Przy wsparciu partnerów technologicznych Google wprowadził Otwarty protokół agenta-agenta Aby umożliwić agentom sztucznej inteligencji (AI) bezpieczne komunikowanie się ze sobą.
Google powiedział, że wziął wewnętrzną wiedzę specjalistyczną w zakresie skalowania systemów agencyjnych w celu zaprojektowania protokołu A2A w celu rozwiązywania wyzwań, które zidentyfikował podczas wdrażania dużych, wielu agentów dla klientów.
Google powiedział, że A2A umożliwia programistom budowanie agentów zdolnych do łączenia się z każdym innym agentem zbudowanym za pomocą tego samego protokołu. „Firmy korzystają z znormalizowanej metody zarządzania swoimi agentami na różnych platformach i środowiskach chmurowych”, powiedziała firma w sprawie jej Blog programisty.
Protokół stanowi mechanizm dla agentów do reklamowania swoich możliwości za pomocą karty agenta, która jest przesyłana w formacie notacji obiektów JavaScript w odczytaniu maszyny. Google powiedział, że to umożliwia agentowi klienta zidentyfikowanie najlepszego agenta do wykonania zadania. Agenci mogą wysyłać sobie nawzajem wiadomości w celu przekazania kontekstu, odpowiedzi, artefaktów lub instrukcji użytkownika.
Na przykład Google powiedział, że proces zatrudniania inżyniera oprogramowania można znacznie uprościć za pomocą agentów obsługujących współpracę A2A.
Menedżer ds. Rekrutacji może zadawać agentowi znalezienie kandydatów dopasowujących listę zadań, lokalizację i zestaw umiejętności. Następnie agent oddziałuje z innymi wyspecjalizowanymi agentami, aby pozyskać potencjalnych kandydatów. Użytkownik otrzymuje te sugestie, a następnie może skierować agenta do zaplanowania dalszych wywiadów, które według Google pomaga usprawnić proces pozyskiwania kandydatów.
SAP jest jedną z firm, które ogłosiły wsparcie dla A2A. Stwierdzono, że w przypadku sporu o klienta nadchodzącego nad Gmailem Google, zamiast przełączać się między narzędziami, agent Contact Center może wywołać AI Copilot SAP, Joule, bezpośrednio z wiadomości e -mail.
W przykładzie SAP, Joule, działając jako orkiestrator agenta, inicjuje proces rozwiązywania sporów, angażując innego agenta Google, który łączy się z Google BigQuery, w przypadku gdy znajdują się odpowiednie dane magazynowe transakcyjne. SAP powiedział, że agenci potwierdzają problem, odzyskują spostrzeżenia i zalecają rozdzielczość, wszystko bez ręcznego przełączania systemu, uzgadniania danych lub utraty kontekstu.
Dostawcy usług obsługujących A2A obejmują Accenture, BCG, Capgemini, Cognizant, Deloitte, HCLTech, Infosys, KPMG, McKinsey, PWC, TCS i Wipro.
„W miarę ewolucji agencji AI, bezproblemowa obsługa danych wielomodalnych-tekstu, głosu, filmów i obrazów korporacyjnych-staje się najważniejsza”, powiedział Miku Jha, dyrektor sztucznej inteligencji, uczenie maszynowe i generatywne AI w Google Cloud.
„Wprowadza to poważne wyzwania dla interoperacyjności agentów. Otwarty protokół, taki jak A2A, jest zatem niezbędny, zapewniając niezbędne ramy i elastyczność dla agentów do skutecznego komunikowania się i współpracy między tymi różnorodnymi metodami. Multi-modalność jest nie tylko zdolnością; jest to fundamentalne wymagania napędzające następną generację wzajemnych systemów agencyjnych.”
Inni dostawcy oprogramowania obsługujących A2A to Atlassian, Box, MongoDB, Neo4J, New Relic, Salesforce i ServiceNow. Podczas gdy agenci Microsoft Copilot nie wydają się bezpośrednio obsługiwać protokołu A2A, zarówno Microsoft, jak i Google współpracują Protokół kontekstowy modelu antropika (MCP), który zapewnia agentom narzędzia i kontekst.
W ubiegłym miesiącu Microsoft ogłosił integrację z MCP, która zapewnia mechanizm dla użytkowników Copilot Studio do łączenia się z istniejącymi serwerami wiedzy i interfejsami programowania aplikacji.