To tylko kwestia czasu. Garmin ogłosił dziś, że uruchamia Garmin Connect Plus, poziom premium do swojej aplikacji, która dodaje spostrzeżenia zasilane AI i kilka innych rozszerzonych funkcji. Obecni i nowi użytkownicy Garmin będą mogli zdecydować się na bezpłatną 30-dniową próbę, a następnie wybrać roczną subskrypcję o wartości 6,99 USD lub 69,99 USD. Wszystkie istniejące dane i funkcje zdrowotne pozostaną jednak bezpłatne.
„Opracowanie poziomu premium pozwala nam rozszerzyć naszą inwestycję w platformę Garmin Connect, zarówno pod względem funkcji, które kosztują dodatkowe koszty, jak i w skalowaniu naszych zespołów inżynieryjnych w celu budowy i utrzymania tych funkcji”, mówi rzeczniczka Garmin Natalie Miller.
AI jest dużym dodatkiem do Connect Plus. Funkcja, nazwana aktywnym inteligencją, wprowadzi się jako beta i rzekomo dostarcza „spersonalizowane spostrzeżenia i sugestie” w oparciu o dane dotyczące zdrowia i aktywności. Z czasem spostrzeżenia i cele powinny stać się bardziej spersonalizowane dla indywidualnego użytkownika.
Connect Plus dodaje również nowy pulpit na wydajności, który pozwala użytkownikom porównywać niestandardowe wykresy i wykresy przez pewien czas w celu wizualizacji postępu. Subskrybenci będą mogli również oglądać wskaźniki aktywności na żywo na smartfonie na treningi, które zostały rozpoczęte na zegarku. Livetrack zostanie również rozszerzony, abyś mógł powiadomić wybrane kontakty, gdy rozpocznie się aktywność i spersonalizowaną stronę profilu dla obserwujących. Osoby korzystające z planów trenerów Garmin do biegania i jazdy na rowerze otrzymają również dodatkowe wskazówki od trenerów Garmin. Wreszcie będą ekskluzywne odznaki i ramki dla profili aplikacji użytkownika.
To, czy jest to wystarczająca wartość, aby kusić lojalnych użytkowników Garmina, to kolejne pytanie – zwłaszcza, że Garmin był w przeszłości nie Funkcje wypłaty. W 2022 roku zapytałem Phila McClendona, głównego projektu Garmina dla Venu 2 Plus, o filozofię firmy dotyczącej subskrypcji. W tym czasie McClendon powiedział The Verge„Nie obciążamy Cię możliwością dostępu do twoich danych, i to jest coś, co będziemy robić i o tym bardzo mocno się czujemy”. McClendon nie jest już w Garmin, a technicznie jest to nadal prawdą, ponieważ wszystkie istniejące funkcje i dane pozostaną bezpłatne. Jednak od lat od tej rozmowy Garmin od czasu do czasu złagodził swoje przesyłanie wiadomości na temat wypłat. Na odprawie prasowej w 2023 r. W Venu 3 przywództwo Garmin zauważyło, że firma ma solidne subskrypcje poza działalnością śledzenia fitness, ale odmówiła stwierdzenia, że tak będzie nigdy być subskrypcją.
Wśród fanów brak subskrypcji (poza funkcjami mapowania lub łączność LTE) reklamowany jako plus. Zwłaszcza, że zegarki Garmin są średnio droższe niż konkurencja. Trudno powiedzieć, jak zareagują fani, biorąc pod uwagę, że tak wiele pozostanie wolnych, ale ogólnie rzecz biorąc, wprowadzenie subskrypcji jest propozycją. Na przykład Oura doświadczyła masywnego luzu, gdy wprowadził subskrypcję z pierścieniem Gen 3.
Tak czy inaczej, Garmin spotkał się z większą konkurencją w ostatnich latach. Zarówno Apple, jak i Samsung wprowadzili własne smartwatche na zewnątrz, podczas gdy Coros pojawił się jako kolejna popularna marka wśród sportowców o długiej żywotności baterii i zaawansowanym GPS. Jednocześnie dział noszenia Garmina nie cierpi. To niedawno przekroczyło oczekiwania dotyczące zarobków z kwartałuzgłaszanie dużego 31 -procentowego wzrostu sprzedaży urządzeń do śledzenia fitness i jego rekordowych rekordów akcji.