General Motors rozważa budowę drugiej fabryki akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, Plik dziennik “Wall Street raporty, w celu zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych w interesie stania się całkowicie firma neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2040.
Fabryka miałaby powstać we współpracy z LG Chem, południowokoreańskim producentem baterii współpraca z GM w fabryce baterii w północnym Ohio. Według Dziennik, drugi obiekt prawdopodobnie będzie zlokalizowany w Tennessee, chociaż ostateczna lokalizacja nie została jeszcze wybrana. Rzecznik GM potwierdził, że druga fabryka jest dyskutowana z LG Chem, a decyzja spodziewana jest w pierwszej połowie 2021 roku.
GM ogłosił budowę swojej pierwszej fabryki akumulatorów w grudniu 2019 r. Producent samochodów założył spółkę joint venture z LG Chem, w ramach której obie firmy zobowiązały się do wydania 2,3 miliarda dolarów na nowy obiekt zlokalizowany w Lordstown w stanie Ohio.
GM, największy producent samochodów w Ameryce Północnej w oparciu o sprzedaż, w coraz większym stopniu stawia na pojazdy elektryczne. Firma zobowiązała się do wydania 27 miliardów dolarów na rozwój i produkcję 30 nowych pojazdów elektrycznych do 2025 roku, z których ponad dwie trzecie będzie dostępnych w Ameryce Północnej. Nawet GM przeprojektował swoje logo wyglądać bardziej jak wtyczka elektryczna, aby podkreślić jej zwrot w stosunku do pojazdów zasilanych bateriami.
LG Chem jest głównym dostawcą akumulatorów litowo-jonowych dla producentów samochodów takich jak Audi, Mercedes-Benz oraz ich odpowiednich spółek-matek Volkswagen Group i Daimler. Wielu z tych gigantów motoryzacyjnych planuje albo w przyszłości zbudować własne fabryki akumulatorów, albo współpracować z dostawcami w celu wspólnego budowania akumulatorów, np. Tesla robi z Panasonic. Tesla również ogłosił plany przynieść przyszłą produkcję baterii we własnym zakresiei niedawno ogłosił umowa z dużym producentem niklu. Ale dopóki te fabryki nie zostaną zbudowane, są zdane na łaskę dostawców takich jak LG Chem.
Cały przemysł motoryzacyjny powoli przestawia się na pojazdy elektryczne, a jeśli Stany Zjednoczone chcą konkurować z resztą świata, muszą zwiększyć podaż lokalnie produkowanych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a także innych kluczowych komponentów w łańcuchu dostaw. SK Innovation, kolejna południowokoreańska firma, która dostarcza akumulatory do Volkswagena i Forda, rozpoczęła w lipcu w Gruzji budowę swojej drugiej fabryki w USA, której produkcja ma być zaplanowana na 2023 rok.
Prezydent Joe Biden podpisał niedawno serię zarządzeń wykonawczych mające na celu walkę ze zmianami klimatycznymi, w tym elektryfikację floty pojazdów rządu federalnego. Nowa administracja stworzyła GMowi okazję do w pełni uwzględniać elektryfikację gamy pojazdów jak również zlekceważyć jego dawne wsparcie o wysiłkach byłego prezydenta Donalda Trumpa, aby umożliwić samochodom osobowym większe zanieczyszczenie.