General Motors rozgląda się za nowym typem magnesu do swoich silników elektrycznych, który będzie mniej zależny od minerałów ziem rzadkich z Chin.
Producent samochodów tworzy „strategiczne partnerstwo” z Niron Magnetics, firma z siedzibą w Minnesocie która rozwija technologię magnetyczną opartą na azotku żelaza. Oddział venture GM również inwestuje w spółkę nieujawnioną sumę, chcąc włączyć nowe technologie do produkcji pojazdów elektrycznych.
Istnieje nadzieja, że magnesy Nirona będą mogły zostać ostatecznie wykorzystane w silnikach pojazdów elektrycznych firmy, z których większość obecnie wykorzystuje magnesy trwałe wykonane z minerałów ziem rzadkich i metali ciężkich z Chin. Dla kontrastu, magnesy Nirona rzekomo wykorzystują azotek żelaza, który składa się ze znacznie bardziej powszechnych pierwiastków, takich jak żelazo i azot.
Silniki EV zasilane są magnesami trwałymi, czasami nie większymi niż talia kart do gry
Silniki pojazdów elektrycznych są zasilane magnesami trwałymi, czasami nie większymi niż paczka kart do gry, które są wykonane z metali ziem rzadkich, takich jak terb, dysproz, prazeodym i neodym. Magnesy umożliwiają silnikom przekształcanie energii elektrycznej w ruch, który napędza przyspieszenie pojazdu.
Ale te metale są prawie w całości wydobywany i przetwarzany w Chinach. W miarę narastania napięć między tym krajem a Stanami Zjednoczonymi przemysł samochodowy znajduje się pod coraz większą presją, aby znaleźć więcej lokalnych źródeł tych materiałów.
Kolejną wadą są zasady regulujące ulga podatkowa na pojazdy elektryczne, które nakłada na producentów samochodów obowiązek pozyskiwania akumulatorów i podzespołów silników od Stanów Zjednoczonych i partnerów handlowych, aby zakwalifikować się do zniżki w wysokości 7500 USD. Łącząc siły z Nironem, GM zakłada długoterminowo, że magnesy ostatecznie pomogą zaspokoić zapotrzebowanie na chińskie części, które mogą naruszać zasady ulgi podatkowej.
„Świetnie to pasuje” – powiedział w tym tygodniu dyrektor generalny Niron Jonathan Rowntree w rozmowie z reporterami – „z technologią Niron i aspiracjami GM, aby pojazdy elektryczne były bardziej zrównoważone i tańsze”.
Firma pozyskała wcześniej ponad 100 milionów dolarów od inwestorów zewnętrznych, w tym 17,5 miliona dolarów od Agencji Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych. Niron z siedzibą w północno-wschodniej Minnesocie zamierza wykorzystać fundusze od GM Ventures do podwojenia swojej wielkości w porównaniu z obecnym zatrudnieniem wynoszącym 60 pracowników.
Technologia ta jest wciąż w fazie rozwoju i Niron ma nadzieję wykorzystać inwestycję GM do skalowania produkcji magnesów, aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu przemysłu motoryzacyjnego na komponenty silników elektrycznych. Producent samochodów oświadczył, że do 2040 r. nie zamierza już sprzedawać pojazdów napędzanych gazem, mimo że w obliczu rosnących stóp procentowych i słabnącego popytu na pojazdy elektryczne powstrzymuje niektóre ze swoich ambitnych planów.
Umowa nie jest wyłączna; Niron oświadczył, że zamierza sprzedawać swoje magnesy innym partnerom z branży motoryzacyjnej, a także innym firmom działającym w branży zrównoważonej energii.
GM nie ma planów ograniczenia stosowania magnesów trwałych wykonanych z minerałów ziem rzadkich. Firma niedawno podpisał umowę z firmą MP Materials z siedzibą w Nevadzie w celu pozyskiwania materiałów ziem rzadkich, stopów i gotowych magnesów do silników elektrycznych.
Aktualizacja 8 listopada o 8:38 ET: Jonathan Rowntree jest dyrektorem generalnym Niron Magnetics. W poprzedniej wersji tej historii błędnie zapisano jego imię i nazwisko.