których ludzie współpracują. Google Workspace zmienił sposób, w jaki ludzie pracują w firmie Airbus i będzie to trwało, ponieważ rozwiązanie wzmacnia hybrydową rzeczywistość pracy ”- powiedział Andrew Plunkett, wiceprezes Airbusa ds. Cyfrowego miejsca pracy.
Omawiając, w jaki sposób ten hybrydowy wzorzec pracy jest używany w Google, Soltero powiedział: „Szczególnie interesuje nas to, co nazywamy równością współpracy, czyli możliwością równego wkładu, niezależnie od lokalizacji, roli, poziomu doświadczenia, języka i preferencji dotyczących urządzeń. Eksperymentowaliśmy ze sposobami wypełnienia luki między tym, co osobiste, a tym, co „gdzie indziej”, popychając naszą technologię i fizyczne przestrzenie naszych kampusów, aby były bardziej inkluzywne. Szukamy sposobów na maksymalizację uczestnictwa w każdym możliwym miejscu – od osobistego biurka, przez sale konferencyjne, po obszary współpracy grupowej ”.
Wśród nowych funkcji jest Google Workspace Frontline, który otworzy kanały komunikacji i współpracy między pracownikami pierwszej linii a zespołami korporacyjnymi w sposób bezpieczny. Obejmuje aplikacje Google do komunikacji i współpracy Gmail, Czat, Dokumenty i Dysk, a także pomoc techniczną na poziomie biznesowym i zarządzanie zabezpieczeniami punktów końcowych.
Firma Google udostępniła również technologię asystenta głosowego w Workspace. Soltero powiedział: „Możesz zapytać Google, co jest następne w Twoim kalendarzu pracy, aby szybko dołączyć do spotkań lub wysłać wiadomość. Asystent Google jest obecnie dostępny dla Google Workspace na obsługiwanych urządzeniach mobilnych i jest w wersji beta dla inteligentnych głośników i inteligentnych ekranów, takich jak Nest Hub Max ”.