Apple stoi w obliczu dochodzenia prowadzonego przez organ nadzorujący ochronę danych CINL we Francji, zgodnie z nowym raportem z Bloomberg. Dochodzenie koncentruje się na tym, czy funkcje „spersonalizowanych reklam” Apple naruszają zasady prywatności Unii Europejskiej.
Skarga została złożona po raz pierwszy w zeszłym tygodniu, tak jak my zgłoszone w tym czasie, a dzisiejsza wiadomość jest taka, że CNIL, regulator nadzorujący prywatność i dane we Francji, zaczął badać te zarzuty w ramach „wstępnego dochodzenia”. Wynik pozostaje niejasny.
Zarzuty pochodzą od France Digitale, która jest grupą lobbystyczną reprezentującą startupy i firmy venture capital we Francji. Grupa twierdzi, że użytkownicy są „niedostatecznie poinformowani” o wykorzystywaniu danych osobowych przez Apple do kierowanych reklam w App Store, Apple News i aplikacji Giełda.
Użytkownicy są „niedostatecznie informowani” o wykorzystywaniu i przetwarzaniu ich danych osobowych, napisała France Digitale w skardze złożonej w zeszłym tygodniu do CNIL, która została sprawdzona przez Bloomberg News i potwierdzona przez regulatora.
Skarga pojawia się, gdy Apple planuje wprowadzić nową funkcję przejrzystości śledzenia aplikacji, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad śledzeniem i reklamami stron trzecich. Apple wykorzystuje reklamy ukierunkowane i jest domyślnie włączone, ale nie udostępnia danych stronom trzecim, a dane są grupowane, aby uniemożliwić identyfikację poszczególnych użytkowników.
W oświadczeniu z zeszłego tygodnia Apple powiedział, że oskarżenia ze strony France Digitale są „ewidentnie fałszywe” oraz że przejrzystość i kontrola mają fundamentalne znaczenie w ekosystemie Apple:
„Zarzuty zawarte w skardze są ewidentnie fałszywe i będą postrzegane jako takie, jakie są, kiepska próba odwrócenia uwagi użytkowników od ich własnych działań i wprowadzenia w błąd organów regulacyjnych i decydentów” – powiedział Apple w oświadczeniu. „Przejrzystość i kontrola dla użytkownika to fundamentalne filary naszej filozofii prywatności, dlatego też sprawiliśmy, że przejrzystość śledzenia aplikacji ma takie samo zastosowanie do wszystkich programistów, w tym Apple. Prywatność jest wbudowana w reklamy, które sprzedajemy na naszej platformie bez śledzenia ”.
Dzisiejszy raport Bloomberga wyjaśnia, że dochodzenie ma wiele wyników, w tym zwolnienie, prośby do Apple o wprowadzenie zmian w jego funkcjach lub dogłębną sondę. Wyrok może przyjść już jutro.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: