Globalna awaria IT McDonalds wynikająca z błędu strony trzeciej


Globalna awaria IT, która zmusiła sieć fast foodów McDonald’s do tymczasowego zawieszenia działalności w wielu krajach zostało przypisane błędowi dostawcy zewnętrznego dokonane podczas zmiany konfiguracji, bez podejrzeń o jakąkolwiek formę cyberataku.

Problemy zostały po raz pierwszy zaobserwowane w Australii i zaczęły dotykać Wielkiej Brytanii około godziny 5:00 czasu BST w piątek 15 marca wraz z doniesieniami o konieczności zamknięcia punktów sprzedaży i zakłóceniach w składaniu zamówień online za pośrednictwem aplikacji tuż przed porannym szczytem śniadaniowym.

Wiceprezes wykonawczy McDonald’s i globalny dyrektor ds. IT, Brian Rice, powiedział później, że awaria została „szybko zidentyfikowana i naprawiona” oraz potwierdził, że „nie była ona bezpośrednio spowodowana zdarzeniem związanym z bezpieczeństwem cybernetycznym”.

„Niezawodność i stabilność naszej technologii jest priorytetem i wiem, jak frustrujące może być to w przypadku awarii. Rozumiem, że ma to wpływ na Was, wasze zespoły restauracyjne i naszych klientów” – powiedziała Rice, zwracając się do pracowników organizacji na całym świecie, franczyzobiorców i innych partnerów.

„To, co się dzisiaj wydarzyło, stanowiło wyjątek od normy i pilnie pracujemy, aby rozwiązać ten problem. Dziękujemy za cierpliwość i szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.”

Oprócz działalności McDonald’s w Wielkiej Brytanii, upadła także jej działalność w wielu innych krajach, w tym w Austrii, Niemczech, Japonii, Nowej Zelandii i USA. Uważa się, że problem dotyczy tysięcy restauracji – McDonalds ma 1450 lokali w Wielkiej Brytanii, ale ponad 3000 w Japonii.

Reklama

McDonald’s nie podał jednak żadnych dalszych informacji na temat dokładnego charakteru błędu Powiązana prasa dodatkowo mógł potwierdzić, że problemy nie były związane z trwającą w organizacji migracją do Google Cloud.

Ten wieloletni projekt, ogłoszony w grudniu 2023 r., ma przede wszystkim na celu przyspieszenie codziennych operacji w oddziałach McDonald’s, optymalizację wydajności kiosków samoobsługowych i umożliwienie menadżerom restauracji efektywniejszego wykorzystania swoich zasobów, m.in. .

Tymczasem niektórzy z najzacieklejszych rywali sieci szybko wzięli udział w wydarzeniach tego dnia, m.in oficjalne konto Burger King X post: „Nie kocham IT”.

Jak można było przewidzieć, klienci korzystali również z platform mediów społecznościowych, aby dać upust swojej frustracji, podczas gdy pracownicy McDonalds, którzy przez jakiś czas nie mieli nic do roboty, wymieniali się historiami za pośrednictwem dedykowanego sub-Redditamówiąc o konieczności wielokrotnego ponownego uruchamiania systemów punktów sprzedaży, a w niektórych przypadkach sięgania po długopis i papier.

Jeden z nich zauważył, że nawet jeśli nie był to cyberatak, było to usunięcie, z którego „haker byłby dumny”.





Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Team Group przedstawia dysk SSD MP44Q M.2 Gen 4 NVMe

Znana globalna marka pamięci Team Group Inc. stara się zapewniać konsumentom różnorodne i optymalne rozwiązania w zakresie pamięci masowej. Dziś z dumą...

Google zwalnia 28 pracowników po proteście dotyczącym izraelskiego kontraktu na chmurę

Poważne konsekwencje destrukcyjnego zachowaniaGooglersi,Być może widzieliście wczoraj doniesienia o protestach w niektórych naszych biurach. Niestety kilku pracowników sprowadziło wydarzenie do naszych budynków...

Obóz programistyczny Lambda School — obecnie BloomTech — w końcu zostaje ukarany

Dlaczego? Wśród innych oszukańczych praktyk „Bloom Institute of Technology” nie nazywał ich pożyczkami. Reklamowała sposób, w jaki studenci mogą znaleźć dobrze...
Advertisment