W tym tygodniu, zdystansowanym społecznie, letnim odcinku specjalnego podcastu Computer Weekly Downtime Upload, Caroline Donnelly, Clare McDonald i Brian McKenna wspominają o odcinkach sprzed blokady i zastanawiają się nad swoim doświadczeniem w zakresie podcastów. Ale najpierw omawiają ekonomię koncertów przez pryzmat krótkiej komedii BBC, napisanej, wyreżyserowanej i wykonanej przez Diane Morgan, Mandy.
W ten sposób przywracają praktykę z 2019 r. Dotyczącą podcastu: wykopanie perspektywy technologii z programu telewizyjnego. W zeszłym roku zespół omówił Casualty / Holby City odcinki crossover, Linia obowiązków Sezon 5 (ten ze Stephenem Grahamem), Zdobycie i Okrąg.
Tym razem trio przeszło do dyskusji na temat ekonomii koncertów – czy i jak wyjdzie z pandemii – poprzez rozważenie cudownie głupiej nowej serii Mandy Diane Morgan, trwającej 15 minut w każdym odcinku.
Chociaż nie jest całkiem cyfrowym pracownikiem (pomimo parania się w Airbnb w późniejszym odcinku), Mandy Carter można prawdopodobnie zinterpretować jako postać ekonomii koncertów.
OSTRZEŻENIE O SPOILERZE!
Brian, entuzjastycznie nastawiony do Mandy, wiele mówi o treści pierwszego odcinka, więc słuchacz powinien a) najpierw obejrzeć odcinek, b) pominąć tę sekcję podcastu lub c) beztrosko tolerować spoilery.
Mandy, grana przez Diane Morgan, jest bezrobotną intrygantką. Każdy odcinek opowiada o tym, jak próbuje znaleźć sposób na zarobienie pieniędzy lub odniesienie sukcesu w inny sposób. W pierwszym dostaje pracę w fabryce dystrybucji bananów jako „pracownik kontroli pajęczaków”. Następnie przechodzi do innych przedsięwzięć (wystarczy powiedzieć).
Humor nie każdemu przypadnie do gustu – jest slapstickowy i komiksowy – ale Brianowi spodobały się niektóre wersety, w tym odpowiedzi Mandy na standardowe pytania do wywiadu. (Przykład: „Jakie są Twoje mocne strony?” „Nie jestem trawą”). Clare wspomina, że przesyt pająków w pierwszym odcinku może być niepokojący, a Caroline uważa, że firmowa mantra o zgniataniu pająków („jeden do ogłuszenia, dwa do zabicia, trzy do upewnienia się”) może mieć zastosowanie do eliminowania błędów oprogramowania.
Po krótkiej rozmowie na temat programu zespół przechodzi do omówienia ekonomia koncertów. Czy przetrwa pandemię? Czy rzeczywiście został wzmocniony przez pandemię? Czas pokaże, a nikt tak naprawdę nie zna odpowiedzi na takie pytania. Z jednej strony firmy zajmujące się dostawami online, w tym firmy zamawiające i dostarczające żywność, takie jak JustEat, przyjęły więcej pracowników i coraz bardziej obawiają się toksyczności gospodarki koncertowej jako takiej. Z drugiej strony, doświadczenie pandemii zniechęci wiele osób do elastycznego zatrudnienia. Ale czy gospodarka odrodzi się i zapewni stabilniejsze i bezpieczniejsze miejsca pracy?
Brian, Caroline i Clare opowiadają następnie o swoich własnych doświadczeniach z niepewnym zatrudnieniem, z którego odeszli. I, w przeciwieństwie do Mandy Carter, udało im się czegoś trzymać, a mianowicie samego podcastu, który wciąż się rozwija. Na pewno, specjalny letni podcast z zeszłego roku miało miejsce w bardzo różnych okolicznościach.
Caroline prowadzi dyskusję na temat tego, jak wyglądało tworzenie podcastu podczas pandemii. Zamieniliśmy hałas z prac budowlanych w pobliżu naszego biura na naszą komorę podcastów dla innego zestawu wyzwań dźwiękowych.
Caroline w zabawny sposób opowiada o trudnościach związanych z nagrywaniem w Zoom przez bezprzewodowe łącze szerokopasmowe w sposób, który będzie współgrał z wieloma naszymi słuchaczami, którzy mieli podobne doświadczenia. Wiele z nich będzie odnosić się do jej historii o zwierzętach domowych i innych członkach rodziny biorących udział w akcie Zoom. Nie wspominając o cofaniu ciężarówek z supermarketu.
Strąki z „dawnych czasów”
Brian zapożyczył zwrot „dawne czasy” od amerykańskiego kolegi z TechTarget Craig Stedman aby ułożyć wspomnienia dwóch odcinków – pierwszego z nowej dekady i naszego 50. podcastu. Clare wspomina również, jako wstęp do tego, odcinek, w którym Hannah Foulds z Open Data Institute, wyszedł za róg, aby dołączyć do zespołu, który przygotował podcast. I ona też była bardzo mile widziana.
W Odcinek 42, opublikowany 14 stycznia, trio powitało nową dekadę refleksjami na temat ataku ransomware Travelex i wezwaniem Dominica Cummingsa do analizy danych w celu odmłodzenia Whitehall. Zanotowali również ponury rok 2019 w sektorze detalicznym, pamiętając o tym, aby wspomnieć o wielkiej historii chwili: Harrym i Meghan.
Clare mówiła w tym podcastu o tym, jak bardzo handel detaliczny, zwłaszcza zakupy żywności, zmienił się w Internecie, a to z pewnością przyspieszyło podczas pandemii.
I w Odcinek 50, opublikowany 10 marca, do zespołu dołączyła redaktorka produkcji CW Claire Cormack, aby omówić Everywoman in Tech Forum, podatność na włamania do inteligentnych aparatów fotograficznych i elektronicznych monitorów dziecięcych oraz przydatność tradycyjnego corocznego przeglądu wydajności.
Brian zaleca oba te epizody, z „dawnych czasów”, aby rzucić okiem na minioną epokę, kiedy dziennikarze wciąż zaopatrywali się w obcą walutę na wyjazdy prasowe i osobiste konferencje, które nadal były na porządku dziennym – czy to inspirujące, lubić Everywoman in Tech Forumlub te bardziej przyziemne.
Ponieważ teraz sporadycznie wychodzimy z naszej zamkniętej hibernacji, wciąż zaniepokojeni możliwą drugą falą koronawirusa Covid-19 i kierujemy się pod koniec lata, Clare zaczyna opuszczać kurtynę odcinka z prezentami pożegnalnymi dla słuchaczy – lub przynajmniej niektóre zalecenia dotyczące rzeczy do zrobienia podczas pobytu.
Clare i Caroline w zabawny sposób wymieniają się opowieściami Przejście dla zwierząt, z której wiele się nauczą miłośnicy symulacji społecznej. Caroline skacze po wyspach podczas blokady. Clare musiała przerobić swoją wyspę po awarii i naprawie Switcha. Obaj coraz bardziej interesują się chodzeniem opartym na technologii Fitbit i gamifikowanym.
Brian radzi sobie Magpie Lane Lucy Atkins, thriller / powieść kryminalna, której sercem jest zaginione dziecko, osadzona w Oxford College. Do tej pory Morse / Lewis / Endeavour możesz pomyśleć. Ale dwie z głównych postaci są w pewnym sensie trochę podobne do Mandy Carter, mówi Brian, jako członkowie prekariat.
Bo w Oksfordzie jest duża pływająca populacja ludzi z niedokończonymi doktoratami, którzy tworzą ekonomię koncertową. Brian uważa, że ta grupa jest niedostatecznie reprezentowana w masie fikcyjnych przedstawień Oksfordu, w tym tych, które sprawiają, że miasto jest stolicą morderstw w środkowej Anglii.
W każdym razie jest to książka do przewracania stron, którą gorąco poleca.
I tak trio żegna słuchaczy z (późnym) latem.
W międzyczasie chcieliby podziękować innym członkom zespołu CW, którzy do tej pory dołączyli do podcastu w 2020 roku: Alex Scroxton, Cliff Saran, Joe O’Halloran, Sebastian Klovig Skelton, Bill Goodwin i Claire Cormack.
Specjalne słowo wdzięczności należy się Jaime Lee Danielsowi, starszemu redaktorowi pomocniczemu CW, który stworzył grafikę podcastu.
A animujący duch, który jest kolumną CW Downtime, nigdy nie jest daleko od myśli zespołu. Ryan Priest, który jest głównym satyrykiem Computer Weekly, jest autorem większości z nich, ożywił nie kilka podcastów i wróci.
Potężne trio podcastów CW Downtime Upload powróci jako jesienne liście zaczynają opadać…