Firma Square Enix wydała nową łatkę 1.1 do swojej gry Forsaken, poprawiającą zarówno wydajność, jak i szczegóły grafiki w niektórych segmentach gry oraz naprawiając niektóre błędy. Według informacji o łatce, nowa łatka 1.1 wprowadza do gry kilka optymalizacji wydajności i chociaż rzeczywista wydajność będzie się różnić w zależności od sprzętu PC, Square Enix obiecuje nawet 30-procentową poprawę wydajności. Square Enix twierdzi, że udało mu się zmniejszyć obciążenie procesora w niektórych obszarach gry i niektórych scenach nawet o 70 procent, a także zmniejszyło użycie pamięci VRAM, co przyczynia się do wzrostu wydajności.
Nowa łatka wprowadza również kilka ulepszeń graficznych, wprowadzając regulacje jasności i kontrastu (oraz HDR) na początku gry. Dodaje pewne zmiany do oświetlenia i okluzji otoczenia, poprawia jakość filtra odblasków, dostosowuje teksturę i cieniowanie dla niektórych obiektów i nie tylko. Square Enix naprawiło również problem migotania ekranu z kartami graficznymi AMD Radeon RX 570 lub RX 580 oraz inne różne drobne problemy. Zawiera również wiele różnych poprawek i niektóre aktualizacje funkcji.
Oto pełne informacje o łatce.
Opis zmian
- Problemy techniczne:
- Naprawiono problem polegający na niezamierzonym migotaniu ekranu, gdy używana jest karta AMD Radeon RX570 lub RX580. (wersja komputerowa)
- Naprawiono problem z migotaniem ekranu. (Rzadki problem / wersja na PlayStation 5)
- Różne drobne poprawki.
- Aktualizacje funkcji:
- Dostosowano tekst wyjaśniający i domyślną pozycję kamery dla samouczka Zip umiejętności Magic Parkour.
- Dodano opcję umożliwiającą graczom automatyczne przełączanie się do ostatnio oglądanej sekcji podczas uzyskiwania dostępu do menu.
- Dodano opcję umożliwiającą graczom wybranie automatycznego kierowania kamery na wybranego wroga podczas namierzania wroga podczas ładowania zaklęć.
- Dodano opcję umożliwiającą graczom wybranie automatycznego przełączania namierzanego celu na pobliskiego wroga po pokonaniu namierzonego wroga.
- Dodano opcję, która umożliwia graczom namierzanie wrogów poza ekranem.
- Dodano opcję dla graczy, aby zapobiec oszołomieniu przez efekty własnych zaklęć Freya.
- Dostosowano ruch i zachowanie niektórych wrogów podczas otrzymywania obrażeń.
- Dostosowano Magiczne „Cięcie” Sily, aby było uwalniane w kierunku, w którym zwrócony jest Frey.
- Korekty graficzne:
- Dostosowano oświetlenie niektórych obszarów w Cipal.
- Dostosowano efekty aparatu występujące podczas kadrowania jasnych obiektów, takich jak słońce.
- Dostosowano teksturę i cieniowanie niektórych obiektów.
- Dostosowano liczbę wielokątów dla niektórych obiektów w tle.
- Poprawiona jakość filtra odblasków.
- Zaktualizowano menu, aby wyświetlić wymagane użycie pamięci. (wersja komputerowa)
- Zaktualizowano sekwencję początkową, aby przejść przez ustawienia jasności przed pierwszym uruchomieniem gry.
- Różnorodny:
- Usunięto wpis VRS z sekcji Grafika w menu. (wersja komputerowa)
- *Moduł cieniujący został zoptymalizowany tak, aby mieć funkcję Variable Rate Shading (VRS) dostępną dla każdego sprzętu.
- Zaktualizowano wersję DirectX 12 do 1.606.4 z 1.4.10. (wersja komputerowa)
- Optymalizacja:
- Zmniejszono obciążenie przetwarzania w niektórych obszarach. (W niektórych scenach obciążenie zostało zmniejszone do około 70%.)
- Zmniejszono użycie pamięci VRAM. (wersja komputerowa)
- Drobna optymalizacja niektórych funkcji.