Facebook bez reklam może stać się znacznie tańszy, aby uspokoić organy regulacyjne UE


Meta twierdzi, że zaproponowano jej obniżenie ceny subskrypcji Instagrama i Facebooka bez reklam w Europie w celu rozwiązania problemów regulacyjnych, Reutera raporty. Przemawiając na przesłuchaniu przed Komisją Europejską, prawnik Meta Tim Lamb powiedział, że w rozmowie z organami regulacyjnymi ds. prywatności firma „zaproponowała obniżenie ceny z 9,99 euro do 5,99 euro za jedno konto i 4 euro za wszelkie dodatkowe konta” „dojść do stanu ustalonego”.

Lamb stwierdził, że 5,99 euro to „zdecydowanie najniższa granica przedziału, jaki każda rozsądna osoba powinna zapłacić za usługi tej jakości” i ma nadzieję, że „niepewność regulacyjna” „szybko się uspokoi”. Podobno na początku tego roku zaproponował organom odpowiedzialnym za ochronę danych obniżkę cen.

Jednak płatny poziom szybko stał się przedmiotem skarg grup konsumenckich, które zaatakowały to rozwiązanie jako „płatność lub zgoda”zasłona dymna. „Oferta Meta skierowana do konsumentów to mgła i lustra mające zatuszować to, co w jej istocie polega na tym samym starym odkurzaniu wszelkiego rodzaju wrażliwych informacji o życiu ludzi, na których następnie zarabia poprzez swój inwazyjny model reklamy” – stwierdziła Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC). ) stwierdziła w lutowym oświadczeniu zastępca dyrektora generalnego Ursula Pachl.

Osiem grup konsumenckich z sieci BEUC złożyło skargi do odpowiednich krajowych organów ochrony danych, zarzucając Meta nieprzestrzeganie RODO. Grupa powiedziała Meta nie ma „ważnej podstawy prawnej” uzasadniającej gromadzenie danych i że „wybór, jaki narzuca swoim użytkownikom, nie może prowadzić do ich dobrowolnie wyrażonej i świadomej zgody”.

Nie jest jasne, czy samo obniżenie ceny tej miesięcznej subskrypcji rozwiąże te obawy dotyczące prywatności. Chociaż grupa praw prywatności NOYB zaatakował koszt abonamentu ze względu na to, że jest „znacznie nieproporcjonalny” do wartości, jaką Meta uzyskuje ze śledzenia użytkowników z UE, inne grupy mają bardziej strukturalne skargi dotyczące sposobu wdrożenia subskrypcji. BEUC, która stanowi grupę parasolową zrzeszającą 45 organizacji konsumenckich, ma zawołał Metę na przykład dać konsumentom więcej czasu na przemyślenie dokonanego wyboru i zapewnić większą przejrzystość w zakresie tego, jakie dane są gromadzone w ramach opcji płatnej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Chcesz zrobić więcej dzięki AirPods Pro 2? Wypróbuj tych 5 funkcji

Wraz z wprowadzeniem na rynek Apple wprowadziło solidną aktualizację swoich najlepszych bezprzewodowych słuchawek dousznych AirPods Pro 2. Od tego czasu Apple podniosło...

TSMC wprowadzi premię lokalizacyjną dla zagranicznej produkcji chipów

Jako część Dyskusja telefoniczna dotycząca wyników za pierwszy kwartał, jeden z największych producentów półprzewodników, TSMC, ogłosił strategiczne posunięcie polegające na pobieraniu dodatkowej opłaty...

Jurij!!! Film on Ice anulowany po 7 latach produkcji

Długa ciąża Jurij!!! na lodzie film został oficjalnie odwołany. Film został ogłoszony w 2017 roku, choć od tego...
Advertisment