Giganci handlu detalicznego oczekują, że statki towarowe będą bardziej ekologiczne, aby osiągnąć cele klimatyczne


Presja ze strony niektórych z ich największych klientów zmusza firmy, takie jak globalny gigant żeglugowy Maersk, do mniejszego zanieczyszczania podczas transportu towarów. To znak, że zobowiązania poszczególnych firm do walki ze zmianami klimatycznymi mogą wpływać na innych w całym łańcuchu dostaw.

Jednym z najnowszych trendów w handlu detalicznym jest zobowiązanie się firm do zasadniczo wyeliminowania emisji gazów cieplarnianych. Aby mieć jakąkolwiek szansę na osiągnięcie tych celów, będą musieli współpracować z firmami, które przenoszą ich produkty. Oznacza to oczyszczenie globalnego przemysłu żeglugowego, który jest odpowiedzialny za blisko 3 procent całkowitych emisji na świecie.

Maersk powiedział w zeszłym miesiącu, że znacznie przyspiesza harmonogram prac nad tym, co według niego będzie pierwszym na świecie statkiem towarowym napędzanym paliwami, które nie dodają więcej dwutlenku węgla do atmosfery. Zobowiązał się ukończyć statek do 2023 r. – siedem lat przed pierwotnym harmonogramem. w ogłoszeniefirma zwróciła uwagę, że około połowa z jej 200 największych klientów wyznaczyła lub miała zamiar wyznaczyć cele w celu ograniczenia emisji w łańcuchu dostaw.

„Popyt klientów jest ważnym czynnikiem w stwierdzeniu:„ Tak, musimy to zrobić i musimy to zrobić teraz ”” – mówi Lee Kindberg, dyrektor ds. Środowiska i zrównoważonego rozwoju w Maersk w Ameryce Północnej. Maersk ściśle współpracuje z niektórymi ze swoich największych klientów, aby zmniejszyć zanieczyszczenie, mówi Kindberg. W końcu emisje z łańcucha dostaw jego klientów są głównymi emisjami Maersk.

Na początku szaleństwa związanego z zobowiązaniami klimatycznymi firmy obiecały obniżyć emisje pochodzące bezpośrednio z ich działalności i zużycia energii elektrycznej. Może to obejmować zanieczyszczenie z fabryk lub utrzymywanie włączonych świateł w ich biurach. Zobowiązania te często wykluczały pośrednie emisje pochodzące np. Z surowców używanych do wytwarzania produktów lub ze statków wynajmowanych do transportu towarów. Niektóre firmy argumentowały, że nie mają kontroli nad tymi „pośrednimi” emisjami. Ale to się zmienia.

Maersk tak partner ze swoimi klientami BMW, H&M i Levi Strauss & Co., aby opracować bardziej zrównoważone paliwa dla statków. Każda z tych firm wyznaczyła sobie cele w zakresie redukcji emisji. Wielcy detaliści, tacy jak Amazon i Walmart, którzy sprzedają przedmioty, które mogą być transportowane przez kontenerowce Maerska, również zobowiązali się pozbyć prawie całego zanieczyszczenia związanego z ogrzewaniem planety do 2040 r.

Reklama

Grupy ekologiczne naciskają na cięcia w firmach wszystko emisje pochodzące z ich łańcuchów dostaw i końcowego wykorzystania ich produktów – łącznie określane jako emisje z „łańcuch wartości. ”

„W przypadku wielu firm większość ich emisji znajduje się w łańcuchu wartości. Nie mogą więc wiarygodnie zademonstrować swojego przywództwa w dziedzinie klimatu, nie zajmując się tymi emisjami, a także emisjami w swojej działalności ”- mówi Cynthia Cummis, dyrektor ds. Wspierane przez narody inicjatywa pomoc firmom w opracowywaniu naukowych celów redukcji emisji.

Dodatkową korzyścią w walce z pośrednimi emisjami z łańcucha dostaw jest to, że może to zmusić sprzedawców detalicznych do rozmów z ich dostawcami i przewoźnikami na temat zanieczyszczeń, które wspólnie generują. „Może to być częścią tego, co skłania Maersk do podjęcia działań i zapewnienia transportu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, aby odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów” – mówi Cummis.

Innym prawdopodobnym bodźcem do realizacji celów klimatycznych Maerska są międzynarodowe polityki, które prowadzą do głębszych cięć emisji w całej branży transportu morskiego. Międzynarodowa Organizacja Morska Organizacji Narodów Zjednoczonych ustanowiła cel redukcji emisji pochodzących z żeglugi międzynarodowej o 50 procent w porównaniu z poziomami z 2008 roku do roku 2050. Jednak może to być raczej dolna, a nie górna granica dla branży. Klimatolodzy znaleźli że wszystko emisje muszą spaść zasadniczo do zera do połowy stulecia, aby uniknąć najgorszych skutków zmiany klimatu.

W przyszłości wszystkie nowo zbudowane statki Maersk będą miały technologię dwupaliwową, która pozwoli im pracować na bardziej tradycyjnych paliwach lub alternatywnych paliwach neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Firma stara się również uczynić swoje statki bardziej energooszczędnymi. Celem jest stworzenie „floty neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla” do 2050 r.

W przypadku statku, który planuje zwodować w 2023 r., Maersk przeznaczył pieniądze na paliwa alternatywne – w szczególności tak zwany „zielony” metanol, który jest wytwarzany z energii odnawialnej lub odpadów rolniczych zamiast węgla lub gazu. Chociaż mniej zanieczyszcza niż konwencjonalne paliwa, zielony metanol nadal ma problemy. W przypadku metanolu wytwarzanego z odpadów rolniczych istnieją obawy, że biopaliwa mogą konkurować z rolnictwem o ziemię do uprawy surowców, zwiększając niedobór żywności i wody. Metanol również nadal uwalnia trochę CO2 podczas spalania, chociaż zwolennicy twierdzą, że jest to równoważone przez węgiel wychwytywany w procesie wytwarzania paliwa.

W przyszłości niektóre z tych problemów można by rozwiązać przechodząc na paliwa wytwarzane z ciekłego wodoru lub amoniak (co, jak twierdzi Maersk, również się tym zajmuje) – chociaż te technologie są jeszcze trochę dalej.

„Maersk jest naprawdę ważnym graczem w tej dziedzinie” – mówi Dan Rutherford, który kieruje programami lotniczymi i morskimi dla Międzynarodowej Rady Czystego Transportu. „Na pewno jest duże zainteresowanie technologiami, na które inwestują”. Jako firma działająca większość kontenerowców na świecie Maersk może wpływać na całą branżę żeglugową.

Maersk nadal może zrobić więcej, aby rozwiązać ten problem posiadać emisje w łańcuchu wartości. Zobowiązanie się do ograniczenia tych emisji wywarłoby presję na jej własnych dostawców. Jak dotąd firma tego nie zrobiła. Oznacza to, że prawdopodobnie nadal istnieją emisje generowane podczas procesu budowy statków nowej generacji.

Według Kindberga zajęcie się tymi emisjami może być przyszłością Maerska. „Oczywiście chcielibyśmy móc podjąć pełne zaangażowanie, ale przed rozszerzeniem należy upewnić się, że zaznaczyłeś wszystkie pola” – mówi. Dodaje, że Maersk „ocenia”, w jaki sposób może współpracować ze stoczniami w celu zmniejszenia ich zanieczyszczenia. W międzyczasie, mówi Kindberg, Maersk koncentruje się na swoich „kontrolowanych operacjach”.

Ustalenie, jak oczyścić statki, porty i stocznie, to trudne zadanie. Żegluga jest uważana za jeden z sektorów, w których najtrudniej jest korzystać z czystej energii. Baterie nie są jeszcze wystarczająco zaawansowane, aby zelektryfikować duże statki odbywające dalekie podróże, dlatego dużo uwagi poświęca się opracowywaniu bardziej zrównoważonych paliw. Statki mają żywotność, która może być o dziesięciolecia dłuższa niż pojazdy lądowe, co również powoduje, że przejście na mniej zanieczyszczające statki na dłuższą metę. Zaprojektowanie i zbudowanie pojedynczego statku może również zająć lata, co jest kolejnym powodem, dla którego Maersk twierdzi, że musiał on poruszać się szybko.

Dziewięćdziesiąt procent światowego handlu odbywa się drogą morską. Tak więc prawie każdy sprzedawca detaliczny, który chce zmniejszyć swój ślad węglowy, będzie musiał patrzeć w stronę morza. Nawet jeśli zajmie to trochę czasu, oczyszczenie globalnych szlaków żeglugowych będzie miało ogromny wpływ na planetę i ludzi, którzy łączą te szlaki handlowe. Dlatego tym ważniejsze jest jak najszybsze rozpoczęcie prac nad rozwiązaniami ograniczającymi emisję dwutlenku węgla.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

MINISFORUM wprowadza na rynek płytę BD770i ITX z procesorem AMD Ryzen 7 7745HX

MINISFORUM wprowadza dziś na rynek płytę główną BD770i ITX „Mobile on Desktop”, która jest wyposażona w 8-rdzeniowy procesor AMD „Zen 4” Ryzen 7...

W przyszłym roku LG wyrzuci ze swoich telewizorów technologię ATSC 3.0

ATSC 3.0 to kolejna główna wersja formatu nadawanej telewizji. (Wersja 2.0 była pomyślana jako aktualizacja kompatybilna wstecz, która ostatecznie została anulowana na...

Microsoft kończy aktywację systemu Windows przy użyciu kluczy Windows 7 i 8

Przez ponad dziesięć lat od premiery systemu Windows 8 system Windows skrywał niezbyt dobrze strzeżoną tajemnicę; możesz aktywować instalację za pomocą klucza...
Advertisment