Gartner: Niewiele organizacji ma dojrzałe procesy AI


Z najnowszego badania przeprowadzonego przez analityka Gartnera wynika, że ​​wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w organizacjach szybko się rozprzestrzenia. Jednak większość ankietowanych organizacji przyznaje, że ich Procesy AI nie są dojrzałe.

Badanie, oparte na ankiecie przeprowadzonej wśród 644 organizacji, wykazało, że odsetek respondentów, których organizacje wykorzystują sztuczną inteligencję w wielu procesach biznesowych, wzrósł z 13% w 2021 r. do 28% w tym roku.

Leinar Ramos, starszy dyrektor analityk w firmie Gartner, powiedział: „Oznacza to, że sztuczna inteligencja ewoluuje od czegoś, co działało tylko na niektórych wyspach organizacji, do znacznie bardziej powszechnego działania”.

Prawie połowa (49%) ankietowanych organizacji stwierdziła, że ​​ich największym wyzwaniem jest szacowanie i dostarczanie wartości dzięki inicjatywom opartym na sztucznej inteligencji. Gartner identyfikuje pięć wyników biznesowych, które mogą wspierać inicjatywy AI, a mianowicie: wzrost przychodów, optymalizacja kosztów, redukcja ryzyka, obsługa klienta i poprawa produktywności pracowników.

Według Ramosa wyniki ankiety pokazują, że organizacje muszą rozwinąć podstawowe możliwości w zakresie sztucznej inteligencji, aby stawić czoła wyzwaniom wynikającym z wdrażania technologii na dużą skalę. Obejmuje to równoważenie projektów i inicjatyw związanych ze sztuczną inteligencją w ramach szerszej działalności biznesowej.

Jednak badanie Gartnera wykazało, że mniej niż jedna dziesiąta (9%) ankietowanych organizacji stwierdziła, że ​​ma dojrzałe procesy w zakresie sztucznej inteligencji. Koncentracja na sztucznej inteligencji jest jedną z cech tych organizacji, które identyfikują się jako posiadające dojrzałe procesy sztucznej inteligencji, stwierdził Ramos, co oznacza, że ​​mają one systematyczny sposób tworzenia i wdrażania projektów sztucznej inteligencji do produkcji, w tym monitorowanie modeli sztucznej inteligencji i program zarządzania zmianami.

Reklama

„Odkryliśmy, że organizacje, które wykonywały zmienione czynności zarządcze, częściej wdrażają inicjatywy związane ze sztuczną inteligencją, które mają większy wpływ na wyniki biznesowe” – powiedział.

Ramos stwierdził, że istnieje wyraźna różnica między organizacjami twierdzącymi, że ich dane są gotowe na sztuczną inteligencję, a tymi, które twierdzą, że ich dane nie są gotowe na sztuczną inteligencję, i dodał: „Pracując nad sztuczną inteligencją, należy nadać danym priorytetowy charakter”.

Zauważył, że panuje błędne przekonanie, szczególnie w przypadku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), że organizacje nie muszą martwić się o czyste dane, ponieważ zaczynają od wstępnie wyszkolonych modeli, które zostały już przeszkolone przy użyciu dużej ilości danych.

„W przypadku najbardziej wartościowych przypadków użycia potrzebne jest jakieś źródło danych, które można zastosować w tych modelach. Gotowość danych do obsługi sztucznej inteligencji umożliwia organizacjom generowanie dobrych wyników biznesowych dzięki sztucznej inteligencji” – dodał Ramos.

Badanie wykazało, że wykorzystanie GenAI wbudowanego w istniejące aplikacje (takie jak Copilot Microsoftu dla 365 lub Adobe Firefly) to najlepszy sposób na realizację przypadków użycia GenAI, przy czym 34% respondentów twierdzi, że jest to ich główna metoda korzystania z GenAI.

Stwierdzono, że jest to częstsze niż inne opcje, takie jak dostosowywanie modeli GenAI poprzez szybką inżynierię (25%), szkolenie lub dostrajanie modeli GenAI na zamówienie (21%) lub korzystanie z samodzielnych narzędzi GenAI, takich jak ChatGPT lub Gemini (19%) .

GenAI działa jak katalizator na rozwój sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwie” – powiedział Ramos. „Stwarza to szansę dla liderów AI, ale także test na to, czy będą w stanie wykorzystać ten moment i zapewnić wartość na dużą skalę”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wszystkie wiadomości na temat pierwszego załogowego lotu Blue Origin od 2022 roku

Blue Origin nie przeprowadzał załogowych startów od 2022 r. i przygotowuje się do tego ponownie po tym, jak w zeszłym roku wymagane było...

Zapachy i smaki wspaniałej gry wideo

W miarę jak gry wideo i filmy staną się bardziej wciągające, może zacząć być jasne, jakich wrażeń brakuje w tym doświadczeniu. Czy...

Pięcioletnia podróż, aby stworzyć grę przygodową z atramentu i papieru

„Nie mogłem odejść od pióra i atramentu” – mówi John Evelyn, twórca Atlas kolaży, wymarzona przygoda w formie baśni, niedawno wydana na platformie...
Advertisment