FedEx wkrótce zrobi zdjęcia paczek na wyciągnięcie ręki, aby dostarczyć dowód doręczenia, gdy nie wymagają one podpisu.
„To jest coś, o co prosili sprzedawcy i klienci e-commerce i jesteśmy dumni, że jako pierwsi ogłosimy, że ta usługa będzie dostępna dla klientów indywidualnych” – powiedziała Brie Carere, dyrektor ds. obsługi klienta w FedEx. w komunikacie prasowym ogłaszając program dzisiaj.
Bezpłatna usługa będzie dostępna zarówno dla klientów dostarczających przesyłki FedEx Express, jak i FedEx Ground, z logowaniem i bez logowania do FedEx Delivery Manager, bezpłatnego portalu firmy.
Nowy program będzie oczywiście dobrym źródłem ochrony dla FedEx, a także powinien pomóc właścicielom firm, których klienci zgłaszają, że ich przesyłka nie została dostarczona. Będzie to również dobre źródło informacji dla klientów, aby dowiedzieć się, czy paczki kiedykolwiek dotarły do ich drzwi, zwłaszcza jeśli zaginęły.
Amazon wprowadził podobny program o nazwie Zdjęcie przy dostawie w 2018 roku. Miał stanowić dowód dostawy i pomagać klientom w zlokalizowaniu ich paczek, ale był dostępny tylko w niektórych obszarach. Program umożliwił wykorzystanie obrazów przez Amazon do weryfikacji lokalizacji paczki, przeprowadzenia kontroli jakości oraz zbadania wszelkich problemów zgłaszanych przez klienta, Amazon powiedział. Klienci, którzy nie chcieli robić zdjęć swoich przesyłek, mogli zrezygnować z programu.
Klienci bez konta FedEx będą mogli przeglądać swój wizerunek przez Narzędzie śledzenia FedEx wpisując ich numer śledzenia. Osoby posiadające konto mogą je wyświetlić za pośrednictwem FedEx Delivery Manager.
FedEx twierdzi, że usługa będzie najpierw dostępna dla użytkowników FedEx Delivery Manager na „wybranych rynkach”, zanim zostanie udostępniona klientom w USA i Kanadzie przed sezonem świątecznym.