Oczekiwano, że fabryka rozpocznie produkcję w 2026 r., ale obecnie przewiduje się, że baterie nie zaczną zjeżdżać z linii produkcyjnej wcześniej niż w 2027 r. Budowa fabryki już trwa, Gazeta Wiadomości zgłoszono.
Umowa jest znakiem, że największy producent samochodów w USA nadal jest zdecydowany na zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych, nawet gdy jego rywale wycofują swoje inwestycje i anulują modele. Sprzedaż pojazdów elektrycznych nadal rośnieJednak niektórzy producenci samochodów zaczynają wątpić w swoje wcześniejsze przewidywania dotyczące znacznie szybszych zmian w branży.
Oczekiwano, że fabryka rozpocznie produkcję w 2026 r., ale obecnie przewiduje się, że baterie nie zaczną zjeżdżać z linii produkcyjnej przed 2027 r.
Nowa fabryka będzie się mieścić w New Carlisle w stanie Indiana, małej społeczności poza South Bend, na terenie o powierzchni 680 akrów. Przewiduje się, że po zakończeniu budowy powstanie ponad 1600 miejsc pracy. GM i Samsung otrzymają zachęty od lokalnej społeczności w formie 100-procentowych ulg podatkowych na okres 10 lat. W zamian GM poinformował, że będzie płacił opłatę infrastrukturalną w wysokości 4,5 miliona dolarów rocznie przez 10 lat, aby pokryć koszty rozbudowy kanalizacji, ulepszeń dróg i nowych światłowodów, według Wiadomości z Detroit.
Po zakończeniu budowy fabryka będzie produkować ogniwa pryzmatyczne i cylindryczne bogate w nikiel, które różnią się od ogniw w kształcie woreczków stosowanych obecnie w pojazdach GM z akumulatorami Ultium.
GM buduje obecnie trzy inne fabryki baterii w USA o łącznej rocznej zdolności produkcyjnej 140 GWh: jedną w Lordstown w stanie Ohio, która jest już w eksploatacji; Spring Hill w stanie Tennessee, która również jest w trakcie produkcji; oraz Lansing w stanie Michigan. GM przeszedł na Samsung SDI po wycofanie pojazdów elektrycznych Chevy Bolt wyposażone w baterie firmy LG, które zaczęły się palić.
Zakład jest częścią szeregu nowych obiektów EV, które mają zostać uruchomione w nadchodzących latach, częściowo dzięki zachętom podatkowym zatwierdzonym przez administrację Bidena. Globalnie produkcja baterii ma wzrosnąć z 95,3 GWh w 2020 r. do 410,5 GWh w 2024 r., według GlobalData, firmy zajmującej się danymi i analizami.