Francuski regulator danych otwiera badanie Apple w sprawie spersonalizowanych funkcji reklamowych


Apple stoi w obliczu dochodzenia prowadzonego przez organ nadzorujący ochronę danych CINL we Francji, zgodnie z nowym raportem z Bloomberg. Dochodzenie koncentruje się na tym, czy funkcje „spersonalizowanych reklam” Apple naruszają zasady prywatności Unii Europejskiej.

Skarga została złożona po raz pierwszy w zeszłym tygodniu, tak jak my zgłoszone w tym czasie, a dzisiejsza wiadomość jest taka, że ​​CNIL, regulator nadzorujący prywatność i dane we Francji, zaczął badać te zarzuty w ramach „wstępnego dochodzenia”. Wynik pozostaje niejasny.

Zarzuty pochodzą od France Digitale, która jest grupą lobbystyczną reprezentującą startupy i firmy venture capital we Francji. Grupa twierdzi, że użytkownicy są „niedostatecznie poinformowani” o wykorzystywaniu danych osobowych przez Apple do kierowanych reklam w App Store, Apple News i aplikacji Giełda.

Użytkownicy są „niedostatecznie informowani” o wykorzystywaniu i przetwarzaniu ich danych osobowych, napisała France Digitale w skardze złożonej w zeszłym tygodniu do CNIL, która została sprawdzona przez Bloomberg News i potwierdzona przez regulatora.

Skarga pojawia się, gdy Apple planuje wprowadzić nową funkcję przejrzystości śledzenia aplikacji, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad śledzeniem i reklamami stron trzecich. Apple wykorzystuje reklamy ukierunkowane i jest domyślnie włączone, ale nie udostępnia danych stronom trzecim, a dane są grupowane, aby uniemożliwić identyfikację poszczególnych użytkowników.

W oświadczeniu z zeszłego tygodnia Apple powiedział, że oskarżenia ze strony France Digitale są „ewidentnie fałszywe” oraz że przejrzystość i kontrola mają fundamentalne znaczenie w ekosystemie Apple:

„Zarzuty zawarte w skardze są ewidentnie fałszywe i będą postrzegane jako takie, jakie są, kiepska próba odwrócenia uwagi użytkowników od ich własnych działań i wprowadzenia w błąd organów regulacyjnych i decydentów” – powiedział Apple w oświadczeniu. „Przejrzystość i kontrola dla użytkownika to fundamentalne filary naszej filozofii prywatności, dlatego też sprawiliśmy, że przejrzystość śledzenia aplikacji ma takie samo zastosowanie do wszystkich programistów, w tym Apple. Prywatność jest wbudowana w reklamy, które sprzedajemy na naszej platformie bez śledzenia ”.

Dzisiejszy raport Bloomberga wyjaśnia, że ​​dochodzenie ma wiele wyników, w tym zwolnienie, prośby do Apple o wprowadzenie zmian w jego funkcjach lub dogłębną sondę. Wyrok może przyjść już jutro.

Reklama

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Asustor przedstawia NAS Drivestor 2 Lite

Asustor przedstawia serwer NAS dla każdego — Drivestor 2 Lite. Drivestor 2 Lite i Drivestor Pro Gen 2 wykorzystują wydajne czterordzeniowe procesory...

Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich firm

Zyxel Networks, lider w dostarczaniu bezpiecznych rozwiązań sieciowych w chmurze opartych na sztucznej inteligencji, wypuścił punkt dostępowy (AP) NWA130BE - BE11000 Wi-Fi 7...

Forrester: Wskazówki dotyczące oceny zarządzania chmurą hybrydową

Ponieważ coraz więcej firm wdraża chmurę publiczną, większość wybiera strategia chmury hybrydowej. Dzieje się tak dlatego, że starsze obciążenia i aplikacje nie...
Advertisment