Globalny outsourcing IT odnotowuje rekordowe wydatki i nie ma oznak spowolnienia


W trzecim kwartale 2021 r. przedsiębiorstwa wydały rekordowe 21,8 mld USD na usługi biznesowe IT i IT, ponieważ gospodarki ponownie otwierają się, a firmy przyspieszają transformacje cyfrowe. Usługi oparte na chmurze napędzają wzrost, bez oznak spowolnienia popytu.

Zgodnie z najnowszymi globalnymi danymi ISG, kontrakty typu cloud jako usługa były warte łącznie 13,4 mld USD w ciągu kwartału – o 55% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Tymczasem ISG odnotował 40% wzrost łącznej wartości bardziej tradycyjnego outsourcingu IT, znanego jako usługi zarządzane, do 8,4 mld USD.

ISG mierzy kontrakty o wartości co najmniej 5 mln USD.

Steve Hall, prezes ISG, powiedział, że globalny popyt na usługi outsourcingu IT jest tak duży, jak ISG kiedykolwiek widziało, odkąd zaczęła raportować rynek w 2014 roku.

„To nie tylko stłumione zapotrzebowanie wynikające z pandemii, ale prawdziwa zmiana strukturalna rynku, ponieważ klienci korporacyjni przyspieszają swoje strategie transformacji cyfrowej, modernizują swoje starsze środowiska i przechodzą do chmury” – powiedział. „Widzimy, że ten trend będzie kontynuowany w dającej się przewidzieć przyszłości, nawet pomimo pewnych trudności gospodarczych. Nie widać żadnego odprężenia.”

Reklama

Jak wynika z badań IDC, w tym roku na usługi IT wydano prawie 60 miliardów dolarów, o 26% więcej niż w tym samym dziewięciomiesięcznym okresie ubiegłego roku.

W Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce (EMEA) wydano łącznie 6,5 mld USD, co stanowi wzrost o 36% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Kontrakty jako usługa w chmurze spowodowały wzrost wydatków o 59%, osiągając 3,3 mld USD. Umowy dotyczące infrastruktury jako usługi (IaaS) były warte 2,4 mld USD, a umowy dotyczące oprogramowania jako usługi (SaaS) wyniosły 930 mln USD.

ISG spodziewa się, że kontrakty IaaS i SaaS oparte na chmurze będą warte o 25% więcej w 2021 r. w porównaniu z 2020 r. i oczekuje, że w tym samym okresie wartości kontraktów na usługi zarządzane przez firmę wzrosną o nieco ponad 10%.

Hall dodał: „Nasze perspektywy dla rynku technologii i usług biznesowych pozostają optymistyczne, a liczba umów dotyczących usług zarządzanych w przygotowaniu wskazuje na silne zamiary zakupowe wśród przedsiębiorstw poszukujących partnerów do transformacji cyfrowej. Rynek nie jest już zależny od większych transakcji, a wierzymy, że mniejsze transakcje ostatecznie przerodzą się w większe zaangażowania, ponieważ wysiłki związane z transformacją będą nabierać tempa”.

Powiedział, że usługi oparte na chmurze są nadal stosunkowo młode i istnieje ryzyko, że wzrost cen może zahamować wzrost.

„Uważamy, że rynek as-a-service jest we wczesnej fazie cyklu dojrzałości”, powiedział Hall. „Jednym z krótkoterminowych przeciwności jest presja inflacyjna. Jeśli dostawcy potrafią skutecznie radzić sobie z potencjalnymi podwyżkami cen ze swoją bazą klientów lub zmienić model cenowy na inną konstrukcję, taką jak ustalanie cen w oparciu o wyniki, wieloletnie, świeckie czynniki wzrostu powinny pozostać całkiem zdrowe”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Schoeps Microphones wprowadza na rynek cyfrowy wzmacniacz mikrofonowy CMD 42 do serii Colette

Na targach NAB Show 2024 Schoeps przedstawił trafnie nazwany wzmacniacz cyfrowy Colette CMD 42, który niemiecka firma określiła jako „niezwykłą innowację w technologii...

Linie lotnicze będą wkrótce musiały zwrócić Ci pieniądze, jeśli odwołają lub opóźnią Twój lot

Departament Transportu (DOT) sfinalizował przepisy, które wkrótce będą wymagać od linii lotniczych szybkiego zwrotu pieniędzy pasażerom w przypadku odwołania lub opóźnienia lotów bądź...

WhatsApp na iOS wprowadza możliwość logowania się bez hasła za pomocą kluczy

Klucze może zastąpić tradycyjne hasła własnymi metodami uwierzytelniania urządzenia. Dzięki temu możesz zalogować się do Gmaila, PayPal lub iCloud, po prostu aktywując...
Advertisment