ByteDance, właściciel TikTok; Tencent; i inni giganci technologiczni w Chinach testują narzędzie do ominięcia nowych zasad prywatności Apple i dalszego śledzenia użytkowników iPhone’a bez ich zgody. Funkcja, o której mowa w tym miejscu, to funkcja ochrony prywatności App Tracking Transparency.
Według nowego raportu opublikowanego przez Financial Times, wspierane przez państwo Chińskie Stowarzyszenie Reklamowe, które ma 2000 członków, wprowadziło nowy sposób śledzenia i identyfikacji użytkowników iPhone’a o nazwie CAID. Ten system jest testowany przez firmy technologiczne i reklamodawców w kraju.
ByteDance, właściciel społecznościowej aplikacji wideo TikTok, odniósł się do CAID w 11-stronicowym przewodniku dla twórców aplikacji uzyskanym przez Financial Times, sugerując, że reklamodawcy „mogą używać CAID jako substytutu, jeśli IDFA użytkownika jest niedostępny”.
IDFA to system używany przez Apple do sprawdzania, kto klika reklamy i które aplikacje są pobierane. W nadchodzących tygodniach, Apple zapewni użytkownikom więcej prywatności, a każda aplikacja będzie musiała zapytać, czy użytkownik chce być śledzony, aby uzyskać lepsze wrażenia z reklamy.
Osoby bliskie Tencent i ByteDance potwierdziły, że firmy testują system, ale obie firmy odmówiły komentarza do FTraport.
Apple twierdzi, że nie będzie udzielać żadnych wyjątków.
„Warunki i wytyczne App Store dotyczą w równym stopniu wszystkich programistów na całym świecie, w tym Apple. Jesteśmy przekonani, że użytkownicy powinni zostać poproszeni o zgodę przed śledzeniem. Aplikacje, które zignorują wybór użytkownika, zostaną odrzucone ”.
Ale dwa źródła cytowane przez Financial Times znający sprawę uważają, że jeśli Apple podejmie działania, będzie to problem dla firmy w Chinach.
Analityk techniczny Zach Edwards mówi:
„Nie mogą zablokować wszystkich aplikacji w Chinach. Gdyby to zrobili, wywołałoby to serię działań, które spowodowałyby wyrzucenie Apple z Chin ”.
Rich Bishop, dyrektor generalny AppInChina, wiodącego wydawcy międzynarodowego oprogramowania w Chinach, sugeruje firmie Financial Times że Apple może „zrobić wyjątek”, ponieważ firmy technologiczne i rząd są tak „blisko powiązane”.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: