FedEx wyda 2 miliardy dolarów, aby stać się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku


FedEx wyda 2 miliardy dolarów na „początkowe inwestycje”, aby do 2040 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla ogłosił dzisiaj. Posunięcie to nastąpiło, ponieważ wielu największych światowych producentów samochodów również zobowiązuje się do wycofania pojazdów emitujących dwutlenek węgla w ciągu najbliższych kilku dekad.

FedEx twierdzi, że jest to największa na świecie linia lotnicza cargo, obsługująca ponad 650 samolotów. W związku z tym ma szczególnie duży ślad węglowy, co sprawia, że ​​zobowiązanie się do całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla jest wyjątkowo dużym wyzwaniem.

Pieniądze zostaną wydane w trzech kluczowych obszarach: elektryfikacja pojazdów, zrównoważona energia i sekwestracja dwutlenku węgla. FedEx przekaże również 100 milionów dolarów na wysiłki Uniwersytetu Yale mające na celu opracowanie nowych sposobów osiągnięcia sekwestracji dwutlenku węgla, czyli procesu wychwytywania i magazynowania CO2 z atmosfery. Firma oświadczyła, że ​​początkowo będzie finansować badania, które pomogą „zrównoważyć emisje gazów cieplarnianych odpowiadające obecnym emisjom linii lotniczych”.

Jednak większość środków zostanie przeznaczona na zakup nowych elektrycznych pojazdów dostawczych, które mają zastąpić flotę w dużej mierze napędzaną gazem. Wycofanie nastąpi w ciągu następnych kilku lat, a celem jest ustalenie, że 50 procent kupowanych przez FedEx Express samochodów dostawczych i odbiorczych ma być elektryczne do 2025 r. Do 2030 r. 100% tych pojazdów będzie dotyczyło zakupów elektrycznych.

Jednak prawdziwym wyzwaniem będzie wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla z operacji lotniczych FedEx. Podczas gdy UPS słynie z usług dostaw naziemnych, FedEx jest znany przede wszystkim z globalnych przesyłek ekspresowych przesyłek lotniczych. I chociaż poczyniono znaczne postępy we wdrażaniu nowych elektrycznych pojazdów dostawczych, wersja proces eliminacji emisji z przemysłu lotniczego był znacznie wolniejszy.

Prawdopodobnie dlatego cel FedEx, jakim jest osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, jest tak odległy w przyszłości. Globalni producenci samochodów lubią Volvo, Bród, General Motors, a inni wyznaczyli podobne terminy w ciągu następnej dekady. Ale elektryzowanie pojazdów naziemnych jest proste w porównaniu do budowania floty nie zanieczyszczających środowiska samolotów.

Reklama

FedEx obsługuje obecnie 118 całkowicie elektrycznych ciężarówek i 364 komercyjne ciężarówki hybrydowe – twierdzi firma. To niewielki ułamek wszystkich 43 000 pojazdów silnikowych, jakie firma obecnie eksploatuje.

Firma twierdzi, że będzie również dążyć do wyeliminowania dwutlenku węgla wytwarzanego przez jej zakłady pakowania i wysyłki. Można to osiągnąć dzięki „ofertom wysyłkowym neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla i zrównoważonym rozwiązaniom opakowaniowym”, a także inwestycjom w energię odnawialną.

Warto zauważyć, że FedEx nie powiedział, że kupi kompensację emisji dwutlenku węgla jako sposób na osiągnięcie pełnej neutralności, chociaż jego inwestycja w projekt badawczy Uniwersytetu Yale może być postrzegana jako taka. Kupowanie offsetów stało się dla firm samochodowych i innych firm standardowym sposobem odpisywania emisji dwutlenku węgla poprzez inwestowanie w odnawialne źródła energii lub projekty ochrony mające na celu zwiększenie zdolności lasów do naturalnego magazynowania dwutlenku węgla. Ale tutaj jest rosnące dowody że offset nie powiódł się w spowolnieniu globalnego ocieplenia i zamiast tego dali firmom licencję na dalsze zanieczyszczanie.

FedEx, z siedzibą w Memphis w stanie Tennessee, jest najnowszą gigantyczną korporacją, która zobowiązała się do neutralizacji emisji dwutlenku węgla. Zjednoczony, Delta, i JetBlue powiedział, że wyeliminują wszystkie swoje emisje w ciągu następnych kilku dziesięcioleci. I Uber i Winda zobowiązali się do neutralizacji emisji dwutlenku węgla w podobnych ramach czasowych.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YMTC twierdzi, że 3D QLC NAND oferuje wytrzymałość porównywalną z 3D TLC NAND

Jak podaje ITHome, firma twierdzi, że chipy flash YMTC X3-6070 3D QLC NAND oferują wytrzymałość porównywalną z chipami flash 3D TLC NAND oferowanych...

Praktyczne: jak korzystać z SharePlay w CarPlay z Apple Music

Jedna z dużych zmian w iOS 17 dla CarPlay użytkowników jest dodanie obsługi SharePlay dla Apple Music. Dzięki tej funkcji każda osoba...

Rozdanie TechPowerUp-Arctic: nie przegap szansy na wygranie kombinacji Coolers+Fan+TIM

Jeśli przegapiłeś, rozdanie TechPowerUp x Arctic trwa od 22 marca. Aż sześciu szczęśliwych zwycięzców może otrzymać kombinacje chłodnic procesora Arctic, wentylatorów obudowych i...
Advertisment