Facebook planuje rozszerzyć swoją kartę wiadomości poza Stany Zjednoczone


Facebook planuje rozszerzyć swoją dedykowaną sekcję wiadomości i twierdzi, że „rozważa” Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Indie i Brazylię jako potencjalnych odbiorców, ogłosił we wtorek. Harmonogram firmy jest niejasny: „w ciągu najbliższych sześciu miesięcy do roku”, więc jest ciekawe, dlaczego Facebook ogłosił coś, co nie jest jeszcze nieuchronne. Biorąc jednak pod uwagę zmienną historię Facebooka z branżą informacyjną i trend w kierunku wymagania od platform płacenia serwisom informacyjnym za ich zawartość, możliwe, że firma po prostu testuje wody do następnego kroku.

W czerwcu Facebook udostępnił amerykańską publiczność swoją kartę Wiadomości, z planami płacenia uczestniczącym wydawcom. Aby zostać partnerem, Facebook wymagał od wydawców spełnienia standardów uczciwości i posiadania odpowiednio dużej widowni. Powiedział, że będzie polegał na zewnętrznych weryfikatorach faktów, aby monitorować posty pod kątem przynęty na kliknięcia, naruszeń praw autorskich i sensacyjnych treści.

Na liście możliwych krajów, które w następnej kolejności otrzymałyby zakładkę Wiadomości, nie ma w szczególności Australii niedawno ujawnione plany zmusić platformy technologiczne do pomocy w płaceniu za bezpłatne treści, które rozpowszechniają. Francja, która znajduje się na liście Facebooka potencjalnych przyszłych odbiorców wiadomości, zamówił Google zapłacić za treści od francuskich wydawców w kwietniu.

We wtorkowym oświadczeniu wiceprezes firmy ds. Globalnych partnerów informacyjnych, Campbell Brown, mówi, że zawartość wiadomości może różnić się w zależności od kraju, aby nadążać za nawykami konsumentów. „Będziemy ściśle współpracować z dziennikarzami w każdym kraju, aby dostosować doświadczenie i przetestować sposoby dostarczania cennych doświadczeń dla ludzi, jednocześnie szanując modele biznesowe wydawców” – napisał Brown.

Istnieje wiele powodów, dla których wydawcy wiadomości w Stanach Zjednoczonych i innych krajach powinni uważać na wysiłki Facebooka dotyczące wiadomości. Algorytm kanału aktualności i działalność reklamowa okazały się druzgocące dla branży, zwłaszcza dla lokalnych wydawców wiadomości. Jej osiągnięcia w zakresie wiadomości są zaśmiecone niepowodzeniami, w tym niesławnym ruchem „przestawiania się na wideo” z początku i połowy 2010 roku, w którym wydawcy przeznaczają zasoby na produkcję wideo, chcąc skorzystać z platformy wideo Facebooka. „Przestawienie na wideo” stało się jednak hasłem oznaczającym „krótkowzroczną porażkę”, ponieważ okazało się, że Facebook soku metryki. I oczywiście jest klęska cyklu wyborczego w 2016 r., W wyniku której Facebook usunął wśród nich sekcję Najpopularniejsze tematy oskarżenia, że ​​była stronnicza przeciwko konserwatywnym mediom.

Nikt nie wie, jak będzie wyglądać otoczenie regulacyjne dla Facebooka i innych platform mediów społecznościowych za sześć miesięcy do roku, a może to zależeć, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, od wyniku listopadowych wyborów prezydenckich. Do tego czasu wygląda na to, że Facebook trzyma swoje karty blisko skrzyni.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dzień pierwszy, Obsidian i moje wielomiesięczne poszukiwania prywatnego, osobistego miejsca w internecie

Zapisałem w swoim dzienniku 86 dni z rzędu. Moim noworocznym postanowieniem było zobowiązać się do prowadzenia dziennika moich dni i każdego dnia...

Trzy powody, dla których Lenovo poniosło porażkę z linią smartfonów do gier Legion

Lenovo ogłosiła swój pierwszy telefon do gier, Legion Pro i Legion Duel, w 2020 roku. Pierwsze urządzenia wyróżniały się wysokiej klasy specyfikacjami, estetyką...

Zwiastun Asteroid City: Wes Anderson łączy siły z Tomem Hanksem, kosmitami

To dobry rok dla fanów Wesa Andersona, ponieważ w 2023 roku zobaczymy nie jeden, ale dwa nowe filmy tego słynnego filmowca,...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!