FTC ostrzega influencerów, aby ujawniali, kiedy płacą im za słodycze na aspartamie


Pierwsza zasada treści sponsorowanych: musisz powiedzieć ludziom, że za to zapłacono.

Dzisiaj, Federalna Komisja Handlu publicznie upomniała kilkunastu influencerów zajmujących się zdrowiem za publikowanie na TikToku i Instagramie filmów na temat cukru i sztucznego słodzika aspartamu, bez ujawniania, że ​​posty zostały opłacone przez American Beverage Association i The Canadian Sugar Institute.

FTC twierdzi, że oznacza to, że każdemu z nich grozi kara grzywny przekraczającej 50 000 dolarów, jeśli będą nadal publikować bez ujawnienia informacji. Samuel Levine, który stoi na czele Biura Ochrony Konsumentów FTC, nazwał „nieodpowiedzialnym ze strony jakiejkolwiek grupy handlowej zatrudnianie wpływowych osób w celu reklamowania produktów jej członków” bez upewnienia się, że twórcy treści mają jasność co do umowy. FTC zidentyfikowała w swoich pismach przypadki „niepozornego umieszczenia, dwuznacznego języka lub braku jasnej identyfikacji sponsora postów”.

Pomysł, że aspartam faktycznie stwarza jakiekolwiek ryzyko raka może budzić wątpliwościale nie ma to żadnego wpływu na fakt, że dwie firmy mające żywotny interes w tych branżach płacą twórcom, którzy często śledzą, za „obalanie” twierdzeń w Internecie.

W swoim ostrzeżeniu skierowanym do wpływowego Adama Pecoraro– cytuje FTC jedno wideo w którym influencer z Instagrama i TikToka stwierdził, że Międzynarodową Agencję Badań nad Rakiem (IARC) „należy niemal całkowicie pominąć”. Powiedział także, że IARC „wyciekło”. Reutera że zamierza zidentyfikować aspartam jako substancję rakotwórczą klasy 2B. FTC stwierdziła, że ​​używanie przez Pecoraro tagu „płatna promocja” w TikTok nie wystarczy. W piśmie napisano, że „wyraził poparcie w sposób dźwiękowy, więc ujawnienia również powinny być słyszalne”.

FTC Przewodniki dotyczące rekomendacji i referencji stanowi, że relacje twórców treści ze sponsorami powinny być ujawniane „jasno i rzucająco”. Dało każdemu z adresatów listu 15 dni na wyjaśnienie, jak zamierzają to zrobić w przyszłości.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kody QR mogą być ukrytym oszustwem typu phishing – ostrzega FTC

Federalna Komisja Handlu (FTC) ostrzegła społeczeństwo przed skanowaniem jakichkolwiek starych kodów QR blog z alertami konsumenckimi zeszły tydzień. Oczywiście ostrzeżenie sprowadza się...

W miarę zbliżania się premiery Apple rozpoczyna planowanie szkoleń Vision Pro dla pracowników sprzedaży detalicznej

Apple intensywnie się do tego przygotowuje Premiera detaliczna Vision Pro– wynika z nowego raportu z Bloomberga. Według doniesień Apple zaczęło planować sesje...

Włącz podwójne dotknięcie dowolnego zegarka Apple Watch: instrukcje

Jedną z głównych nowych funkcji Apple Watch Series 9 i Ultra 2 jest tak zwane „podwójne dotknięcie”, które pozwala użytkownikom kontrolować urządzenie do...
Advertisment