Ford, Mercedes i Tesla mają najmniej problematyczne łańcuchy dostaw pojazdów elektrycznych


Ford, Mercedes-Benz i Tesla zajmują trzy pierwsze miejsca w rankingu nowy ranking 18 światowych producentów samochodów w oparciu o wysiłki mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych, szkód dla środowiska i naruszeń praw człowieka ze swoich łańcuchów dostaw. Szczególnie amerykańscy producenci samochodów poczynili największe postępy w porządkowaniu swoich łańcuchów dostaw, przy czym Tesla wykazała największy wzrost spośród wszystkich producentów samochodów.

Rankingi zostały opracowane przez Lead the Charge, globalną koalicję wiodących organizacji zajmujących się klimatem, środowiskiem i prawami człowieka, do której należą między innymi Sierra Club, The Sunrise Project i Public Citizen. Grupa rozpoczęła ocenę łańcuchów dostaw producentów samochodów w zeszłym roku, mając na celu publikowanie co roku aktualizowanego rankingu.

Ogólnie rzecz biorąc, producenci samochodów poczynili duże postępy w porządkowaniu swoich łańcuchów dostaw, szczególnie w zakresie należytej staranności w zakresie praw człowieka i dekarbonizacji stali. Grupa znalazła również dowody na to, że regulacje UE mają pozytywny wpływ na producentów samochodów na całym świecie.

Największy postęp pokazali amerykańscy producenci samochodów, a Ford znalazł się na szczycie tabeli liderów z wynikiem 42 procent, wyprzedzając ubiegłorocznego zwycięzcę, Mercedesa. Tesla, która dopiero niedawno się rozpoczęła raportowanie liczbowe dotyczące emisji w swoim łańcuchu dostaw, zapewniła sobie największy wzrost punktacji, przeskakując z dziewiątego na trzecie miejsce. Jednakże raport wskazuje na poważne luki w praktykach producentów samochodów w zakresie praw człowieka, szczególnie w zakresie praw ludności tubylczej, w przypadku których nie poczyniono żadnych postępów, nawet w przypadku czołowych graczy, takich jak Ford i Mercedes.

Toyota i Honda, obok Kii i Nissana, znalazły się wśród producentów samochodów osiągających najgorsze wyniki w tym roku. Grupa skrytykowała firmy za wolniejsze postępy w przejściu na pojazdy elektryczne, ignorując jednocześnie emisje z łańcucha dostaw i prawa ludności tubylczej.

Największy postęp osiągnęli amerykańscy producenci samochodów, a na szczycie tabeli liderów znalazł się Ford z wynikiem 42 procent

Reklama

Ogólny postęp w 2023 r. był „słaby” – podsumowuje grupa, a przemysł samochodowy ryzykuje, że nie osiągnie swoich celów klimatycznych, jeśli nie podejmie poważniejszych wysiłków na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i bardziej zdecydowanego przestrzegania praw człowieka.

„Ogólny średni wynik wyniósł zaledwie 19 procent, a żadna firma nie uzyskała wyniku przekraczającego 50 procent w odniesieniu do całkowitej liczby wskaźników” – czytamy w raporcie. „Co więcej, jedna trzecia ocenionych producentów samochodów nadal nie podjęła konkretnych działań w sprawie dekarbonizacji stali i aluminium, podczas gdy średnie wyniki w zakresie wskaźników dotyczących odpowiedzialnego pozyskiwania minerałów w okresie przejściowym, praw ludności rdzennej i praw pracowniczych wzrosły zaledwie o 2 punkty procentowe, przy czym 11 z 18 producentów samochodów nadal osiąga 0 procent w zakresie praw ludności rdzennej”.

Niektórzy producenci samochodów uznają, że należy zrobić więcej, aby zminimalizować szkody dla środowiska, chroniąc jednocześnie pracowników i rdzenną ludność. Raport klimatyczny wydany w zeszłym roku na zlecenie Polestar i Rivian wskazuje, że pomimo masowego wprowadzenia w nadchodzących latach nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, światowy przemysł motoryzacyjny nadal jest „daleki od ścieżki”, jeśli chodzi o redukcję emisji gazów cieplarnianych w sposób pozwalający osiągnąć cele wyznaczone w Porozumieniu paryskim.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment