Google jest zdobywanie Cameyo, firma zajmująca się wirtualizacją oprogramowania, stara się głęboko zintegrować obsługę zwirtualizowanych aplikacji Windows z systemem operacyjnym Chrome. Google już blisko współpracował z Cameyo, a teraz wnosi kluczową wiedzę i technologię w zakresie wirtualizacji we własnym zakresie.
Google nawiązał współpracę z Cameyo w zeszłym roku udostępnienie aplikacji wirtualnej dla starszych aplikacji komputerowych Windows, które zostały zintegrowane z systemem ChromeOS. Obejmowało to integrację lokalnego systemu plików, aplikacje wirtualne jako progresywne aplikacje internetowe, a nawet ulepszoną obsługę schowka.
Integracja usługi Virtual App Delivery (VAD) firmy Cameyo z systemem operacyjnym Chrome jest przeznaczona dla firm, które chcą odejść od systemu Windows lub nawet dodać do tego nowe urządzenia z systemem ChromeOS. Umożliwia firmom dalsze uruchamianie zwirtualizowanych aplikacji Windows w systemie ChromeOS bez ujawniania pełnej wersji systemu Windows, dzięki czemu aplikacje sprawiają wrażenie, jakby działały w systemie ChromeOS obok przeglądarki Chrome i innych aplikacji internetowych.
„To przejęcie doprowadzi do jeszcze głębszej integracji tych zwirtualizowanych aplikacji z systemem operacyjnym Chrome” – mówi współzałożyciel Cameyo i dyrektor ds. marketingu Robb Henshaw w oświadczeniu dla Krawędź. „Dalsze integracje poprawią nie tylko wygodę użytkownika końcowego, ale także jeszcze bardziej ułatwią administratorom IT wdrażanie i udostępnianie tych aplikacji użytkownikom”.
W miarę jak coraz więcej aplikacji przenosi się do technologii chmurowych i internetowych, Google ma ogromną szansę, aby zachęcić więcej firm do rozważenia systemu ChromeOS zamiast Windows — zwłaszcza dzięki ulepszonej obsłudze aplikacji wirtualnych firmy Cameyo.
Misją firmy Google było promowanie Chromebooków w edukacji i biznesie po raczej letniej reakcji konsumentów na ChromeOS. Większość wzrostu sprzedaży Chromebooków Google pochodzi z amerykańskiego sektora edukacyjnego, przy czym dostawy do USA stanowiły ponad 80% globalnych dostaw Chromebooków w drugim kwartale 2023 r., według Canalysa.