Fajna grafika Atomic Heart i radzieckie roboty zdobią staromodną grę FPS


Kiedy Atomowe serce pierwszy zwrócił uwagę na jego pierwszy oficjalny zwiastun w 2018 roku chodziło o grafikę. Surrealistyczne, retro-futurystyczne projekty nieznanego wówczas dewelopera Mundfisha, w rytmie tanga żelaznej kurtyny, wywołały sensację: pozbawione cech charakterystycznych, futrzane humanoidy zmieszane z prymitywną robotyką, ruiną utopii lat 50. i bardziej abstrakcyjnym, galaretowatym rodzajem organicznego horroru . Była to bardziej ekstrawagancka i kolorowa radziecka wersja estetyki Fallouta lub BioShocka, z perwersyjnie wesołym akcentem. Chęć dowiedzenia się więcej była naturalna.

Teraz, zaledwie pięć tygodni od premiery, gra pozostaje niezłomnie kierowana grafiką. Miałem okazję zagrać Atomowe sercegodziny otwarcia, a także krótki podgląd późniejszej sekcji, ostatnio; zaczyna się od najwspanialszego nakrycia stołu, jakie kiedykolwiek zobaczysz, gdy gracz jest starannie prowadzony przez spektakularną wycieczkę po latającym mieście. Musi upłynąć 40 minut, zanim będziesz mógł zrobić coś więcej niż tylko spojrzeć na prace zespołu artystycznego i utopijny, technokratyczny, alternatywny Związek Radziecki, który sobie wyobrazili. Spiralne drony śmigają wokół, uśmiechnięte automaty wydają ekspozycje, opływowe kadłuby samolotów wiszą w niedorzecznie rozległym holu biurowym, a monumentalne budowle w stylu art deco górują nad paradami wojskowymi.

Ale to nie jest raj, do którego przybyliśmy, aby grać. Voice-over – który unika potencjalnego odmiennego efektu rosyjskich akcentów na rzecz uniwersalnego języka macho amerykańskich przekomarzania się w grach wideo – ustanawia gracza jako agenta sił specjalnych o kryptonimie P-3, który został powołany do służby przez naukowca-kapłana-króla tego społeczeństwa, Dmitrija Sieczenowa. Sechenov ma nadzieję zapoczątkować nową erę dzięki swojemu „polimerowi neuronowemu”, który umożliwia dosłownie wstrzyknięcie wiedzy do krwioobiegu i może potencjalnie połączyć wszystkie ludzkie świadomości w ostateczną komunistyczną sieć neuronową. Ale na powierzchni jest problem, z którym trzeba się uporać: powstanie robotów pogrążyło wspaniały ośrodek badawczy w chaosie.

Reklama

Zdjęcie: Mundfish/Focus Entertainment

Zanim przejdziemy dalej, zajmijmy się słoniem w pokoju: firma Mundfish została założona w Moskwie, ale w pewnym momencie ubiegłego roku przeniosła swoją siedzibę na Cypr, ponieważ inwazja na Ukrainę zagroziła sankcjami wobec rosyjskich firm. Witryna dewelopera chętnie przedstawia ją jako operację międzynarodową i twierdzi (prawdopodobnie, ale nie do zweryfikowania), że ma ukraińskich członków zespołu. Zabezpieczył francuskiego wydawcę, firmę Focus Entertainment Atomowe serce.

Przez rok Mundfish nie wypowiadał się publicznie na temat wojny, ani za, ani przeciw. Na krótko przed opublikowaniem tego artykułu deweloper zaoferował ten bardzo niespecyficzny komentarz na Twitterze: „Chcemy was zapewnić, że Mundfish to deweloper i studio z globalnym zespołem skupionym na innowacyjnej grze i niezaprzeczalnie organizacja pro-pokojowa przeciwko przemocy wobec ludzi. Nie komentujemy polityki ani religii”. Jest mało prawdopodobne, aby rozwiać obawy niektórych graczy.

Bez względu na narodowość lub politykę ludzi, którzy to stworzyli, nie można temu zaprzeczyć Atomowe serce to głęboko kulturowo rosyjska gra, zarówno w swojej oprawie, jak iw sposobie, w jaki zinternalizowała pewien smak hardkorowej gry na PC z przełomu lat 90. i 2000: zaawansowana graficznie, brutalna, systemowa i cyniczna w swoim światopoglądzie. Jej radosne wykorzystanie sowieckiej ikonografii i towarzyszących jej ech rosyjskiej wyjątkowości i imperializmu nie jest niczym wyjątkowym — wiele amerykańskich i europejskich studiów zrobiło to samo, i to bez specyfiki i wyobraźni, które Mundfish wnosi do materiału. Ale w 2023 r. uderzy inaczej. Dla niektórych będzie to trudne do zniesienia lub wsparcia.

Analiza w jakim stopniu Atomowe serce analizuje polityczne wymiary swoich obrazów, będzie musiało poczekać na recenzję. Ale cienie BioShock oraz BioShock Infinitejak również Pół życia 2, są tak duże w tej grze, że wydaje się mało prawdopodobne, że w ogóle ich nie zbada. Secherov to gotowa postać Andrew Ryana, podczas gdy ośrodek badawczy przedstawia dziwacznie optymistyczny sowiecki sen gry jako przerażający wrak, prawie całkowicie opuszczony przez ludzi.

Ciemny obiekt z wysokim sufitem, oświetlony czerwonymi spiralami na suficie, z regałami z cylindrycznymi pojemnikami i postaciami ludzkimi zwisającymi wysoko z długich macek

Zdjęcie: Mundfish/Focus Entertainment

Zamiast tego, przynajmniej na wczesnych etapach, nasz komandos staje twarzą w twarz z morderczymi robotami i oszalałymi maszynami, rozmawiając bezcielesnym głosem swojej połączonej neuronowo rękawicy. Rękawica umożliwia niektóre telekinezy i skany środowiskowe, a także łączenie się z polimerami neuronowymi, które zapewniają ograniczone supermoce P-3, takie jak porażenie prądem. Ale będziesz musiał także radzić sobie z przemocą fizyczną, używając możliwej do wytworzenia i modyfikowania broni tępej, oldschoolowej odmiany: najpierw ciężki topór i strzelba, później karabin szturmowy, a później elektro-pistolet.

Atomowe serce nie boi się karze trudne. Po długim wstępie do gry brutalna pierwsza walka jest szokiem. Amunicji jest mało, walki w zwarciu naprawdę nie da się uniknąć, a nawet podstawowi wrogowie androidów, z którymi się spotykasz, którzy wyglądają jak ożywione manekiny do testów zderzeniowych, stanowią śmiertelne zagrożenie. Istnieje kilka możliwości skradania się, ale nie jest to wyrafinowana immersyjna symulacja w stylu Arkane; chodzi bardziej o zaciśnięcie zębów, wypięcie się i brutalne forsowanie systemów gry, aż uzyskasz lepszy wynik. Rozsądnie, Mundfish nie przytłacza gracza wrogami, ale obejmuje długie zaklęcia eksploracji, rozwiązywania zagadek i gromadzenia zasobów rzemieślniczych. Można je wydać na stacji ulepszeń, która jest czymś w rodzaju oszalałej na punkcie seksu świadomej szafy i która przemawia do P-3 w zalewie prostackiej, pornograficznej dwuznaczności, która jest najbardziej rzucającym się w oczy nieaktualnym elementem scenariusza.

Android zbliża się do dużego pokoju z teatralnymi maskami na ścianie i małymi figurkami baletnic zwisającymi z sufitu.  Na pierwszym planie widok z pierwszej osoby pokazuje dłoń trzymającą ciężką broń

Zdjęcie: Mundfish/Focus Entertainment

W godzinach otwarcia gry spędzisz dużo czasu w klaustrofobicznym podziemnym labiryncie korytarzy, laboratoriów i biur, od czasu do czasu przebijanych przez szalejące gigantyczne roboty wiertnicze. W mojej zapowiedzi musiałem przejść do ograniczonej sekcji otwartego świata, którą można było eksplorować samochodem, która składała się głównie z wędrujących wrogów i wejść do bardziej podziemnych kompleksów. Arena sportowa służyła jako scena walki z bossem z wirującym, kulistym robotem z mackami, przypominającym Omnidroida 1000 z Iniemamocniktórego szalone wzorce ataków były przerywane okresami, kiedy po prostu eksponował swoje słabe punkty i siedział nieruchomo.

Atomowe serce jest trochę powrotem do przeszłości i to nie wszystko jest złe; złośliwe strzelanki korytarzowe ze spektakularnym kierownictwem artystycznym były kiedyś wszechobecne, ale już nie są, podobnie jak ich szczególna odmiana masochistycznej zabawy. Prawdopodobnie poradzi sobie dobrze w Game Pass, gdzie jest uwzględniony od pierwszego dnia, jeśli widzowie będą mogli poczuć się komfortowo z rosyjskimi korzeniami – i jeśli Mundfish będzie w stanie nadać mu kształt (kompilacja, w którą grałem na PC, była szczególnie zabugowana).

Atomowe serce zadebiutuje na PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X 21 lutego.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nowy Jork przetestuje w metrze detektory broni AI

Nowy Jork wkrótce rozpocznie testowanie technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję do wykrywania pistolety przy bramkach w metrze, – powiedział w czwartek burmistrz Eric Adams....

Ottocast sprawia, że ​​rozrywka w samochodzie staje się niesamowita [Save 30%]

Jeśli Twój samochód ma fabrycznie zainstalowaną funkcję CarPlay lub Android, eksperci ds. bezprzewodowej rozrywki samochodowej pod adresem Ottocast chcesz doładować rozrywkę w samochodzie....

Technologia muzyczna z Geertem Bevinem z Moog Music

W tym odcinku Visioneers Zac Hall z 9to5Mac spotyka się z Geertem Bevinem, dyrektorem ds. rozwoju oprogramowania w Moog Music, aby przeprowadzić wnikliwą...
Advertisment