Ford oferuje właścicielom pojazdów elektrycznych bezpłatne adaptery doładowania Tesli do lipca


Od dzisiaj właściciele pojazdów elektrycznych Forda mogą zarezerwować adapter, który umożliwi im ładowanie w znacznie lepszej sieci doładowań Tesli.

Firma jako pierwsza dystrybuuje adaptery wśród klientów, po ogłoszeniu swoich planów w zeszłym roku przyjąć północnoamerykański standard ładowania Tesli (NACS) do pojazdów elektrycznych. Inni producenci samochodów wkrótce poszedł w ślady Forda, co prowadzi do ogromnych zmian w stronę znormalizowanej wersji własnego systemu ładowania Tesli.

Adapter, wyprodukowany przez Teslę i umożliwiający pojazdom elektrycznym wyposażonym w gniazda połączonego systemu ładowania (CCS 1) korzystanie z doładowań Tesli, kosztuje zazwyczaj 230 dolarów. Jednak Ford oferuje pierwszy adapter swoim klientom pojazdów elektrycznych bezpłatnie – przynajmniej na jakiś czas.

Adapter zwykle kosztuje 230 dolarów

„To ponad dwukrotnie zwiększy nasz dostęp do szybkiego ładowania w USA i Kanadzie dzięki dodaniu ponad 15 000 ładowarek w sieci Tesla Supercharger” – powiedział reporterom Ken Williams, dyrektor ds. ładowania i usług energetycznych w firmie Ford.

Ford powiedział, że adaptery będą bezpłatne od dzisiaj przez okres do 1 lipca. Następnie klienci będą musieli zapłacić 230 dolarów plus podatki i koszty wysyłki, aby nabyć adapter. Klienci mogą zarezerwować adapter za pośrednictwem aplikacji FordPass na smartfonie.

Reklama

Wiadomo, że nie każdy klient otrzyma adapter od razu. Ford jest zależny od Tesli, która produkuje wystarczającą liczbę adapterów, aby zaspokoić popyt, a firma spodziewa się, że podaż będzie ograniczona na wczesnych etapach.

„W miarę dalszych postępów podaż będzie ograniczona” – powiedział Williams. „Wierzymy, że w początkowej fazie wprowadzenia na rynek popyt przewyższy podaż, ale postaramy się zarządzać tym popytem na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”.

Przez lata ładowarki Tesli były dostępne wyłącznie dla właścicieli Tesli. W rzeczywistości był to jeden z głównych atutów Tesli: spójne, ekskluzywne i obfite ładowanie pojazdów elektrycznych. Ostatecznie jednak firma zaczęła oferować dostęp do pojazdów elektrycznych innych niż Tesla, najpierw w Europie, a następnie w USA, po tym jak administracja Bidena stwierdziła, że ​​będzie to warunkiem wstępnym wykorzystania części z 7,5 miliarda dolarów dotyczące ładowania pojazdów elektrycznych w ponadpartyjnej ustawie o infrastrukturze. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, powiedział, że nigdy nie chciał, aby sieć Superchargerów była „ogrodem otoczonym murem”.

„W miarę dalszego rozwoju mamy ograniczoną podaż”.

Sieć doładowań Tesli jest powszechnie uznawana za lepszą od wielu zewnętrznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których większość jest wyposażona w wtyczki CCS i rzadziej wykorzystywany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma na całym świecie 55 000 stacji doładowania, z czego 15 000 znajduje się w USA.

Ford powiedział, że jego klienci mogą uzyskać dostęp do „zdecydowanej większości” sieci Tesli za pomocą adaptera, powiedział Williams. Starsze sprężarki V2 Supercharger, a także niektóre stoiska V3 nie będą dostępne dla właścicieli Forda.

Ze względów bezpieczeństwa adaptery mają ograniczone napięcie, jakie mogą wytrzymać, i zazwyczaj ładują się wolniej niż w przypadku połączenia bezpośredniego. Ford stwierdził, że jego pojazdy elektryczne są w stanie uzyskać „maksymalny ładunek” podczas korzystania z ładowarek Tesli, ale nie skomentowałby, jak szybkość ładowania wypada w porównaniu z połączeniem bezpośrednim.

Adaptery mają stanowić jedynie doraźne rozwiązanie problemu dostępności i niezawodności ładowania pojazdów elektrycznych. Posiadacze pojazdów elektrycznych innych niż Tesla mają zgłaszane problemy z publicznymi ładowarkami, w tym z błędnym oprogramowaniem, uszkodzonymi ładowarkami i niedostępnymi lokalizacjami. Dla porównania, Tesla ma jedne z najwyższych wskaźników operatywności w branży.

Ostatecznie Ford i inni producenci samochodów oświadczyli, że będą produkować pojazdy elektryczne z fabrycznie zainstalowanymi portami Tesla NACS, co pozwoli uniknąć konieczności stosowania adapterów. Oczekuje się, że pojazdy te pojawią się wcześniej niż w 2025 roku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Uzyskaj ograniczoną czasowo zniżkę na ten wielourządzeniowy power bank za 199,99 USD

Grafenowy power bank Flash Pro Plus potrafi po trochu wszystkiego. Ma akumulator o pojemności 25 000 mAh, porty USB-C i USB-A, bezprzewodowe...

Próbkowanie Kioxia Najnowsza generacja UFS Ver. Wbudowane urządzenia pamięci Flash 4.0

Kioxia Corporation, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pamięciowych, ogłosiła dzisiaj, że rozpoczęła próbkowanie najnowszej generacji pamięci Universal Flash Storage (UFS) wer. Urządzenia...

Czy Trubbish może być błyszczący w Pokémon Go?

Trubbish, Pokémon w worku na śmieci z Unovy, można znaleźć na wolności w Pokemon Go. Tak, Trubbish może się błyszczeć...
Advertisment