Meta aktualizuje sposób oznaczania treści na Instagramie, Facebooku i wątkach, które zostały edytowane lub zmanipulowane za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji. W zaktualizowanym wpisie na bloguFirma Meta ogłosiła, że jej tag „AI Info” będzie wyświetlany w menu w prawym górnym rogu obrazów i filmów edytowanych przy użyciu AI — zamiast bezpośrednio pod nazwą użytkownika.
Użytkownicy mogą kliknąć menu, aby sprawdzić, czy informacje AI są dostępne i przeczytać, co mogło zostać dostosowane. Meta wcześniej stosowała tag „Informacje AI” do całej zawartości związanej z AI — niezależnie od tego, czy została lekko dostosowana w narzędziu takim jak Photoshop, który zawiera funkcje AI, czy w pełni wygenerowana przez AI z monitu.
Firma twierdzi, że zmiany wprowadzane są w celu „lepszego odzwierciedlenia zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji” w obrazach i filmach na platformach.
Ta etykieta został wprowadzony w lipcu po poprzednim Meta Krytyka etykiety „Wykonano przy użyciu sztucznej inteligencji” przez twórców i fotografów za nieprawidłowe tagowanie prawdziwych zdjęć, które zrobili. „Będziemy nadal wyświetlać etykietę „informacje AI” dla treści, które wykryliśmy, że zostały wygenerowane przez narzędzie AI i udostępniać, czy treść została oznaczona z powodu sygnałów udostępnianych przez branżę, czy dlatego, że ktoś sam się ujawnił” — powiedziała Meta w aktualizacji, dodając, że zmiany zaczną być wprowadzane w przyszłym tygodniu.
„Sygnały współdzielone w branży”, o których wspomina Meta, odnoszą się do systemów takich jak Adobe Obsługiwane przez C2PA Metadane poświadczeń treściktóre można zastosować do dowolnej treści utworzonej lub edytowanej za pomocą narzędzi Firefly generative AI. Istnieją inne podobne systemy, takie jak Cyfrowe znaki wodne SynthID które według Google są stosowane do treści generowanych przez własne narzędzia AI. Meta nie ujawniła, które systemy ani ile ich sprawdza.