Ford anuluje swój elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń i opóźnia wprowadzenie na rynek nowego elektrycznego pickupa do 2027 roku. SUV przypominający model Expedition był już wcześniej opóźniony do 2027 r.; po jego anulowaniu firma skoncentruje się na produkcji nowych SUV-ów z trzema rzędami rzędów, napędzanych benzyną i napędem hybrydowym.
Bród teraz mówi nie wypuści na rynek żadnych nowych pojazdów elektrycznych, dopóki nie będzie w stanie zagwarantować rentowności modeli w ciągu pierwszego roku od wprowadzenia na rynek i nie nada priorytetu nowemu komercyjnemu furgonetce z napędem elektrycznym, której produkcja w Ohio rozpocznie się w 2026 roku.
Fordowi ciężko było dostosować wydatki na produkcję pojazdów elektrycznych do przychodów generowanych przez linię pojazdów, która obejmuje Mustanga Mach-E, F-150 Lightning i furgonetkę E-Transit. Firma odnotowała stratę w wysokości 1,3 mld USD dla swojego działu Model e EV w pierwszym kwartale 2024 r. i stratę w wysokości 1,1 mld USD w drugim kwartale.
Producent samochodów zmniejsza wydatki kapitałowe na pojazdy elektryczne do 30 procent, w porównaniu z poprzednimi 40 procentami. Anulowany elektryczny SUV może potencjalnie kosztować Forda 1,5 miliarda dolarów wydatków i specjalny koszt niepieniężny w wysokości 400 milionów dolarów.
Podobno Ford pracował również nad bardziej przystępnym cenowo pojazdem elektrycznym w jednym z Laboratoria skunkworks producenta samochodówktóry wciąż jest na dobrej drodze. Pierwszym pojazdem będzie średniej wielkości ciężarówka elektryczna, a nie kompaktowa, o której wcześniej plotkowano. Ford zamierza również dodać hybrydowe opcje układu napędowego do swoich nadchodzących pickupów Super Duty nowej generacji, podobnych do hybrydowego F-150 tej firmy.
Tymczasem, oczekiwany następca F-150 Lightingznany jako ciężarówka T3, wejdzie do produkcji pod koniec 2027 roku, a nie w 2025 roku. Według Forda „…ciężarówka będzie oferować funkcje i doświadczenia, których nigdy wcześniej nie widziano w żadnej ciężarówce Forda, w tym ulepszoną możliwość ładowania dwukierunkowego i zaawansowaną aerodynamikę”.