Formuła E prawie przyniosła zysk podczas pandemii


Całkowicie elektryczna seria wyścigów Formuła E prawie osiągnęła swój pierwszy zysk w szóstym sezonie 2019–2020, pomimo odwołania dziewięciu z 14 wyścigów pierwotnie zaplanowanych w odpowiedzi na pandemię koronawirusa. Sześć z tych wyścigów zostało ostatecznie sporządzonych na jednym torze w Berlinie w Niemczech, co – wraz z innymi wewnętrznymi zmianami – ostatecznie pomogło obniżyć całkowite koszty serii.

Podsumowując, Formuła E straciła w szóstym sezonie zaledwie 38 514 euro przed opodatkowaniem, w porównaniu z 10,6 mln euro przegrana w sezonie piątym (odpowiednio około 45 700 USD i 11,6 mln USD), zgodnie z a nowe zgłoszenie z Rejestr brytyjskich rejestrów spółek. Dzieje się tak pomimo tego, że seria przyniosła mniej pieniędzy — przychody spadły do ​​143 milionów euro z 161,5 miliona euro w sezonie piątym (odpowiednio 169,6 miliona i 177,6 miliona dolarów), dzięki utraconej sprzedaży biletów i innym umowom sponsorskim przynoszącym zyski, związanym z odwołanymi wyścigami.

Po raz pierwszy w historii Formuła E generowała mniejsze przychody niż w poprzednim sezonie — w rzeczywistości w czwartym sezonie seria prawie podwoiła kwotę przychodów generowanych każdego roku, ponieważ zablokowała większe umowy ze sponsorami wyścigów i kraje goszczące, takie jak Arabia Saudyjska. Ale podczas gdy pandemia spowodowała utratę pracy przez miliony ludzi na całym świecie, Formuła E faktycznie zwiększyła liczbę osób zatrudnionych w sezonie szóstym do 97, z 89 w sezonie piątym.

To niezwykłe świadectwo sukcesu młodej serii, która była szeroko komentowana po jej premierze w 2014 roku, ale teraz ma więcej producentów niż w jakimkolwiek innym sporcie motorowym na świecie. Producenci samochodów, tacy jak Mercedes-Benz, Porsche, Nissan i Jaguar, przybyli do serii ze względu na stosunkowo niski koszt (zwłaszcza w porównaniu z czymś takim jak Formuła 1) i dlatego, że jest to atrakcyjny sposób na promowanie ich wysiłków na rzecz elektryfikacji. W rzeczywistości, mimo że BMW i Audi ogłosiły, że opuszczą Formułę E pod koniec siódmego sezonu, Formuła E nadal będzie zawierać więcej producentów samochodów niż w innych seriach wyścigowych.

Formuła E stwierdziła w zgłoszeniu, że spodziewa się, że będzie w stanie generować coraz większe przychody, teraz, gdy ma protokoły do ​​radzenia sobie z pandemią i powraca do organizowania wyścigów przed fanami. (Seria właśnie rozegrała dwa wyścigi w Nowym Jorku w zeszły weekend i ma zakończyć siódmy sezon w sierpniu.) Chociaż, jeśli stara się to zrobić, seria zbudowała nieco więcej siatki bezpieczeństwa. Według zgłoszenia, Formuła E dramatycznie zwiększyła swój bufor gotówkowy w szóstym sezonie, kończąc rok fiskalny 2020 z prawie 83 milionami euro w banku, w porównaniu z zaledwie 8,3 miliona euro w sezonie piątym (odpowiednio 98,4 miliona i 9,8 miliona dolarów).



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kalki 2898 AD łączy Gwiezdne Wojny z mitem hinduskim i szczyptą RRR

Aktor Amitabh Bachchan jest metaforyczny gigant kina indyjskiego, supergwiazda o proporcjach, które przyćmiewają nawet czołowe amerykańskie gwiazdy. W indyjskim eposie...

Samodzielny tryb 5G włączony na iPhonie: jak sprawdzić

W zestawie z systemem iOS iPhone może korzystać z niezależnego zasięgu sieci 5G T-Mobile w USA (oprócz innych operatorów na całym świecie). ...

Praktyczne korzystanie z aplikacji Sider na iOS, zapewniającej pomoc AI w dowolnym czasie i miejscu [Video]

Sider to asystent AI, którego można użyć do szybkiego zrozumienia dowolnej treści. Poręczny rozszerzenie przeglądarki pozwala szybko analizować strony internetowe za pomocą ChatGPT,...
Advertisment