Ford opóźnia premierę swojego modelu elektryczny trzyrzędowy SUV do 2027 roku – podała spółka w aktualizacji. Rozpocznie także prace nad swoim następna ciężarówka elektryczna w 2026 r. i będzie oferować opcje hybrydowe dla każdego produkowanego modelu.
Produkcja nienazwanego SUV-a miała rozpocząć się w 2025 roku w fabryce Forda w Oakville w Ontario, która obecnie jest w trakcie przechodzenia z produkcji samochodów na gaz na rzecz pojazdów elektrycznych. Ford podał kilka powodów opóźnienia, między innymi chęć zaczekania, aż rynek trzyrzędowych SUV-ów dojrzeje, z wprowadzeniem własnego konkurenta.
„Dodatkowy czas umożliwi dalszy rozwój konsumenckiego rynku trzyrzędowych pojazdów elektrycznych i umożliwi Fordowi wykorzystanie powstającej technologii akumulatorów w celu zapewnienia klientom większej trwałości i lepszej wartości” – stwierdziła firma.
Bezimienny SUV miał wejść do produkcji począwszy od 2025 roku
Chociaż w USA dostępnych jest w sprzedaży ponad 100 modeli elektrycznych, bardzo niewiele z nich to trzyrzędowe SUV-y, pomimo ich popularności wśród rodzin. Tesla Model X, Rivian R1S i Kia EV9, a także niektóre modele Tesli Model Y to jedne z niewielu dostępnych dla klientów potrzebujących dodatkowego rzędu.
Ford oświadczył również, że opóźni prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 r. w wciąż w budowie Kampus miejski BlueOval w Tennessee. Pierwotnie ciężarówka miała wejść do produkcji począwszy od 2025 roku.
W centrum uwagi znajduje się kampus miejski BlueOval, obejmujący instalację lakierni i „prawie 4000 ton sprzętu do tłoczenia, który będzie wytwarzał wytłoczki z blachy dla kolejnej całkowicie nowej elektrycznej ciężarówki Forda”. Ford pracuje także nad rozbudową swojego zakładu montażowego w Avon Lake w stanie Ohio, gdzie do połowy dekady ma wyprodukować elektryczny pojazd użytkowy nowej generacji.
Elektryczna ciężarówka i SUV miały reprezentować pojazdy elektryczne Forda drugiej generacji, po Mustangu Mach-E pierwszej generacji, F-150 Lightning i furgonetce E-Transit. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział, że pojazdy elektryczne drugiej generacji będą rentowne w ciągu pierwszych 12 miesięcy.
Ford zapowiedział również, że opóźni prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 roku
Ale chociaż pojazdy nowej generacji są opóźnione, jego następna-NastępnyProdukcja pojazdów elektrycznych nowej generacji jest nadal w toku. Ford powiedział, że prace projektowe nad nową gamą niedrogich pojazdów elektrycznych „kontynuują” o godz firmowe laboratorium skunkworks pod nadzorem byłego projektanta Tesli Alana Clarke’a. Zespół z Kalifornii „opracowuje mniejszą, tanią, dochodową i elastyczną platformę pojazdów elektrycznych, zdolną do obsługi wielu pojazdów w dużych ilościach” – powiedział Ford.
Ford, podobnie jak inni światowi producenci samochodów, stara się udoskonalić przepis na dochodowe pojazdy elektryczne. Dział Model e firmy, który nadzoruje pojazdy elektryczne i oprogramowanie, odnotował stratę w wysokości 1,6 miliarda dolarów w ostatnim kwartale 2023 r. Ford stwierdził, że spowolni tempo wydawania pieniędzy na pojazdy elektryczne, aby lepiej dopasować się do popytu klientów.
Ford to zgłosił dane dotyczące sprzedaży w pierwszym kwartale wczoraj, w którym w szczególności hybrydy odegrały główną rolę. W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. producent samochodów sprzedał 38 421 pojazdów hybrydowych, co stanowi wzrost o 42% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. Jego pochłaniające paliwo SUV-y (Escape, Explorer, Expedition i Bronco) również miały historyczny kwartał, w którym firma nazywa go „najlepszym w historii”. Sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 86 procent rok do roku.