Gamescom rozpocznie się 19 sierpnia 2025 r. kolejną odsłoną ekstrawaganckiego wydarzenia Geoffa Keighleya Opening Night Live. Jak wynika z raportu niemieckiego magazynu o grach wideo, w programach komercyjnych pobierane są opłaty za miejsca reklamowe GryWirtschaftceny rosną.
Z raportu wynika, że koszty reklamy podczas przyszłorocznego Opening Night Live wyniosą od 140 000 euro (około 147 000 dolarów) za 30 sekund do 335 000 euro (około 351 000 dolarów) za dwie minuty, co stanowi średni wzrost o 25% od 2024 r. Nowy, trzyminutowy poziom będzie kosztować aż 465 000 euro (około 487 000 dolarów).
Inne coroczne koncerty Keighleya, The Game Awards i Summer Game Fest, są płatne nieco wyżej liczb, ale to nie ułatwia mniejszym studiom zdobycia forsy niezbędnej do zapewnienia sobie miejsca na Opening Night Live – wszystkie trzy programy zapewniają bezpłatne „staże redakcyjne” nawiasem mówiąc, dla głównych wydawców.
Podczas zeszłorocznego Gamescomu niezależni deweloperzy delikatnie zaprotestował Aby zamiast tego sprawdzić ceny Open Night Live, publikuj zwiastuny i fragmenty rozgrywki w mediach społecznościowych.
Keighley i Gamescom nie odpowiedziały natychmiast na osobne prośby o komentarz.