Potwierdzili to deweloperzy z Insomniac Games
Spider-Man 2funkcja ray tracingu będzie działać standardowo/domyślnie w wersji na PlayStation 5 — zmiany ustawień wydajności graficznej dokonane przez gracza nie będą miały wpływu na jej włączenie lub wyłączenie. Mike Fitzgerald, dyrektor ds. podstawowych technologii w firmie Insomniac, podzielił się informacjami technicznymi w wywiadzie dla IGN, choć nie obiecuje nieuniknionej konwersji na komputer PC – gracze korzystający z tej platformy będą prawdopodobnie czekać kolejne 18 miesięcy po 20 października. możliwe, że Nixxes Software zostało zlecone prace nad portem, biorąc pod uwagę ich niedawne osiągnięcia. Twórca Insomniac wymienia zaawansowane doświadczenie zdobyte podczas pracy nad poprzednimi tytułami – zwłaszcza Spider-Man Remastered, Miles Morales i Ratchet & Clank: Rift Apart – jako główny czynnik stojący za pewnym dążeniem do wdrożenia „zawsze włączonej” funkcji graficznej opartej na ray tracingu . Fitzgerald stwierdził: „Naprawdę udało nam się wykorzystać wszystko, co widzieliśmy podczas tworzenia tych gier”.
Kontynuował: „Nasz tryb wydajności w tym tytule ma domyślnie włączone śledzenie promieni. Naprawdę rozszerzyliśmy odbicia oparte na ray tracingu w całej grze. Dotyczy to wody i oceanów i naprawdę zapewnia wszędzie bardziej realistyczny obraz… W przypadku tej gry naprawdę jesteśmy w stanie zapewnić (ray tracing) jako podstawowy tryb wydajności. W tej grze nie ma trybu, w którym śledzenie promieni byłoby wyłączone, nie ma takiej potrzeby. Naprawdę wymyśliliśmy, jak zapewnić to, na co mamy ochotę odpowiednią grafikę Spider-Mana i chcemy mieć pewność, że każdy gracz to zobaczy.” Fitzgerald chwali także rozwiązanie pamięci masowej PlayStation 5 — dyski SSD umożliwiają „szybsze poruszanie się” po środowisku Nowego Jorku. Gracze mogą się doczekać przemierzania miejskiego krajobrazu z prędkością około „trzy razy większą” niż w Spider-Man 1.