Sami to sprawdziliśmy i możemy potwierdzić, że ta funkcja jest rzeczywiście domyślnie włączona. Jedyną opcją, na którą możesz się zdecydować, jest szkolenie modeli w czatach głosowych, które na szczęście jest domyślnie wyłączone. Aby sprawdzić, czy używane są ustawienia uczenia modeli tekstowych ze zrzutów ekranu, przejdź do paska gier, otwórz Gaming Copilot, przejdź do Ustawień i kliknij Prywatność. Tam możesz odznaczyć suwak szkolenia, aby zapobiec wysyłaniu zapisów ekranu do firmy Microsoft w celu szkolenia LLM. Na przykład zgodnie z RODO wykorzystywanie danych osobowych użytkowników z UE do szkolenia sztucznej inteligencji wymaga przejrzystego powiadomienia. Automatyczne umożliwienie gromadzenia zrzutów ekranu na potrzeby szkolenia modelek bez odpowiedniej podstawy prawnej lub wyraźnej świadomej zgody mogłoby naruszyć prawo i spowodować pozew ze strony organu zarządzającego UE.
Podczas konfigurowania Gaming Copilot nie było możliwości poinformowania użytkownika, czy ta funkcja będzie domyślnie włączona. Powinien przynajmniej istnieć ekran informujący użytkowników przed zarejestrowaniem ich w programie gromadzenia danych, który ma pomóc graczom w przyszłości. Jest to szczególnie ważne dla osób pracujących w branży gier, ponieważ ta funkcja może potencjalnie spowodować wyciek zawartości gier, która jest chroniona latami pracy i umowami o zachowaniu poufności. Czekamy, czy Microsoft wyda oświadczenie w sprawie zbierania tekstu ze zrzutów ekranu graczy, czy też sprawa pozostanie aktualna.