Zbliżają się dwa lata od czasu GM ogłoszony podjęła decyzję o rezygnacji z CarPlay we wszystkich swoich pojazdach elektrycznych. Pod każdym względem przejście miało niesamowicie trudny początek dzięki samochodom z roku modelowego 2024. Na przykład Chevy Blazer EV borykał się z szeregiem problemów dzięki uprzejmości systemu informacyjno-rozrywkowego „Ultifi” firmy GM.
W nowym wywiadzie udzielonym w tym tygodniu wiceprezes ds. oprogramowania Baris Cetinok GM po raz kolejny podwoił swoje poparcie dla decyzji firmy o rezygnacji z CarPlay.
Pełny tytuł firmy Cetinok to starszy wiceprezes ds. oprogramowania i usług, zarządzania produktami, zarządzania programami i projektowania. Usiadł z Nilayem Patelem o godz Krawędź na wywiad w podcaście Decoder w tym tygodniu, aby omówić platformę programową i strategię firmy.
Jak podkreśla Patel, Cetinok dołączył do GM pod koniec 2023 rokupo tym jak producent samochodów ogłosił już plany porzucenia CarPlay. Cetinok spędził także wcześniej dziewięć lat w Apple, kierując zarządzaniem produktami i marketingiem Apple Pay, Apple Wallet, Apple Card i iCloud w latach 2012–2021.
Choć nie był zaangażowany w pierwotną decyzję, Cetinok twierdzi, że rozumie i popiera sposób myślenia, który doprowadził do tego, że GM porzucił CarPlay:
Ponieważ istniało przekonanie i hipoteza, w którą naprawdę wierzę, że jesteśmy na najlepszej pozycji i jesteśmy to winni naszym klientom stworzenie najbardziej zintegrowanego doświadczenia, jakie można stworzyć z pojazdem. Nie wysyłamy urządzeń zawierających same monitory; nie jesteśmy firmą monitorującą. Budujemy pięknie zaprojektowane, kompletne myśli i kompletne przekonania.
Zauważa jednak również, że niekoniecznie od początku był przekonany do tego pomysłu:
Chcę, żeby ten samochód był prawdziwy i naprawdę zoptymalizowany pod kątem tego, do czego go kupiłem, a nie jakiegoś najmniejszego wspólnego mianownika. Dlatego też podjęcie decyzji o dołączeniu nie było łatwą decyzją. Będę z wami bardzo szczery. Na początku jest to pozornie trudna i być może niepopularna decyzja, ale jest to właściwa decyzja, ponieważ budujemy dla Ciebie kompleksowo zintegrowany produkt.
Zapytany konkretnie o plany Apple dotyczące CarPlay nowej generacji, Cetinok powiedział:
Przyglądam się prawie wszystkiemu. Jeździłem prawie każdym samochodem konkurencji pod słońcem i mam wszystkie urządzenia, które prawdopodobnie nosisz w kieszeni, aby się uczyć, testować i rozumieć. Podjęliśmy już decyzję co do doświadczenia, które chcemy stworzyć. Będzie to głęboko zintegrowane pionowo doświadczenie, które GM projektuje, buduje, utrzymuje, aktualizuje i wprowadza innowacje dla naszych klientów. To nasz kierunek.
Ostatecznie, pomimo sprzeciwu i trudnego początku, Cetinok twierdzi, że GM wierzy, że ta decyzja zaprocentuje lepszą obsługą klientów… pewnego dnia”.
Jesteśmy zdecydowanie bardzo konkurencyjną firmą, ale wszystko sprowadza się do czegoś, o czym rozmawialiśmy: chodzi o przekonanie. Jesteśmy przekonani, że jest to dla nas właściwa droga, aby zapewnić naszym klientom prawdziwie wewnętrzne doświadczenia. Jak powiedziałem, łatwiejszą decyzją byłoby zadać sobie pytanie: „Po co podejmować taki wysiłek?”
Mamy jednak silne przekonanie, że wysiłek się opłaca, zapewniając lepszą obsługę klienta. Możesz w pełni wykorzystać swój pojazd, ponieważ teraz jesteśmy firmą, która konstruuje pojazd, a także tworzy rozwiązania informacyjno-rozrywkowe, klastry, aplikację i wszystko. Pewnego dnia to zbudujemy i może dodamy do tego asystenta głosowego. Jedynym sposobem na stworzenie tej kompleksowej magii jest silne przekonanie, że chcesz to wszystko posiadać. Trudno jest stworzyć takie płynne doświadczenia. Zawsze będziesz czuć szwy i nie sądzę, że powinieneś zajmować się sprawdzaniem szwów, gdy kupujesz samochód za 30 000–100 000 dolarów. Naszym zadaniem jest sprawić, by było pięknie i bezproblemowo.
Cały wywiad można usłyszeć w tym tygodniu w podcaście Decoder ponad o godz Krawędź.
Przeczytaj więcej o GM i CarPlay:
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.