Facebook usunie zakładkę Wiadomości i przestanie płacić wydawcom za wiadomości


Zakładka Wiadomości na Facebooku uruchomiona w 2019 r., obejmująca wielomilionowe umowy dotyczące treści dla wydawców (zgłoszone 10 mln dolarów w przypadku Dziennik “Wall Street, 20 milionów dolarów za New York Timesi 3 miliony dolarów dla CNN), ale w kwietniu zniknie to na dobre. Meta twierdzi, że „wycofa” Facebook News w USA i Australii w kwietniu 2024 r. nie będzie zawierał nowych umów handlowych na wiadomości i „nie będzie w przyszłości oferować nowych produktów Facebooka specjalnie dla wydawców wiadomości”.

Wiadomości Facebooka, znajdujące się w zakładce Wiadomości, nie są już dostępne w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Od początku kwietnia nie będzie już dostępny w Stanach Zjednoczonych i Australii. Ucz się więcej.

Wprowadzając Facebook News w 2019 r., firma powiedział„Mamy nadzieję, że ta praca pomoże w naszych wysiłkach na rzecz utrzymania świetnego dziennikarstwa i wzmocnienia demokracji” oraz że badanie „wykazało, że w niewystarczającym stopniu uwzględnialiśmy wiele tematów, których ludzie najbardziej chcieli w swoich kanałach informacyjnych, szczególnie w kategoriach takich jak rozrywka, zdrowie, biznes i sport.”

Teraz Meta ma inne przesłanie, powtarzając twierdzenie, że „wiadomości stanowią mniej niż 3 procent tego, co ludzie na całym świecie widzą na swoich kanałach na Facebooku i stanowią niewielką część doświadczenia Facebooka dla zdecydowanej większości ludzi”. Zamiast płacić wydawcom, Meta będzie „musiała skoncentrować swój czas i zasoby na rzeczach, o których ludzie mówią nam, że chcą więcej oglądać na platformie, w tym na krótkich filmach”.

Następnie zachęcono wydawców, aby nadal publikowali linki na swoich stronach, korzystając z takich produktów jak Reels i reklamy, aby kierować ludzi do ich własnych witryn internetowych, z dala od Facebooka.

Zakończenie umów licencyjnych Facebooka to stara wiadomość w USA, gdzie to się dzieje wycofał się z transakcji dwa lata temuale w Australii usuwa 70 milionów dolarów rocznie, które płaciła takim placówkom jak Sky News Australia, Wiadomości CorpSiedem, Dziewięć i Opiekun. Te trzyletnie umowy zostały zawarte po rządzie Australii przeszedł obowiązkowy kodeks przetargowy dla mediów informacyjnych i platform cyfrowych, a te wkrótce się wyczerpią.

Walka o władzę w 2021 r. zakończyła się po tym, jak Australia zmieniła swoje prawo i objęła tymczasowe wprowadzenie przez Facebooka zakazu udostępniania wiadomości zdjął strony dla organizacji rządowych i organizacji non-profit. Facebooka i Instagrama zablokowane wiadomości w Kanadzie w zeszłym roku nad podobnym prawem.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nastolatka oskarżona o podpalenie autonomicznej taksówki Waymo

Dochodzenie zostało przeprowadzone przez grupę zadaniową SFPD ds. podpaleń, która zidentyfikowała podejrzanego i ustaliła prawdopodobną przyczynę wydania nakazu przeszukania. Biuro prokuratora okręgowego...

Chcesz zrobić więcej dzięki AirPods Pro 2? Wypróbuj tych 5 funkcji

Wraz z wprowadzeniem na rynek Apple wprowadziło solidną aktualizację swoich najlepszych bezprzewodowych słuchawek dousznych AirPods Pro 2. Od tego czasu Apple podniosło...

TSMC wprowadzi premię lokalizacyjną dla zagranicznej produkcji chipów

Jako część Dyskusja telefoniczna dotycząca wyników za pierwszy kwartał, jeden z największych producentów półprzewodników, TSMC, ogłosił strategiczne posunięcie polegające na pobieraniu dodatkowej opłaty...
Advertisment