GM pozbywa się marki „Ultra Cruise” w ramach ponownej oceny swojego programu ADAS


General Motors pozbywa się marki „Ultra Cruise” i łączy zespół, który nad nią pracował, z zespołem odpowiedzialnym za Super Cruise, ponieważ producent samochodów ponownie rozważa swoje cele w zakresie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

Zeszły tydzień, Poinformowała CNBC że GM „kończy program Ultra Cruise”, skupiając się zamiast tego na obecnym systemie Super Cruise, dostępnym w całej gamie pojazdów firmy. Rzeczniczka GM, Aimee Ridella, wyjaśniła, że ​​ostatecznym zamierzeniem jest ulepszenie Super Cruise, ale w wyniku tej decyzji nikt nie zostanie zwolniony.

„GM nie ogranicza swoich zaawansowanych programów wspomagających kierowcę” – oznajmiła Ridella w e-mailu. „Przesunęliśmy nasze zasoby skupione na ADAS, aby zapewnić Super Cruise jeszcze większe możliwości pod jedną rozpoznawalną marką konsumencką”.

„GM nie ogranicza swoich zaawansowanych programów wspomagających kierowcę”.

GM jako pierwszy ogłosił Ultra Cruise podczas wydarzenia inwestorskiego w 2021 r., określając je jako ogromny skok w stosunku do wydarzeń spółki System Super Cruise, co pozwala na jazdę bez użycia rąk na wyznaczonych, podzielonych drogach. Z kolei Ultra Cruise obejmie „95 procent” scenariuszy jazdy na drogach w USA o długości 3 milionów kilometrów – podała firma.

Podtekst był taki, że GM chciał systemu, który byłby konkurencyjny Całkowicie autonomiczna jazda Tesli, czyli system poziomu 2, który umożliwia jazdę bez użycia rąk po drogach gruntowych, ale w razie potrzeby wymaga od kierowcy przejęcia kontroli. Mimo że Tesla była krytykowana za wprowadzenie wersji beta systemu ADAS, zanim był on faktycznie gotowy, GM wyraźnie uznał, że warto opracować system prowadzenia pojazdu bez użycia rąk nowej generacji.

Reklama

Zgodnie z definicją SAE International system poziomu 2 może kontrolować kierowanie, przyspieszanie i zwalnianie, a także monitorować martwe pola, a nawet automatycznie zmieniać pas ruchu. Kierowca musi jednak zachować czujność i patrzeć na drogę; jeśli tak się nie stanie, teoretycznie wykryje to system monitorowania kierowcy pojazdu, a przed wyłączeniem system wyśle ​​kierowcy kilka ostrzeżeń.

Wprowadzony po raz pierwszy w 2017 roku Super Cruise był pierwszym podejściem GM do jazdy bez użycia rąk. System opiera się na szczegółowej mapie systemu autostrad, czyli jedynych dróg, na których można go aktywować.

Teraz, gdy Super Cruise jest dominującą – i jedyną – marką ADAS w portfolio GM, producent samochodów zmienia swoje cele w zakresie częściowej automatyzacji. Obejmuje to ponowną ocenę celu, jakim jest osiągnięcie możliwości prowadzenia pojazdu bez użycia rąk w 95 procentach scenariuszy, a także określenie, które czujniki będą niezbędne do osiągnięcia tych celów.

Poprzednio, Firma GM przedstawiła kilka czujników które będą zasilać system wspomagania kierowcy, w tym kamery, radar bliskiego i dalekiego zasięgu oraz czujnik lidarowy. GM powiedział, że jego pojazdy będą wyposażone w nową platformę Snapdragon Ride firmy Qualcomm, która będzie przetwarzać wszystkie dane z czujników.

Decyzja o rezygnacji z marki Ultra Cruise zapadła w czasie, gdy producent samochodów zmagał się ze skutkami obrażeń pieszych, do których doszło w samochodzie autonomicznym, prowadzonym przez jego spółkę zależną Cruise, będącą w całości jego własnością. Kilku członków kadry kierowniczej złożyło rezygnację, a autonomiczne pojazdy firmy zostały wycofane z dróg do czasu wewnętrznego dochodzenia.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Które samochody obsługują kluczyk samochodowy w Apple Wallet?

Na WWDC w 2020 r. Apple ogłosiło nowa funkcja kluczyka samochodowego, która umożliwia kontrolowanie samochodu za pomocą aplikacji Portfel na iPhonie lub zegarku...

Funkcje Galaxy AI będą dostępne w telefonach Samsung ostatniej generacji – w tym w serii S21

Według nich Samsung planuje w przyszłym miesiącu udostępnić wybrane funkcje Galaxy AI kilku starszym flagowym telefonom i tabletom za pośrednictwem aktualizacji One UI...

Apple opowiada się za sprzedażą komputerów Mac wyposażonych jedynie w 8 GB pamięci RAM

Wraz z premierą MacBooka Pro M3 w zeszłym roku wielu recenzentów i klientów skrytykował firmę za w dalszym ciągu sprzedaż komputerów klasy premium...
Advertisment