GM jest bliski zbudowania drugiej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w USA, czytamy w raporcie


General Motors rozważa budowę drugiej fabryki akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, Plik dziennik “Wall Street raporty, w celu zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych w interesie stania się całkowicie firma neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2040.

Fabryka miałaby powstać we współpracy z LG Chem, południowokoreańskim producentem baterii współpraca z GM w fabryce baterii w północnym Ohio. Według Dziennik, drugi obiekt prawdopodobnie będzie zlokalizowany w Tennessee, chociaż ostateczna lokalizacja nie została jeszcze wybrana. Rzecznik GM potwierdził, że druga fabryka jest dyskutowana z LG Chem, a decyzja spodziewana jest w pierwszej połowie 2021 roku.

GM ogłosił budowę swojej pierwszej fabryki akumulatorów w grudniu 2019 r. Producent samochodów założył spółkę joint venture z LG Chem, w ramach której obie firmy zobowiązały się do wydania 2,3 miliarda dolarów na nowy obiekt zlokalizowany w Lordstown w stanie Ohio.

GM, największy producent samochodów w Ameryce Północnej w oparciu o sprzedaż, w coraz większym stopniu stawia na pojazdy elektryczne. Firma zobowiązała się do wydania 27 miliardów dolarów na rozwój i produkcję 30 nowych pojazdów elektrycznych do 2025 roku, z których ponad dwie trzecie będzie dostępnych w Ameryce Północnej. Nawet GM przeprojektował swoje logo wyglądać bardziej jak wtyczka elektryczna, aby podkreślić jej zwrot w stosunku do pojazdów zasilanych bateriami.

LG Chem jest głównym dostawcą akumulatorów litowo-jonowych dla producentów samochodów takich jak Audi, Mercedes-Benz oraz ich odpowiednich spółek-matek Volkswagen Group i Daimler. Wielu z tych gigantów motoryzacyjnych planuje albo w przyszłości zbudować własne fabryki akumulatorów, albo współpracować z dostawcami w celu wspólnego budowania akumulatorów, np. Tesla robi z Panasonic. Tesla również ogłosił plany przynieść przyszłą produkcję baterii we własnym zakresiei niedawno ogłosił umowa z dużym producentem niklu. Ale dopóki te fabryki nie zostaną zbudowane, są zdane na łaskę dostawców takich jak LG Chem.

Cały przemysł motoryzacyjny powoli przestawia się na pojazdy elektryczne, a jeśli Stany Zjednoczone chcą konkurować z resztą świata, muszą zwiększyć podaż lokalnie produkowanych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a także innych kluczowych komponentów w łańcuchu dostaw. SK Innovation, kolejna południowokoreańska firma, która dostarcza akumulatory do Volkswagena i Forda, rozpoczęła w lipcu w Gruzji budowę swojej drugiej fabryki w USA, której produkcja ma być zaplanowana na 2023 rok.

Reklama

Prezydent Joe Biden podpisał niedawno serię zarządzeń wykonawczych mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi, w tym elektryfikację floty pojazdów rządu federalnego. Nowa administracja stworzyła GMowi okazję do w pełni uwzględniać elektryfikację gamy pojazdów jak również zlekceważyć jego dawne wsparcie o wysiłkach byłego prezydenta Donalda Trumpa, aby umożliwić samochodom osobowym większe zanieczyszczenie.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AT&T przeprasza za awarię i twierdzi, że jej sieć znów jest w pełni sprawna

Dziś po południu AT&T potwierdziło, że przywróciło świadczenie usług mobilnych poważna awaria co zakłóciło działanie sieci dla klientów w całych Stanach Zjednoczonych przez...

Wszystkie Spider-Women Madame Web mają całkowicie szalone historie

Pani Web'S słabe początkowe wyniki w kasie sugeruje, że niewiele osób chce go zobaczyć w teatrze, nie mówiąc już o mówieniu...

Recenzja Pacific Drive: nowy, genialny rodzaj gry o przetrwaniu

Już grałem wersja poglądowa Napęd Pacyfiku, czułem się pewnie, przechodząc do mojej rozgrywki na potrzeby tej recenzji. W ciągu tych...
Advertisment