Facebook jest dziś dostępny z dużym krokiem w zakresie funkcji Stories – reklam dla twórców. Platforma uruchamia nowe miejsca docelowe reklam od „bardzo małego” testu, ale ma nadzieję, że szybko go rozwinie, co może również oznaczać, że Instagram Stories zostanie wkrótce potraktowany w ten sam sposób.
Facebook mocno naciskał na nadchodzący Apple funkcja przejrzystości śledzenia reklam ma się pojawić „wczesną wiosną”. Ponieważ przewiduje, że w najbliższej przyszłości nastąpi utrata reklam z powodu braku tego samego poziomu danych osobowych użytkowników, Facebook pracuje nad alternatywnymi sposobami, aby umożliwić twórcom i reklamodawcom zarabianie na odbiorcach za pomocą naklejek reklamowych dla Stories (poprzez The Verge).
Facebook podzieli przychody z reklam z nowych Stories z twórcami i twierdzi, że chociaż uruchomienie testu jest „bardzo małe”, aby rozpocząć, oczekuje się, że zostanie on udostępniony większej liczbie twórców „wkrótce”. Facebook powiedział także The Verge, że ostatecznie planuje „zastosować tę technologię do wszystkich krótkich filmów na Facebooku”.
Celem jest, aby te nowe reklamy Stories były odpowiednie kontekstowo:
W rozmowie z The Verge Yoav Arnstein, dyrektor ds. Zarządzania produktami, mówi, że nie może udostępniać partnerów twórcom ani reklamodawcom, ponieważ test jest nadal we wczesnej fazie koncepcyjnej. Powiedział jednak, że szerszą ideą jest zapewnienie reklamodawcom naturalnego miejsca na dopasowanie ich treści, więc na przykład, jeśli ktoś opublikuje film z Parku Narodowego Yosemite, naklejka może reklamować lokalną firmę. Trafność kontekstowa prawdopodobnie będzie kluczem do sukcesu tych reklam, mówi Arnstein.
Ciekawie będzie zobaczyć, z kim Facebook nawiązał współpracę w ramach wstępnego testu i jak szybko się rozwija. Oczywiście spodziewalibyśmy się, że Facebook zrobi to samo w przypadku Instagram Stories, ponieważ jest tam duża szansa.
Facebook udostępnił także kilka innych zmian dla twórców:
Udostępnia również zwykłe reklamy typu In-Stream w przypadku krótszych filmów. Wcześniej tylko trzyminutowe lub dłuższe filmy mogły zarabiać na tych reklamach, ale teraz jednominutowe filmy mogą otrzymywać reklamy, które będą umieszczane 30 sekund w treści. Filmy dłuższe niż trzy minuty mogą umieszczać reklamy już po 45 sekundach programowania.
Przeznacza także 7 milionów dolarów na promocję funkcji Stars – sposób, w jaki użytkownicy mogą dawać napiwki twórcom na Facebooku, a platforma wprowadza płatne wydarzenia na żywo do 24 kolejnych krajów, a subskrypcje fanów zwiększają się do kolejnych 10.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: