Facebook udostępnił w czerwcu specjalną kartę wiadomości dla wszystkich użytkowników w USA. Dziś firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy udostępni sekcję wiadomości w kolejnych krajach. Facebook twierdzi, że obecnie rozważa możliwość szerszego wprowadzenia swoich usług informacyjnych poza rynek amerykański w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Indiach i Brazylii.
Gigant mediów społecznościowych wspomniał w swoim poście na blogu, że zapłaci wydawcom wiadomości za ich treść, jednak szczegóły procentowego obniżenia przychodów uzyskanych przez Facebooka nie są jeszcze znane. „Będziemy ściśle współpracować z dziennikarzami w każdym kraju, aby dostosować doświadczenie i przetestować sposoby dostarczania cennych doświadczeń dla ludzi, jednocześnie szanując modele biznesowe wydawców”. Mówi Facebook.
W międzyczasie firma zauważa, że oczekuje dalszego wzmocnienia partnerstwa z amerykańskimi mediami, których treści są dostępne dla amerykańskich użytkowników za pośrednictwem Facebook News. Facebook twierdzi, że Facebook News (facebook.com/news) generuje dodatkowe 95% ruchu, który jest uzupełnieniem ruchu sieciowego generowanego dla wydawców za pośrednictwem kanału informacyjnego.