W tym odcinku Clare McDonald, Caroline Donnelly i Brian McKenna rozmawiają o nagrodach Everywoman in Tech i pokrewnym Tech Forum; „kotły cyfrowe”, które ponownie wykorzystują ciepło centrum danych do basenów i innych obiektów; oraz oprogramowanie NetSuite do planowania zasobów finansowych przedsiębiorstwa (ERP) jako usługa wykorzystywane do transformacji biznesowej w Księdze Rekordów Guinnessa.
Po beztroskiej pogawędce w okolicach Dnia Świętego Patryka, podczas której zespół trio nagrywał, Clare wyrusza w trasę.
Ujawnienie i różnorodność
Clare mówi o swoim udziale w ostatnim Nagrody Everywoman 2023 Women in Tech i związane z nimi Tech Forumw którym ona jest regularna.
Wprowadzone po raz pierwszy w 2011 r., co roku nagrody mają na celu uhonorowanie kobiet w technologiach z wielu sektorów i organizacji. Hasłem przewodnim Tech Forum w tym roku było hasło „ludzie, planeta, postęp”. Clare wybrała temat ujawnienia z dyskusji.
Tylko inkluzywna i bezpieczna kultura może zapewnić kontekst, w którym pracownicy mogą wygodnie ujawniać swoją tożsamość LGBTQ+. „Nie można po prostu rzucić pustych zasad i mieć nadzieję, że będą pasować wszystkim w organizacji” — mówi Clare. Technologiczne rozwiązania problemów społecznych i biznesowych zapewnią postęp tylko wtedy, gdy wykorzystana zostanie pełna różnorodność organizacji, obejmująca neurodywergencję i szereg identyfikacji płciowych.
Zespół prowadzi dyskusję na temat tworzenia bardziej inkluzywnych kultur, zwłaszcza w działach IT i firmach, w których piłka nożna, piwo i pizza nie będą atrakcyjne dla wszystkich płci i grup etnicznych. I zastanawiają się nad brutalną rzeczywistością patriarchalnej dominacji poza oazą wydarzenia Everywoman i tym podobnych. Walka trwa i wymaga sojuszu również ze strony męskich agentów zmian.
Cyfrowe bojlery do basenów
Caroline kontynuuje dyskusję na temat historii, która w tamtym tygodniu cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów głównego nurtu. Tak było w przypadku Deep Green, brytyjskiego startupu, który zapewnia mini-centra danych, zwane „kotłami cyfrowymi”, które składają się z serwerów, których ciepło odpadowe jest zamieniane na ciepłą wodę, z której mogą korzystać lokalne firmy. Przykładem, który poruszył wyobraźnię mediów w tygodniu nagrywania podcastu, był Exmouth Leisure Centre, w którym znajduje się pierwsze cyfrowe wdrożenie kotła, ogrzewając swój basen. Należy zauważyć, że w tej konfiguracji serwery nie są zanurzane w wodzie.
Caroline zauważa, że istnieją już zaawansowane tego przykłady, zwłaszcza w Skandynawii. Pstrąg I homar gospodarstw zostało poddanych ponownemu wykorzystaniu ciepła. A w historii basenu Devon pisze o tym, jak kolokacyjny gigant Equinix zaczął budować farmę na dachu jednego ze swoich centrów danych w Paryżu, aby wykorzystać ciepło odpadowe. Francuzi kochają swoje jedzenie.
Jednym z ogólnych trendów, które wybiera, jest umieszczanie mocy obliczeniowej centrum danych blisko miejsc, w których znajdują się użytkownicy, w społeczeństwach, które są coraz bardziej zdigitalizowane. I ponowne wykorzystanie ciepła centrum danych w innym miejscu niż Slough.
Ośrodki rekreacyjne znajdują się pod presją cen energii i grozi im zamknięcie lub ograniczenie usług. Caroline sugeruje, że byłoby dobrze, gdyby więcej osób pływało w Wielkiej Brytanii, dla korzyści zdrowotnych. A im więcej osób to zrobi, tym bardziej prawdopodobne jest, że rekordy zostaną pobite. To prowadzi do Briana dyskusja o transformacji biznesu w Księdze Rekordów Guinnessaczęściowo możliwe dzięki korzystaniu przez firmę z oprogramowania do zarządzania finansami NetSuite, dostarczanego jako usługa.
Rekordy Guinnessa nadal przecierają cyfrowy szlak
O firmie pisaliśmy już wcześniej, na jej stronie szersza podróż do chmury. To było w 2018 roku i wtedy Rob Howe, dyrektor IT w Guinness World Records, mówił o tym, jak technologie chmurowe wspierają ciągłe dążenie organizacji do dywersyfikacji działalności.
Tym razem w podcaście Brian opowiada, jak to zrobić Księga Rekordów Guinnessa korzystała z finansowego oprogramowania ERP firmy NetSuite jako usługi w celu dalszego wspierania transformacji cyfrowej. Przeprowadził wywiad z Andym Woodem, dyrektorem finansowym firmy, podczas wydarzenia SuiteConnect organizowanego przez Oracle NetSuite.
Przedsięwzięcie istnieje od 1955 roku. W ciągu ostatnich 20 lat przeszło od publikowania corocznej księgi rekordów – wciąż najpopularniejszego prezentu bożonarodzeniowego – do doradztwa i tworzenia treści cyfrowych w telewizji, Internecie i mediach społecznościowych.
Ponieważ firma GWR zdywersyfikowała swoją działalność i zwiększyła swój zasięg biurowy na całym świecie, potrzebowała finansowego ERP opartego na chmurze, który oferowałby elastyczność – od sprzedaży kilku produktów tym samym detalistom każdego roku do złożonej organizacji z wieloma zespołami , zamykając setki transakcji rocznie z setkami różnych klientów. A NetSuite umożliwił to, łącząc się również z instancją Salesforce.
Zespół prowadzi ogólną pogawędkę w podcaście na temat bicia rekordów jako zjawiska społecznego. I zastanawiają się Światowy rekord Guinnessa wydany przez Computer Weeklyza najdłużej ukazującą się cotygodniową kolumnę z łamigłówkami, The Puzzler, napisaną przez Jima Howsona, począwszy od 1966 r., a nagrodzoną w 1999 r.