Francuski regulator danych otwiera badanie Apple w sprawie spersonalizowanych funkcji reklamowych


Apple stoi w obliczu dochodzenia prowadzonego przez organ nadzorujący ochronę danych CINL we Francji, zgodnie z nowym raportem z Bloomberg. Dochodzenie koncentruje się na tym, czy funkcje „spersonalizowanych reklam” Apple naruszają zasady prywatności Unii Europejskiej.

Skarga została złożona po raz pierwszy w zeszłym tygodniu, tak jak my zgłoszone w tym czasie, a dzisiejsza wiadomość jest taka, że ​​CNIL, regulator nadzorujący prywatność i dane we Francji, zaczął badać te zarzuty w ramach „wstępnego dochodzenia”. Wynik pozostaje niejasny.

Zarzuty pochodzą od France Digitale, która jest grupą lobbystyczną reprezentującą startupy i firmy venture capital we Francji. Grupa twierdzi, że użytkownicy są „niedostatecznie poinformowani” o wykorzystywaniu danych osobowych przez Apple do kierowanych reklam w App Store, Apple News i aplikacji Giełda.

Użytkownicy są „niedostatecznie informowani” o wykorzystywaniu i przetwarzaniu ich danych osobowych, napisała France Digitale w skardze złożonej w zeszłym tygodniu do CNIL, która została sprawdzona przez Bloomberg News i potwierdzona przez regulatora.

Skarga pojawia się, gdy Apple planuje wprowadzić nową funkcję przejrzystości śledzenia aplikacji, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad śledzeniem i reklamami stron trzecich. Apple wykorzystuje reklamy ukierunkowane i jest domyślnie włączone, ale nie udostępnia danych stronom trzecim, a dane są grupowane, aby uniemożliwić identyfikację poszczególnych użytkowników.

W oświadczeniu z zeszłego tygodnia Apple powiedział, że oskarżenia ze strony France Digitale są „ewidentnie fałszywe” oraz że przejrzystość i kontrola mają fundamentalne znaczenie w ekosystemie Apple:

„Zarzuty zawarte w skardze są ewidentnie fałszywe i będą postrzegane jako takie, jakie są, kiepska próba odwrócenia uwagi użytkowników od ich własnych działań i wprowadzenia w błąd organów regulacyjnych i decydentów” – powiedział Apple w oświadczeniu. „Przejrzystość i kontrola dla użytkownika to fundamentalne filary naszej filozofii prywatności, dlatego też sprawiliśmy, że przejrzystość śledzenia aplikacji ma takie samo zastosowanie do wszystkich programistów, w tym Apple. Prywatność jest wbudowana w reklamy, które sprzedajemy na naszej platformie bez śledzenia ”.

Dzisiejszy raport Bloomberga wyjaśnia, że ​​dochodzenie ma wiele wyników, w tym zwolnienie, prośby do Apple o wprowadzenie zmian w jego funkcjach lub dogłębną sondę. Wyrok może przyjść już jutro.

Reklama

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak emulator gry Delta przejął App Store

Oczywiście istniał ogromny stłumiony popyt na Deltę. Ale czy to pojedyncze zjawisko, czy początek nowej, bardziej otwartej przyszłości dla iPhone'a? Co...

Wyprzedaż z okazji Święta Pracy w KeysFan: oszałamiająco niskie ceny oryginalnego oprogramowania

KeysFan świętuje Międzynarodowe Święto Pracy nową ekskluzywną wyprzedażą oryginalnego oprogramowania, dzięki czemu możesz zaktualizować oprogramowanie w swoim biurze domowym lub firmie, oszczędzając przy...

Liczba abonentów Netflixa przekroczyła 270 milionów, ale firma nie ujawnia, kto będzie miał w przyszłości

Liczba Netflixa liczba abonentów wzrosła w ostatnim kwartale o 9,3 mln, osiągając na całym świecie 270 mln – znacznie więcej niż oczekiwali analitycy....
Advertisment